یک نهنگ بیت کوین پس از ۶ سال به زندگی بازگشت!

فعالیت عجیب نهنگ بیت کوین | همتاپی

یک آدرس حاوی 2,100 بیت کوین، در کمال شگفتی و پس از نزدیک به 6 سال فعال شد. با احتساب نرخ فعلی بیت کوین، ارزش دارایی این آدرس حدود 56.3 میلیون دلار است.

پشت دست بیت کوین بازی کردن

شرکت توسعه امنیت بلاکچین PeckShield از بازگشت یک آدرس بیت کوین غیرفعال به زندگی خبر داد. براساس توئیت منتشر شده توسط این شرکت، موجودی این کیف پول نزدیک به 2,100 بیت کوین به ارزش 56.3 میلیون دلار است.

در واقع این تعداد بیت کوین در تاریخ 19 اکتبر 2017 (27 مهر 1396) به کیف پول مورد نظر فرستاده شده‌اند. در آن زمان، ارزش این تعداد بیت کوین برابر با 11.8 میلیون دلار بوده است. انتقال این حجم زیاد بیت کوین، قطعاً منجر به شکل‌گیری تحلیل و گمانه‌زنی‌های مختلف در بازاری که پیش از آن نیز پرنوسان بوده است می‌شود.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

نهنگ‌های غیرفعال

این اتفاق اگرچه می‌تواند تاثیرگذار باشد، اما موضوع کم سابقه‌ای نیست. طی چند وقت اخیر شاهد چند مورد از فعالیت نهنگ‌ها پس از چندین سال بوده‌ایم. در یکی از این موارد، آدرس متعلق به یکی از نهنگ‌های دوران ساتوشی، پس از 13 سال دوباره فعالیت خود را آغاز نمود.

فعال شدن این نوع آدرس‌ها پس از چندین سال، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از این دلایل، برداشت سود توسط صاحب کیف پول، با توجه به ارزش فعلی بیت کوین است.

[مطالب مرتبط: کاهش شدید سوددهی آدرس‌های اتریوم در ۸ ماه گذشته]

ارزش بیت کوین های این کیف پول در زمان واریز، برابر با 11.8 میلیون دلار بوده است، اما اکنون با بازگشت سرمایه فوق‌العاده‌ای که داشته است، این عدد به 56.3 میلیون دلار رسیده است. یکی دیگر از دلایل احتمالی، آماده شدن صاحب کیف پول برای یک رویداد، مانند فروش عمده یا سرمایه گذاری است.

اگر کمی بدبینانه‌تر به موضوع نگاه کنیم، گاهی این تراکنش‌ها زمانی رخ می‌دهد که یک نهاد بخواهد به طریق مختلف، از جمله پلتفرم‌های متمرکز بر حریم خصوصی، اقدام به پاکسازی رد این پول بکند.

وضعیت فعلی بازار

در حال حاضر، قیمت بیت کوین در محدوده 27 هزار دلار قرار دارد. بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 1 درصد و در یک هفته گذشته 4.5 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. اتریوم، BNB و ریپل که در بین 5 ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارند نیز روند مشابهی داشته‌اند. به طور کلی بازار در هفته‌ای که گذشت روند نسبتاً صعودی داشت و با افزایش جزئی قیمت‌ها همراه بود. موضوعی که ممکن است به وضعیت فعال شدن آدرس‌های قدیمی هم ارتباط داشته باشد.

در صورتی که به تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال هستید، هر گونه سوال یا نیاز به راهنمایی دارید، لطفاً با ما در میان بگذارید.

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *