رشد ۵۰ درصدی نرخ توکن‌سوزی اتریوم بعد از به‌روزرسانی ادغام؛ آیا قیمت ETH می‌تواند رشد کند؟

تحلیل و پیش بینی اتریوم | همتاپی

بیشتر از ۲ سال از ادغام لایه اثبات کار اتریوم با اثبات سهام بیکن‌‌چین می‌گذرد. این شبکه تاکنون بیشتر از نصف اتریوم‌های صادر شده خود را سوزانده است. به عبارت دقیق‌تر، داده‌های وب سایت اولترا ساوند مانی (Ultra Sound Money) نشان می‌دهد که از حدود ۶.۵ میلیون توکن اتریوم منتشر شده، بیشتر از ۳.۵ میلیون توکن آن سوزانده شده است.

با این سرعت شبکه اتریوم سالانه حدود ۱.۷۵ میلیون توکن ETH را از بین می‌برد و عرضه آن را حدوده ۰.۹۸ درصد کاهش می‌دهد. این مسئله به ضد تورمی بودن اتریوم کمک می‌کند؛ زیرا در طول زمان عرضه در گردش این ارز دیجیتال را با توکن سوزی کاهش می‌دهد.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

توکن سوزی اتریوم | همتاپی

توکن سوزی اتریوم، منبع: اولترا ساوند مانی

مسیر اتریوم برای ضد تورمی شدن

در ۷ آگوست (۱۶ مرداد)، عرضه اتریوم در مجموع به بیشتر از ۱۲۰.۲ میلیون توکن می‌رسیده و روند صدور توکن‌های جدید این ارز دیجیتال باز هم ادامه خواهد یافت. اتریوم از یک  مدل ضد تورمی پیروی می‌کند و داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند که سالانه حدود ۵۸۰۰۰۰ توکن  ETH جدید صادر می‌شود.

هدف نهایی این است که نرخ توکن‌سوزی اتریوم از نرخ انتشار توکن‌های جدید آن پیشی بگیرد و عملا این ارز دیجیتال را به یک دارایی ضد تورمی تبدیل کند؛ مفهومی که طرفداران اتریوم از آن به عنوان «پول فوق‌العاده سالم» یاد می‌کنند.

 اگرچه این ایده هنوز به طور کامل محقق نشده اما، اتریوم با ادغام خود در یک سیستم اثبات سهام در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۳ شهریور ۱۴۰۰) سعی کرده است به تدریج به آن نزدیک شود.

مطالب مرتبط: رقابت شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی ETF اتریوم ادامه دارد

به‌روزرسانی ادغام اتریوم در چرخه صعودی انجام شد که قیمت اتریوم و آلت کوین‌ها را به اوج تاریخی خود رساند. طی این روند صعودی، اتریوم توانست به اوج تاریخی خود یعنی محدوده ۴۹۰۰ دلار برسد. با این حال، داده‌های درون‌زنجیره‌ای موجود نشان می‌دهد که روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ روی معاملات بخش امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) تاثیر منفی گذاشته است.

قیمت اتریوم به دلار | همتاپی

قیمت اتریوم به دلار، منبع: TradingView

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

یونی سواپ و اوپن‌سی نقش زیادی در توکن‌سوزی اتریوم دارند

توکن‌سوزی اتریوم بیشتر از نقل و انتقالات این ارز دیجیتال نشات می‌گیرد، اما بخش قابل‌توجهی از آن در نتیجه فعالیت‌های قراردادهای هوشمند به وجود می‌آید. برای مثال پلتفرم‌هایی مانند اوپن‌سی (OpenSea) در بازار NFT و همچین صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap) باعث افزایش توکن‌سوزی اتریوم می‌شوند. علاوه بر این نقل و انتقال‌ تترهای مبتنی بر استاندارد ERC-20 به توکن‌سوزی اتریوم کمک شایانی می‌کند.

اتریوم پس از اجرای هارد فورک لندن (London Hard Fork ) در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) توکن‌سوزی بخشی از هزینه‌های گس را آغاز کرد. هارد فورک لندن ۵ پروپوزال مهم را اجرا کرد، اما از بین آن‌ها اجرای پروپوزال « Ethereum Improvement Proposal (EIP)-1559» اهمیت زیادی داشت.

با اجرای این پروپوزال، شبکه اتریوم توانست از کارمزد پایه‌ای استفاده کند و با توسعه اندازه بلاک‌های خود مقیاس‌پذیریش را افزایش دهد تا در نهایت هم جریان تراکنش‌هایش را گسترش دهد. کارمزد پایه باعث شد روش مناقصه‌ای اتریوم از بین برود و تمام تراکنش‌ها در بلاک‌های بعدی گنجانده شود. با این حال، شبکه اتریوم همچنان یکی از بیشترین هزینه‌های گس صنعت ارزهای دیجیتال را دارد.

آیا شما نظر دیگری درباره آینده اتریوم دارید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: bitcoinist
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *