یک نهنگ بیش از ۸۰۰ میلیون دلار بیت کوین را از کیف پول‌های غیرفعال خارج کرد!

یک نهنگ بیت کوین بیش از 800 میلیون دلار بیت کوین را از کیف پول‌های غیرفعال خارج کرد! | همتاپی

یک نهنگ بزرگ بیت کوین تعداد شگفت انگیز 31,000 بیت کوین را انتقال داده است. این بیت کوین‌ها با در نظر گرفتن قیمت فعلی، بیش از 820 میلیون دلار ارزش دارند. این جابجایی از اواخر سال 2022 و پس از انتقال از چند صرافی، در کیف پول سرد این نهنگ نگهداری می‌شدند.

بر اساس اطلاعاتی که توسط شرکت معتبر Arkham Intelligence منتشر شده است، تاریخچه این کیف پول نشان می‌دهد که در اوایل پاییز سال 2022، مبلغ قابل توجه 21,600 بیت کوین از صرافی‌های شناخته شده بایننس و هوبی، مستقیماً به این کیف پول واریز شده است.

در این زمینه حساب کاربری Arkham در توئیتر نوشت:

حدود یک ساعت قبل، یک شرکت تجاری بزرگ بیش از 31 هزار بیت کوین (822 میلیون دلار) را از کیف پول سرد خود خارج کرد.

این بیت کوین‌ها پیش از این به طور مستقیم از صرافی‌های بایننس و هوبی واریز شده بودند. آخرین فعالیت این کیف پول به اواخر 2022 بازمی‌گردد.

این نهنگ در حال حاضر بیت کوین‌های خود را در دو کیف پول مختلف نگهداری می‌کند. موجودی این کیف پول‌ها به ترتیب 20,000 و 11,200 بیت کوین است.

این فعالیت مهم تنها یک روز پس از آن اتفاق افتاد که بیش از 1 میلیارد دلار بیت کوین، طی یک سری تراکنش بزرگ و قابل توجه در چندین کیف پول جابجا شدند.

 

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

در همین رابطه، پایگاه اطلاع رسانی Benzinga به نقل از حساب توئیتری WhaleAlert (این حساب کاربری تراکنش های بزرگ درون زنجیره را اطلاع رسانی می‌کند) اعلام کرد که طی هفته گذشته، مجموعاً 7,206 بیت کوین از 5 کیف پول ناشناس، به یک کیف پول ناشناخته دیگر منتقل شده است.

علاوه بر این، تراکنش ششمی هم در کار بود که همین مقدار بیت کوین (با ارزش مشابه به 5 تراکنش قبلی) را به یک کیف پول دیگر ارسال کرده است. طی این مجموعه تراکنش‌ها، به طور کلی 43,236 بیت کوین به ارزش 1.13 میلیارد دلار، جابجا شد.

انجام این تراکنش‌ها، آن هم در این فاصله زمانی نزدیک به هم، باعث ایجاد حدس و گمان‌هایی در مورد روند احتمالی قیمت و احتمال دستکاری بازار شده است. اما برای اطمینان از اینکه آیا این اتفاقات نشانه‌ای از تغییر شرایط بازار بیت کوین بوده است یا خیر، همچنان باید منتظر ماند.

به گزارش CryptoGlobe، گروهی از متخصصان بانک جی پی مورگان (JP Morgan) با رهبری نیکولاس پانیگیرزوغلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، اعلام کرده‌اند که افزایش قیمت طلا، می‌تواند نشانه‌ای برای بیت کوین 45 هزار دلاری باشد.

بسیاری از سرمایه گذاران، اغلب این دو دارایی را به عنوان جایگزین یکدیگر می‌شناسند. تجربه نشان داده است که در بسیاری از مواقع روند قیمت بیت کوین و طلا از همبستگی بالایی برخوردار بوده است.

در حال حاضر، قیمت هر انس طلا به 2 هزار دلار نزدیک‌تر می‌شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که رسیدن قیمت بیت کوین به 45 هزار دلار چندان دور از ذهن نیست.

ارزش مقدار طلایی که با اهداف سرمایه گذاری در خارج از بانک‌های مرکزی نگهداری می‌شود تقریباً 3 تریلیون دلار است. به اعتقاد کارشناسان، این اتفاق می‌تواند منجر به یکسان شدن ارزش بیت کوین و طلا در سبد سرمایه گذاران خصوصی شود.

منبع: cryptoglobe
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *