۹۰% از دارندگان بیتکوین نگران سرنوشت دارایی خود بعد از مرگشان می‌باشند.

90% از دارندگان بیتکوین نگران سرنوشت دارایی خود بعد از مرگشان می‌باشند.

تقریبا 90% از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال و بیتکوین نگران سرنوشت دارایی خود بعد از مرگشان می‌باشند؛ و فقط درصد کمی از سرمایه گذاران برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه داشته‌اند. در این میان، سرمایه‌گذاران جوان بسیاری به این موضوع توجه ندارند.

طبق مطالعات اخیر موسسه Cremation، تنها یک چهارم سرمایه‌گذاران بیت کوین در مورد چگونگی تقسیم اموال رمزنگاری شده خود بعد از مرگشان برنامه‌ مستندی را تبیین کرده‌‌اند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

نتایج این مطالعه نشان داد نسل‌های جوان‌تر افراد بین 18 تا 40 سال در مقایسه با افراد مسن‌تر، عمده افرادی هستند که برنامه‌ مشخصی برای این موضوع ندارند.

طبق آمار تنها 65% از نسل دهه‌های 1980 و 1990 (افراد 18 تا 40 ساله) و 41% از افرادی که بعد از سال 2001 بدنیا آمده‌اند، برای تقسیم دارایی ارزهای دیجیتال خود به عزیزانشان بعد از مرگشان برنامه‌ مشخصی دارند.

با این وجود، 86% از افراد بین 41 تا 55 سال (نسل‌های دهه‌های 1960 و 1970) و 94% افراد میانسال (56 تا 76 ساله) برنامه مشخصی را برای تخصیص دارایی ارزهای دیجیتال خود تبیین کرده‌اند.

طبق پژوهش‌های انجام شده توسط موسسه Cremation که در تاریخ 7 ژوئیه منتشر شد “با وجود اینکه بیخیالی و یا آینده‌نگر نبودن فرد نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند، نباید نقش نبود خدمات و مقررات مشخص در ارتباط با این ارزهای دیجیتال و نبود برنامه‌ریزی مدون در این زمینه را نادیده گرفت.

در حال حاضر، نمونه‌های متعددی از سرمایه‌گذاران بزرگ بیتکوین در سراسر جهان وجود دارند که از دنیا رفته‌اند. در حالی که هیچ کدام از نزدیکان آن‌ها به کلیدهای خصوصی و عمومی ارزهای دیجیتال آن‌ها دسترسی ندارند. در این شرایط بازماندگان باید برای دو عامل عزاداری کنند، از دست دادن عزیز و از دست رفتن دارایی ارزهای دیجیتال هنگفتی که می‌توانست زندگی آن‌ها را زیر و رو کند.

با دیدی دقیق‌تر می‌توان متوجه شد که این چالش از جذابیت اصلی بیتکوین (نبود عوامل خارجی در شبکه و حریم خصوصی غیرقابل نفوذ) کاسته و تبدیل به ضعف آن شده است. از طرفی اگر نگاهی به سیستم‌های قدیمی و رایج مالی بیندازیم متوجه می‌شویم که درست است که کاربران آن‌ها ممکن است شکایاتی در مورد کارمزدهای بانکی و مالیات کسر شده از دارایی خود داشته باشند؛ اما این سیستم‌ها با مزایای برجسته‌ای همچون کمک به افراد در اداره دارایی خود نیز همراه هستند.

بنا به گفته‌های Coincover، حدودا 4 میلیون بیتکوین (یعنی دارایی به ارزش تقریبی 37 بیلیون دلار) با مرگ دارندگانشان برای همیشه مسدود باقی مانده‌اند. برای مثال،‌ سرمایه‌گذار آمریکایی معروفی به نام متئو ملون (Matthew Mellon)، در سال 2018 در حالی از دنیا رفت که تنها سرنخ‌های محدودی برای دسترسی به دارایی ارز دیجیتال خود به ارزش تقریبی 500 میلیون دلار باقی گذاشته بود.

در مطالعات انجام شده موسسه Cremation، مجموع  1150 نفر در فاصله زمانی اکتبر 2019 تا ژانویه 2020 مورد مطالعه قرار گرفتند. این پژوهش با هدف درک معیارهای فردی سرمایه‌گذران ارزهای دیجیتال انجام شد تا نشان دهد چه تعداد از آن‌ها برای ارز دیجیتال خود بعد از مرگ برنامه مشخصی دارند و نگران این می‌باشند که برای سرمایه آنها چه پیش خواهد آمد.

همچنین، در این پژوهش «نسبت سرمایه‌گذارانی که برنامه مدونی در این زمینه داشتند و چگونه برای اینکار برنامه کرده بودند و اینکه آیا آن‌ها نگران از دست دادن دارایی خود می‌بودند یا نه.» مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها حاکی از آن بود که حدود 65% از سرمایه‌گذاران، ارزهای دیجیتال خود را به نحوی ذخیره کرده‌اند که همسرانشان امکان دسترسی به آن را دارند؛ 17% دارایی‌ها در کامپیوترها و 15% آن در USBها ذخیره شده بودند.

علاوه بر این، نتایج این پژوهش نشان داد که خانم‌ها در مقایسه با آقایان با اختلاف معنادارتری آینده‌نگری بهتری نسبت به انتقال دارایی ارز دیجیتال و بیتکوین خود داشته‌اند. این نسبت برای تمامی سنین به غیر از گروه میانسالان صادق است. در گروه میانسالان نتایج اندکی متفاوت است. در این گروه آقایان نسبت به خانم‌ها با آینده‌نگری بیشتری به موضوع پرداخته‌اند.

موسسه Cremation گروهی از متخصصین، مشاوران و محققان می‌باشد «که امکاناتی را برای سال‌های پایانی زندگی افراد و خانواده‌ها ایجاد کرده تا آن‌ها را به تبیین برنامه‌های آینده‌نگر و حفظ امنیت در تمام مراحل زندگی تشویق کند»

نظر شما در مورد سرنوشت بیتکوین بعد از مرگ دارندگان آن چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق فیلد زیر با ما در میان بگذارید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *