بیت کوین برای عبور از ارزش بازار نقره باید به قیمت ۸۵هزار دلار برسد

بیت کوین برای عبور از ارزش بازار نقره باید به قیمت ۸۵هزار دلار برسد

قیمت بیت کوین به بیش از ۷۰هزار دلار رسید و اکنون در میان بسیاری از شرکت‌های سهامی عام و فلزات گران‌بها به‌عنوان نهمین دارایی بزرگ جهان ازنظر ارزش بازار شناخته می‌شود. بیت کوین توانست در ماه مارس (اسفند) از ارزش بازار نقره پیشی بگیرد اما برای اینکه بتواند با ارزش فعلی ۱.۶۷تریلیون دلاری نقره رقابت داشته باشد، باید به ۸۴٬۷۴۰ دلار برسد.

بیت کوین در جایگاه نهم بزرگترین دارایی جهان

بیت کوین با موفقیت توانست به بالای سطح ۷۰هزار دلار برسد و به عنوان نهمین دارایی بزرگ از نظر ارزش بازار شناخته شود. درحال‌حاضر، ارزش بازار بیت کوین از ارزش ۱.۲تریلیون دلاری شرکت متا (فیسبوک سابق) و ارزش بازار ۸۸۷.۵۷میلیارد دلاری برکشایر هاتاوی فراتر رفته است.  بااین‌حال، نقره از ماه مارس، درست مانند بیت کوین، افزایش قابل‌توجهی را در قیمت خود تجربه کرد. در آن زمان، ارزش بازار جهانی نقره ۱.۳۸تریلیون دلار بود و اکنون به ۱.۶۷تریلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

سناریو‎های احتمالی برای قیمت بیت کوین

نقره طی چندماه گذشته، رشد قیمت قابل‌توجهی داشت، به‌طوری که در ۱۱مارس۲۰۲۴ (۲۱اسفند۱۴۰۲)، درست زمانی که بیت کوین از ارزش بازار خود پیشی گرفت، با قیمت ۲۴.۷۰دلار در هر اونس معامله می‌شد. اما امروز، نقره با قیمت ۲۹.۶۸دلار در هر اونس معامله می‌شود و این نشان‌دهنده افزایش ۲۰.۱۶درصدی نقره در ۸۵روز گذشته در برابر دلار آمریکاست. درحال‌حاضر، ۱۹.۷میلیون بیت کوین درگردش است و بیت کوین برای اینکه بتواند نقره را شکست دهد، باید به قیمت ۸۴٬۷۴۰ دلار برسد.

از طرفی، بیت کوین برای پیشی‌گرفتن از ارزش بازار اپل، به قیمت بیشتری نیاز دارد و باید به ۱۵۱۲۱۰دلار برسد تا از ارزش ۲.۹۸ تریلیون دلاری اپل فراتر رود.  علاوه‌براین، برای اینکه بیت کوین بتواند از شرکت مایکروسافت، بزرگترین شرکت جهان از نظر ارزش بازار با مبلغ ۳.۰۹۲ تریلیون دلار، جلو بزند باید به اوج قیمت ۱۵۶،۸۹۵دلار برسد. زمانی که به طلا می‌رسیم، داستان فرق می‌کند زیرا شکاف قیمتی بین طلا و بیت کوین بیشتر است و بیت کوین باید به کمتر از یک میلیون دلار در هر کوین برسد. 

بیت کوین برای پیشی‌گرفتن از پیشروهای بازار باید به قیمت‌های زیر برسد:

  • برای پیشی‌گرفتن از نقره باید ۸۴،۷۴۰ دلار برسد.
  • برای پیشی‌گرفتن از ارزش بازار اپل باید به ۱۵۱،۲۱۰ دلار برسد.
  • برای پیشی‌گرفتن از مایکروسافت باید به ۱۵۶،۸۹۵ دلار برسد.
  • برای پیشی‌گرفتن از طلا باید به قیمت ۸۰۰،۱۰۰ دلار برسد.

به‌طور‌کلی، درحال‌حاضر ۱۹.۷میلیون بیت کوین در گردش است و اگر منتظر بمانیم تا به ۲۰میلیون بیت کوین درگردش برسد، هربیت‌کوین باید ۷۸۸،۴۰۰ دلار در هرکوین قیمت داشته باشد تا بتواند از ارزش بازار طلا فراتر رود.  درنهایت، بافرض اینکه تمام ۲۱میلیون بیت کوین در گردش باشد، بیت کوین باید به ۷۵۰،۸۶۰ دلار در هر کوین برسد تا از نظر ارزش‌گذاری بازار به بزرگ‌ترین دارایی جهان تبدیل شود.

منبع: نیوز بیت کوین
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *