حدود ۷درصد مردم جهان ارز دیجیتال دارند

حدود ۷درصد مردم جهان ارز دیجیتال دارند

یک گزارش در بازار ارزهای دیجیتال فاش کرد که تعداد افرادی که دارایی‌های دیجیتال دارند نزدیک به ۷درصد است. در حال حاضر، بسیاری از مردم ارزهای دیجیتال را راه خوبی برای سرمایه‌گذاری می‌بینند و به همین دلیل نسبت به این بازار انعطاف‌پذیری بیشتری نشان می‌دهند.

پذیرش کریپتو در سال ۲۰۲۴ افزایش یافت

 تریپل ای (Triple A)، ارائه‌دهنده خدمات دارایی دیجیتال، در تاریخ ۲۴مه (۴خرداد) گزارشی را منتشر کرد که در این گزارش نرخ پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال در سطح جهان را توضیح می‌داد. تریپل ای در این گزارش میزان رشد صنعت از سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) را بررسی کرد و اشاره‌ای به کشورهایی داشت که بالاترین سطح مالکیت ارزهای دیجیتال را دارند.

 بر اساس گزارش تریپل ای، حدود ۵۶۲ میلیون نفر، معادل ۶.۸ درصد از جمعیت جهان، در حال حاضر در سال ۲۰۲۴ نوعی دارایی دیجیتال دارند. این افزایش مالکیت دارایی‌های دیجیتال نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش داشت و در آن سال مجموعا ۴۲۰ مالک دارایی دیجیتال ثبت شد.

افزایش پذیرش کریپتو در برخی از کشورهای خاص

 علاوه‌بر‌این، تریپل ای گزارش داد که مالکیت ارزهای دیجیتال در مناطق مختلف جهان با یک‌دیگر فرق می‌کند. برای مثال، کشورهایی مانند امارات متحده عربی، سنگاپور، ترکیه و آرژانتین بیشترین تعداد صاحبان ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند.

 تریپل ای همچنین فاش کرد که کشور امارات متحده عربی در میان ۳۰ اقتصاد برتر با بالاترین نرخ پذیرش کریپتو، در صدر جدول قرار دارد، درحالی‌که سنگاپور در رتبه دوم قرار می‌گیرد. امارات متحده عربی از ۶.۸درصد کلی، ۲۳.۳درصد نرخ پذیرش کریپتو را از آن خود کرده است و سنگاپور با نرخ مالکیت ارز دیجیتال ۲۴.۴درصد بعد از امارات متحده عربی قرار می‌گیرد.

 این گزارش تأکید می‌کند که بازارهای نوظهور مانند ترکیه و آرژانتین در مقایسه با اقتصادهای کوچک‌تر مانند اسلوونی و لوکزامبورگ درصد بیشتری از سرمایه‌گذاران کریپتو را به خودش اختصاص داده است.

به‌طورکلی، قاره آسیا بیشترین نرخ مالکیت ارزهای دیجیتال را دارد و به قطب اصلی دارایی‌های دیجیتال و فناوری‌های نوظهور و جدید تبدیل شده است. آسیا در حال حاضر بیش از نیمی از کل ۵۶۲میلیون مالکیت ارزهای دیجیتال در سطح جهان را در دست دارد. بعد از آسیا، قاره آمریکا شمالی است که با حدود ۷۲.۲میلیون دارنده ارزهای دیجیتال، در ردیف بعد از آسیا قرار می‌گیرد.

 قاره آسیا طی سال‌ها افزایش چشم‌گیری در پذیرش ارزهای دیجیتال داشت، به‌طوری که تعداد دارندگان ارزهای دیجیتال از ۲۶۸.۲میلیون سرمایه‌گذار به ۳۲۶.۸میلیون در سال ۲۰۲۴ افزایش پیدا کرد.

 چه عواملی باعث پذیرش جهانی کریپتو می‌شود؟

 عواملی مانند روند صعودی ارزهای دیجیتال، تغییرات نظارتی و احساسات رسانه‌ای باعث پذیرش ارزهای دیجیتال در مناطق مختلف شده‌ است. گزارش تریپل ای حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۴ مقررات جدیدی برای ارزهای دیجیتال شکل گرفت که صنعت ارزهای دیجیتال را از یک بازار خاص و محدود، به یک عنصر اصلی در بخش مالی تبدیل کرد.

 علاوه‌بر‌این، روند صعودی بازار کریپتو در آینده یکی از محرک‌های اصلی در پذیرش کریپتو به‌صورت جهانی است و ترس از دست‌دادن (FOMO) را در دل سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند. سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو به‌عنوان یک فرصت برای کسب سودهای کلان نگاه می‌کنند.

 به گفته تحلیل‌گران مختلف، روند صعودی کریپتو در سال ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین رشد خود در تاریخ را ثبت می‌کند؛ زیرا بعد از راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین و تأیید اخیر ETF اسپات اتریوم، اکثر مردم احساسات مثبتی نسبت به این بازار پیدا کردند.

 همچنین، گزارش تریپل ای اشاره کرد که تغییرات نظارتی در بازار ارزهای دیجیتال باعث شد که اعتماد سرمایه‌گذاران به این بازار بیشتر شود و محصولات سرمایه‌گذاری جدید مانند ETF اسپات بیت کوین ورودی سرمایه بیشتری داشته باشد.

 مورد بعدی رویداد هاوینگ بیت کوین است. هاوینگ بیت کوین در ۲۰آوریل۲۰۲۴ (یک‌اردیبهشت۱۴۰۳) اتفاق افتاد و عملا جرقه‌ای برای فعالیت‌های شدید بازار بود. بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان بازار کریپتو پیش‌بینی می‌کنند که ارزهای دیجیتال قبل از پایان سال ۲۰۲۴ یک رشد بزرگ را تجربه کند.

 در این میان، منابع آموزشی مانند آکادمی بایننس، مؤسسه کوین‌بیس و دانشگاه کریپتو دات‌کام دائما نسل جوان را در معرض ارزهای دیجیتال قرار می‌دهد، به‌طوری که هر روز افراد جدیدی با این فناوری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری آن آشنا می‌شوند.

 ارزش کل بازار کریپتو بالای ۲.۴ میلیون دلار - منبع: Tradingview.com
ارزش کل بازار کریپتو بالای ۲.۴ میلیون دلار – منبع: Tradingview.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *