اعمال قوانین سختگیرانه احراز هویت از سوی کیف پول تلگرام

اعمال قوانین سختگیرانه احراز هویت از سوی کیف پول تلگرام

 

کاربران کیف پول تلگرام تا قبل از تغییر قوانین احراز هویت در تلگرام، برای استفاده از نسخه پیش‌فرض کیف پول نیازی به ارائه اطلاعات شخصی نداشتند. این در حالی بود که برخی از کاربران برای استفاده از این کیف پول حتماً باید داده‌های شخصی را با تلگرام به اشتراک می‌گذاشتند.

 والت (Wallet)، یک برنامه کیف پول شخص ثالث در پیام‌رسان تلگرام است و از ارزهایی مانند بیت کوین، تتر و تون کوین پشتیبانی می‌کند. این کیف پول به‌تازگی از تغییرات مهم از جمله تغییر در قوانین احراز هویت و تغییر شرکت ارائه‌دهنده خدمات کیف پول خود پرده‌برداری کرد.

تلگرام در تاریخ ۲۹مه (۹خرداد) کاربران را از به‌روزرسانی‌ها در سیستم احراز هویت خود مطلع کرد و اذعان داشت که ازاین‌پس کاربران باید برای انجام برخی تراکنش‌ها، احراز هویت کنند و اطلاعات شخصی خود را با تلگرام به اشتراک بگذارند.

هم‌اکنون، کاربران کیف پول تلگرام باید نام، شماره‌تلفن و تاریخ تولد خود را به تلگرام بدهند تا بتوانند از تمام ویژگی‌های پیش‌فرض کیف پول، به جز برداشت‌ها، استفاده کنند. کیف پول تلگرام طی یک اطلاعیه گفت:

 تمامی خدمات کیف پول تلگرام به‌جز برداشت نیاز به احراز هویت و واردکردن اطلاعات شخصی دارد.

سیستم جدید احراز هویت کیف پول تلگرام تغییرات گسترده‌ای را در جهت بهبود تجربه کاربر ایجاد کرده است. سخن‌گوی کیف پول تلگرام به کوین تلگراف گفت که برخی از کاربران قبل از آپدیت جدید کیف پول، برای استفاده از نسخه پیش‌فرض کیف پول نیازی به ارائه هیچ اطلاعات شخصی نداشتند و صرفا بعضی از آن‌ها با این مشکل روبرو شدند.

سه سطح اصلی سیستم احراز هویت جدید کیف پول تلگرام

سطح پایه یا اولیه: کاربران برای استفاده از این سطح نیازی به هیچ مدرک شناسایی ندارند. این سطح محدودیت‌هایی دارد و کاربران تنها می‌توانند تراکنش‌های خود را تا مبلغ ۳۵۰۰ یورو (۳۷۸۰ دلار) در روز و ۳۵ هزار یورو (۳۷۸۰۰ دلار) در ماه انجام دهند. سخن‌گوی سیستم احراز هویت کیف پول تلگرام گفت:

 این محدودیت‌ها تقریبی هستند و به نرخ‌های ارز محلی بستگی دارد.

به‌علاوه، سخن‌گوی کیف پول تلگرام اضافه کرد که محدودیت‌ها ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت باشد.

سطح گسترده یا ثانویه: کاربران باید اطلاعات شخصی خود را برای استفاده از فرصت تراکنش تا سقف ۱۰۰ هزار یورو (۱۰۸ هزار دلار) در روز و یک‌میلیونی یورو (۱.۰۸ میلیون دلار) در ماه ارسال کند.

سطح پیشرفته یا نهایی: کاربرانی که می‌خواهند محدودیت‌ها به‌طورکلی حذف شود، باید آدرس محل سکونت خود را به تلگرام بدهند و با این کار می‌توانند به‌طورکلی محدودیت‌های تراکنش با مبالغ بسیار زیاد را حذف کنند.

محدودیت‌های جدید دیگری نیز برای خریدهای کارتی و خریدهای همتا به همتا اعمال خواهد شد. البته این محدودیت‌ها برای تون اسپیس (TON Space)، کیف پول دیگر تلگرام اعمال نمی‌شود و کاربران می‌توانند تراکنش‌های غیرمتمرکز و انتقال NFTها (توکن‌های غیرقابل مثلی) را انجام دهد.

ارائه خدمات کیف پول تلگرام توسط یک شرکت دیگر

علاوه بر این اطلاعیه، کیف پول تلگرام اعلام کرد که خدمات ولت خود توسط شرکت دیگری ارائه خواهد شد. شرکت وت گلوبال سولوشن (WOT Global Solution) از تاریخ ۳۰ مهر۲۰۲۴ (۱۰خرداد۱۴۰۳) خدمات ولت تلگرام را ارائه می‌دهد.

وت گلوبال سولوشن یکی از شرکت‌های تابعه اوپن پلتفرم (The Open Platform) است که قبلاً با نام فرست استیج لبز (First Stage Labs) شناخته می‌شد. شرکت اوپن پلتفرم در سپتامبر۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰) با کیف پول تلگرام ادغام شد تا به طور مشترک روی برنامه‌ها و توسعه وب‌تری کار کنند. بعدازاین تغییر و همکاری مشترک، تمام داده‌های کاربری از تلگرام ولت به وت گلوبال سولوشن منتقل می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است که داده‌های جمع‌آوری شده شامل نام، آدرس، شماره‌تلفن، داده‌های تراکنش و هر داده دیگری است که کیف پول تلگرام از کاربران خودش دارد.

سخنگوی کیف پول تلگرام به کوین تلگراف گفت:

 تمامی این داده‌ها به‌صورت ایمن ذخیره می‌شوند و برای هیچ اقدامی غیر از استفاده از ولت کاربرد ندارند.

کاربران برای جلوگیری از انتقال داده‌های شخصی خود به وت گلوبال باید حساب‌های کیف پول تلگرام خود را تا تاریخ ۲۰مه (۳۱اردیبهشت) حذف کنند.

سخنگوی کیف پول تلگرام گفت:

 این تغییرات بخشی از تلاش‌های مداوم ما برای ارائه خدمات باکیفیت‌تر به کاربران است.

چرا کیف پول تلگرام می‌تواند تراکنش‌های رمز ارزها را محدود کند؟

کیف پول تلگرام از نظر طراحی یگ کیف پول حضانتی (امانی) است، به این معنی که کاربران آن به طور مستقیم مالک دارایی‌های خود نیستند، بلکه نگه‌داری رمزارزهای خود را به یک شخص ثالث واگذار می‌کنند.

در مقابل، کیف پول‌های خودحضانتی مانند ترزور (Trezor)، متامسک (MetaMask) و لجر (Ledger) کیف پول‌هایی هستند که به کاربران این فرصت را می‌دهند که رمزارزهای خود را مستقیماً و بدون هیچ محدودیت یا احراز هویت نگه‌داری کنند.

هلیل میراخمد، مدیرعامل کیف پول در نوامبر ۲۰۲ (۱۴۰۲آبان) به کوین تلگراف گفت که این شرکت ترجیح می‌دهد کیف پول تلگرام را به یک راه‌حل حضانتی برای سهولت ورود کاربران جدید تبدیل کند.

منبع: کوین‌تلگراف
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *