چرا قیمت بیت کوین باید در سال ۲۰۲۴ بالا رود؟

چکیده مطلب:

با توجه به عوامل متعددی که بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارند، از جمله تایید ETFها، رویداد هاوینگ بیت کوین و تاثیرات انتخاباتی در ایالات متحده، پیش‌بینی می‌شود که سال 2024 شاهد یک رونق قابل توجه در قیمت بیت کوین باشیم. این افزایش قیمت نه تنها فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد، بلکه نشان‌دهنده پذیرش گسترده‌تر و عمیق‌تر بیت کوین به عنوان یک دارایی مالی در سطح جهانی است.

با توجه به اینکه امسال شاهد چهارمین دوره‌ی هاوینگ و انتخابات است، تحلیلگران انتظار دارند که بیت کوین سال 2024 را با قیمت 70,000 دلار به پایان برساند. این به معنای یک رالی دیگر 65% از سطوح قیمت فعلی است و اگر روندها حفظ شوند، آغاز یک بازار گاوی دیگر خواهد بود.

چرا بیت کوین در 2024 بالا خواهد رفت؟

احتمال بالا رفتن قیمت بیت کوین در سال 2024 به عنوان یک عامل کلیدی در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذارها در بازار ارزهای دیجیتال  مطرح شده است. دلایل متعددی برای این اتفاق وجود دارد که می‌توان به موارد مختلفی از جمله تایید معاملات etf بیت کوین و رویداد هاوینگ  بیت کوین 2024 (bitcoin halving) اشاره کرد. یکی از تحلیلگران بازارهای رمز ارز، مورد دوم را بررسی کرده و توضیح داده است که چرا هاوینگ باعث ایجاد یک بازار گاوی خواهد شد.

تحلیل رویداد هاوینگ بیت کوین

جیمز ون استراتن (james van straten) در شبکه اجتماعی x (توییتر) توضیح داده است که چرا رویداد هاوینگ بیت کوین بر قیمت آن تاثیر مثبت می‌گذارد. اگر نمی‌دانید هاوینگ بیت کوین چیست باید بدانید که به طور خلاصه،  این رویداد از قبل برنامه‌ریزی شده‌ایست که تقریبا هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد که در آن، پاداش بلوک‌ها به نصف کاهش پیدا می‌کند.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

ون استراتن به این کاهش اشاره کرده و از صدور ماهانه به عنوان مطالعه موردی استفاده کرده است. او توضیح می‌دهد که:

در طول ماه گذشته، مجموعا 61,000 btc توسط استخراج کننده‌ها و مبادلات جمع‌آوری شده است. با این حال، پس از هاوینگ، انتظار می‌رود که صدور ماهانه بیت کوین به 13,500 btc کاهش یابد و این کاهش بیشترین اهمیت را دارد.

همانطور که ون استراتن اشاره کرده است، اگر تقاضا در سطوح بالا باقی بماند زمانی که هاوینگ رخ دهد، شاهد این خواهیم بود که تقاضا از عرضه به میزان چهار برابر فراتر رود. این امر باعث تغییر در بازار خواهد شد که در آن بازار باید «یک نرخ تعادل بسیار بالاتر را پیدا کند». به عبارت دیگر، قیمت‌ها باید برای حفظ تقاضا افزایش یابند.

پیش بینی قیمت بیت کوین

پیش‌بینی قیمت بیت کوین برای سال 2024

عامل دیگر برای احتمال افزایش قیمت بیت کوین، سال هاوینگ با سال انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا همزمان شده. همانطور که مارکوس تیلن (markus thielen)، سرپرست تحقیقات در matrixport، در یک تحلیل اشاره کرده که این اتفاق همیشه برای بازار و آینده قیمت بیت کوین مثبت بوده است.

نگذار دارایی هات از دست بره

این گزارش به تاریخچه هاوینگ و انتخابات و هچنین تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین باز می‌گردد، که نشان دهنده افزایش قیمت بیت کوین با احتمال نسبتا بالا به پایان رسیده است. سه دفعه آخر هاوینگ شاهد افزایش قیمت بیت کوین به ترتیب 152% در 2012، 121% در 2016، و 302% در 2020 بوده‌ایم که نشان دهنده یک روند ثابت است.

منبع: newsbtc
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *