یک نهنگ بیش از ۳ میلیارد دلار بیت کوین خرید؛ چه کسی در پشت پرده قرار دارد؟

کیف پول مشکوک بیت کوین | همتاپی

یک کیف پول ناشناس در سه ماه اخیر اقدام به انباشت بیش از ۳ میلیارد دلار بیت کوین کرده است. با این خرید سنگین، موجی از نظرات در مورد صاحب احتمالی این کیف پول در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد.

یک کیف پول که هنوز مالک آن مشخص نیست تنها در عرض سه ماه توانست جایگاه سومین هولدر بزرگ بیت کوین را به خود اختصاص دهد. حدس و گمان‌های زیادی در مورد مالک احتمالی این بیت کوین‌ها وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی بیت اینفو چارتس (bitinfocharts)، این کیف پول اولین بیت کوین‌های خود را در هشتم مارس (۱۷ اسفند ۱۴۰۱) دریافت کرده است. در طول سه ماه و دو هفته بعد از این واریز، تعداد ۱۱۸،۰۰۰ بیت کوین دیگر به ارزش تقریبی ۳.۰۸ میلیارد دلار به این کیف پول اضافه شده است.

انباشت ۱۱۸،۰۰۰ بیت کوین در کمتر از ۴ ماه توسط یک کیف پول ناشناس | همتاپی

انباشت ۱۱۸،۰۰۰ بیت کوین در کمتر از ۴ ماه توسط یک کیف پول ناشناس، منبع: بیت اینفو چارتس

انباشت چنین حجمی از بیت کوین در یک آدرس کیف پول و آن هم با چنین سرعت بالایی، کنجکاوی بسیاری از افراد را برانگیخت و موجی از نظرات به راه افتاد.

برخی کاربران معتقدند که این کیف پول به احتمال زیاد متعلق به یک صرافی است که برای انتقال دارایی‌های خود از آن استفاده می‌کند. برخی از کاربران توییتر (پلتفرم x فعلی) نیز پست‌های زیادی در مورد حدس خود منتشر کرده‌اند و این کیف پول را متعلق به شرکت بلک راک (‌blackrock) می‌دانند.

اگرچه برای این نظریه مدارک و شواهد کافی وجود ندارد، اما بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از صخره‌های سیاه (بلاک راک به معنی صخره سیاه)‌ این نظریه را تأیید می‌کنند.

[مطالب مرتبط: شکست مهمترین حمایت بیت کوین؛ هدف ۲۰،۳۵۰ دلاری در راه است؟]

طبق اطلاعات سایت بیت اینفو چارتس، بزرگترین کیف پول بیت کوین جهان در حال حاضر متعلق به صرافی بایننس (binance) و بیت فینکس (bitfinex) است.

این کیف پول ناشناس نیز پس از دو کیف پول صرافی در رتبه سوم قرار گرفت. در ادامه یک کیف پول سرد دیگر از بایننس نیز جایگاه چهارم بزرگترین هولدرهای بیت کوین را تصاحب کرد.

شرکت بلک راک با ثبت درخواست صندوق etf اسپات بیت کوین در ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) سر و صدای زیادی در بازار ارزهای دیجیتال به پا کرد. اگر این صندوق مورد تأیید کمیسیون بورس و اوراق بهادار (sec) قرار گیرد، لقب اولین صندوق اسپات بیت کوین در ایالات متحده را به خود اختصاص خواهد داد.

درخواست بلک راک باعث شد بسیاری از بزرگان وال استریت مانند فیدلیتی (fidelity)، اینوِسکو (invesco)، ویزدم تری (wisdom tree)و ولکری (valkyrie) نیز درخواست‌های مشابهی به این کمیسیون ارسال کنند.

خبر صندوق‌های بیت کوینی موجی از خوش‌بینی را در بسیاری از تحلیلگران ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. برای مثال تام لی (tom lee)، سرپرست بخش تحقیقات مؤسسه فاند استرت (fundstrat)، معتقد است که قیمت بیت کوین بعد از رویداد هاوینگ در آپریل ۲۰۲۴ (بهار ۱۴۰۳) به ۱۵۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید. خبرهای مربوط به بیت کوین را از صفحه  پیش بینی بیت کوین دنبال کنید.

شما درباره این کیف پول ناشناس چه حدسی می‌زنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

 

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *