رفتار شگفت انگیز نهنگ‌های بیت کوین بر خلاف جریان بازار

رفتار عجیب نهنگ های بیت کوین | همتاپی

طی یک ماه گذشته شاهد اتفاقات متعددی بودیم که تردید و نگرانی‌هایی را در بازار ارزهای دیجیتال به وجود آورده است. از جمله این اتفاقات، می‌توان به شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از صرافی‌های بزرگ بایننس و کوین‌ بیس اشاره کرد.

برای خرید و فروش بیت کوین در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

اما در عین حال، شرکت‌های معتبر تجزیه و تحلیل بازار، متوجه رفتار متفاوت سرمایه گذاران عمده بیت کوین و انباشت بیت کوین توسط آن‌ها شده‌اند.

براساس آمار منتشر شده توسط شرکت تحلیلی سانتیمنت، علی رغم رکود اخیر بازار ارزهای دیجیتال، نهنگ‌های بیت کوین از تاریخ 9 آوریل (20 فروردین) در حال انباشت و جمع آوری بیت کوین با نرخ حدوداً 26 میلیون دلار، یعنی نزدیک به 1000 دلار در روز بوده‌اند. در بازار ارز های دیجیتال، نهنگ به کسانی اطلاق می‌شود که بین 100 تا 10 هزار بیت کوین را در اختیار دارند.

این رفتار نهنگ‌ها از زمانی شروع شد که قیمت بیت کوین در محدوده 28 هزار دلار قرار داشت. به عبارتی نهنگ‌ها در حال خرید بیت کوین در کف هستند و این بدان معناست که احتمالاً در آینده نزدیک شاهد افزایش قیمت بیت کوین خواهیم بود.

سانتیمنت با انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد:

همزمان با روند دیوانه‌وار آلتکوین‌ها، شاهد ایجاد یک واگرایی صعودی بین میزان خرید نهنگ‌ها و قیمت بیت کوین هستیم. با وجود کاهش قیمت بیت کوین، روزانه هزار بیت کوین به دارایی نهنگ‌ها افزوده می‌شود و این دلیلی برای احتمال بازگشت قدرتمند بیت کوین است.

گلس نود، یکی دیگر از شرکت‌های محبوب فعال در زمینه تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال، رفتار کسانی که برای مدتی طولانی بیت کوین داشته‌اند را به دقت زیر نظر دارد. داده‌های این شرکت نشان می‌دهد که علی رغم روند منفی بازار، این سرمایه گذاران باتجربه هستند که دارایی‌های خود را همچنان نگهداری و حفظ می‌کنند.

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

این شرکت همچنین اعلام کرده است که میزان بیت کوینی که هولدر‌های بلند‌مدت به صرافی‌ها واریز می‌کنند، به طور قابل‌توجهی پایین بوده و فقط 0.004 درصد از حجم دارایی آن‌ها را شامل می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که با وجود آشفتگی و نگرانی‌های موجود پیرامون مسائل نظارتی صرافی‌های بزرگ، این دسته از سرمایه گذاران تقریباً هیچ فعالیتی نداشته‌اند.

شرکت گلس نود همچنین با بررسی حجم بیت کوین واریزی به صرافی‌ها، رفتار گروه‌های مختلف سرمایه گذاران را تحلیل نموده است. داده‌های این شرکت نشان می‌دهد که 76.4 درصد از واریز‌ها (معادل 23 هزار بیت کوین) توسط هولدر‌های کوتاه‌مدت انجام شده است. این آمار نشان می‌دهد که ممکن است تحولات نظارتی اخیر، منجر به این واریز و فروش بیت کوین شده باشد.

اما از سوی دیگر، هولدر‌های بلند‌مدت تنها 1.9 درصد از واریز بیت کوین به صرافی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که گواهی بر صبر و شکیبایی آن‌ها در طول روند نزولی است.

به گزارش CryptoGlobe، داده‌های جدید مربوط به بخش استیبل کوین‌‌ها در فضای ارزهای دیجیتال حاکی از آن است که در طول نابسامانی اخیر بازار، نهنگ‌ها سرمایه خود را از بازار خارج نکرده و در عوض با خرید استیبل کوین، فعلاً نظاره‌گر هستند.

مطالب مرتبط: استیبل‌کوین (stablecoin) چیست؟ ارزهای با قیمت پایدار و ثابت

در ماه مه سال جاری (اردیبهشت)، ارزش کل بازار استیبل کوین‌ها به پایین‌ترین میزان خود از سپتامبر 2021 (شهریور 1400) رسیده است. ارزش کل بازار استیبل کوین‌ها در تاریخ 2 خرداد با 0.45 درصد کاهش به 130 میلیارد دلار رسید که به منزله چهارده ماه کاهش پیاپی در ارزش بازار آن‌ها است.

بر اساس آخرین گزارش CCData در مورد استیبل کوین‌ها و ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی (CDBC)، در این ماه حجم معاملات استیبل کوین با 40.6 درصد کاهش به 460 میلیارد دلار رسید که کمترین حجم معاملات ماهانه از دسامبر 2022 را نشان می‌دهد. این گزارش همچنین عنوان می‌کند که در تاریخ 1 خرداد، میزان معاملات تنها 292 میلیارد دلار بوده است و البته آمار در حال ثبت نشان‌می‌دهد که این عدد همچنان در حال کاهش است.

منبع: cryptoglobe
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *