اتفاقی عجیب در صرافی بایننس؛ برداشت ۱.۹ میلیارد دلار طی ۲۴ ساعت!

اتفاقی عجیب در صرافی بایننس؛ برداشت 1.9 میلیارد دلار طی 24 ساعت! | همتاپی

به گزارش شرکت اطلاعات بلاکچینی نانسِن (Nansen) در روز سه شنبه، صرافی بایننس (Binance) طی 24 ساعت، 1.9 میلیارد برداشت را ثبت کرده است. به همین دلیل، این صرافی موقتاً برداشت‌های استیبل کوین USDC را متوقف کرده‌است.

نحوه مدیریت سپرده‌های مشتریان در صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله بایننس و رقیب سابقش FTX، از سوی کاربران و قانون‌گذاران زیر ذره‌بین قرار گرفته است. سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried) بنیانگذار صرافی FTX، روز سه‌شنبه از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران متهم شد.

صرافی بایننس که سلطه‌اش بر بازار ارز دیجیتال با سقوط صرافی FTX تثبیت شده، هفته گذشته یک «گزارش اثبات ذخایر» تهیه شده توسط شرکت حسابرسی Mazars را در توئیتر منتشر کرد. این گزارش نشان می‌داد دارایی‌های بیت کوین این صرافی ارز دیجیتال در یکی از روزهای ماه نوامبر از سپرده‌های مشتریان بیشتر بوده است.

براساس داده‌های پایگاه نانسِن، برداشت 1.9 میلیارد دلاری توکن‌های مبتنی بر اتریوم، بزرگترین جریان خروجی روزانه طی یک بازه 24 ساعته از تاریخ 13 ژوئن است و قسمت عمده دارایی‌های برداشت شده در هفت روز گذشته را تشکیل می‌دهد.

به گفته یکی از نمایندگان شرکت نانسِن، برداشت‌های صرافی بایننس به دلیل تردیدهای روزافزون درباره گزارش دارایی‌هایش، افزایش یافته است.

در مقابل، مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، در توئیتی اظهار داشت این برداشت‌ها طبق روال معمول بوده‌اند:

امروز شاهد مقداری برداشت بودیم (برداشت خالص معادل حدوداً 1.14 میلیارد دلار). قبلاً نیز شاهد چنین چیزی بوده‌ایم. بعضی روزها برآیند تراکنش‌ها بصورت برداشت است و بعضی روزها واریز.

یکی از نمایندگان بایننس هم پیش‌تر گفته بود دارایی‌های این صرافی همیشه از میزان مورد نیاز برای تأمین درخواست‌های برداشت، بیشتر است. به گفته این فرد، همه دارایی‌های کاربران در بایننس از پشتوانه 1:1 برخوردارند و ساختار سرمایه‌گذاری آن بدون بدهی (Debt Free) است.

این سخنگو در پاسخ به این که آیا بایننس مقدار کافی رمزارز USDC برای تأمین درخواست‌های برداشت USDC را در اختیار دارد، افزود شاید نیاز باشد دارایی‌ها از والت‌های آفلاین به والت‌های آنلاین یا گرم منتقل شوند، استیبل کوین‌ها به یکدیگر تبدیل شوند یا آپگریدهای شبکه اجرا شود که این امور گاهی ایجاد وقفه می‌کنند.  

صرافی بایننس در ساعت 16:54 (به وقت جهانی) روز سه‌شنبه در توئیتی اعلام کرد برداشت‌های یو اس دی کوین از سر گرفته شده‌ است.

براساس گزارش پایگاه اخبار ارز دیجیتال کوین دسک (CoinDesk)، جریان خروجی این صرافی بزرگ در روز دوشنبه 902 میلیون دلار بوده است.

صرافی ارز دیجیتال بایننس پیش از این هم از سوی مقامات تحت فشار بود. اختلاف نظر میان دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکا، به نتیجه رسیدن یک تحقیقات کیفری طولانی مدت درباره پایبندی بایننس به قوانین ضدپولشویی و تحریم‌های آمریکا را به تأخیر می‌اندازد.

 توقف برداشت USDC در صرافی بایننس

 صرافی بایننس اوایل روز سه‌شنبه به خاطر یک توکن سواپ (یا انتقال توکن به معنای مبادله ارزهای دیجیتال از طریق بلاکچین‌های مختلف)، برداشت‌های یو اس دی کوین را متوقف کرد.

مدیرعامل بایننس در ساعت 08:20 به وقت جهانی در توئیتی نوشت:

شاهد افزایش درخواست‌های برداشت USDC بوده‌ایم.

بایننس می‌گوید در ماه سپتامبر، موجودی کاربران و سپرده‌های جدید یو اس دی کوین و دو استیبل کوین دیگر را به صورت خودکار به استیبل کوین خودش یعنی Binance USD تبدیل می‌کند.

چانگ پنگ ژائو روز سه‌شنبه گفت تبدیل USDC به دو توکن دیگر (Paxos Standard و Binance USD) مستلزم استفاده از دلار در یک بانک در نیویورک است. وی در ادامه افزود:

بانک‌ها تا چند ساعت دیگر باز نمی‌شوند. انتظار داریم با باز شدن بانک‌ها، این مشکل برطرف شود.

یو اس دی کوین که توسط شرکت Circle واقع در آمریکا عرضه می‌شود، دومین استیبل کوین بزرگ دنیاست و سرمایه‌گذاران از آن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف بدون نیاز به تبدیل آن‌ها به دلار آمریکا استفاده می‌کنند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش چین لینک صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: www.aljazeera.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. این که کاربران دارند برداشت میکنند این همه تتر خطرناک نیست آیا ؟

  2. این همه تتر که برداشت میشه از صرافی بایننس توسط کاربران انجام میشه یا هک می شود .

  3. با توجه به این بحث هایی که برای صرافی بایننس هست ایا امکان دارد صرافی بایننس نیز کم بیاره و موجودی تتر اون تموم بشه ؟