یک شاخص تکنیکال محبوب رشد قیمت بیت کوین در آینده نزدیک را گزارش می‌کند

شاخص مهم تحلیل بیت کوین | همتاپی

بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال، معمولاً به دنبال یافتن شاخص‌ها و معیار‌های جدیدی برای پیش‌بینی و درک روند آینده بازار هستند. یکی از شاخص‌هایی که اخیراً توجه کاربران دنیای ارز های دیجیتال را به خود جلب کرده است، نرخ جذب سالانه بیت کوین در صرافی‌ها (yearly absorption rate on exchanges) است. طبق گزارش Daily Hodl، در حال حاضر این شاخص حاکی از نشانه‌های صعودی در پیش بینی روند قیمت هر بیت کوین است.

نرخ جذب در واقع به مقایسه نرخ تغییرات سالانه موجودی صرافی‌ها نسبت به حجم بیت کوین استخراج شده در بازه زمانی مشابه می‌پردازد.  این شاخص، یک تخمین نسبی از میزان بیت کوین‌هایی که به تازگی استخراج شده و توسط گروهی مشخص جذب (خریداری) شده است.

لازم به ذکر است که در بررسی این شاخص، اعداد بالاتر از 100 درصد هم امکان پذیر است، زیرا ممکن است کوین‌های مورد نظر توسط گروه‌های دیگری از سرمایه گذاران منتقل شوند.

جیمز مولارنی (James Millarney)، مجری کانال یوتیوبی محبوب InvestAnswers با انتشار یک ویدئو جدید، به بحث در مورد این شاخص جذاب پرداخت. مولارنی این کار را به کمک نمودار جذب (absorption) سایت GLASSNODE انجام داد. محتوای صحبت او خطاب به 446 هزار دنبال کننده‌اش این بود که الگوی جذب فعلی، بیانگر احتمال رشد قابل توجه قیمت بیت کوین در آینده است.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

مقادیر شاخص نرخ جذب می‌توانند اعداد مثبت یا منفی باشند. نرخ جذب منفی (مانند الگوی فعلی) نشان می‌دهد قیمت خروج بیت کوین از صرافی ها بالاتر از قیمت آن موقع واریز به صرافی است. این نوع برداشت، معمولاً عامل مثبتی به حساب می‌آید، چراکه نشان‌دهنده کاهش فشار فروش است. به عبارت دیگر، سرمایه گذاران بجای فروش بیت کوین در صرافی ها، آن را هولد می‌کنند.

مطالب مرتبط: بررسی احتمال ریزش قیمت بیت کوین؛ آیا باید منتظر ادامه ریزش قیمت باشیم؟

در حال حاضر، نرخ جذب سالانه بیت کوین در صرافی ها مقدار بسیار قابل توجهی را نشان می‌دهد و بر روی عدد منفی 100 درصد قرار دارد. این یک نشانه قوی و حاکی از اعتماد سرمایه گذاران به آینده بیت کوین و همچنین تمایل آن‌ها به نگهداری از بیت کوین بجای پول نقد است.

در پایان بد نیست اشاره‌ای به قیمت فعلی بیت کوین داشته باشیم. در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین با کاهش 0.95 درصدی طی 24 ساعت گذشته، در محدوده 29,940 دلار قرار دارد.

نمودار قیمت بیت کوین | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین، منبع TradingView

شما فکر می‌کنید که  سیگنال این شاخص تکنیکال به درستی آینده ارز دیجیتال بیت کوین را پیش‌بینی کرده است؟ در بخش کامنت‌‌‌ها نظرات خود را ثبت کنید.
منبع: cryptoglobe
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *