۳ نصیحت گرگ پیر وال استریت برای اهالی جوان بازار ارز دیجیتال

مدت‌هاست که بازار ارزهای دیجیتال در رکود به سر می‌‌برد، قیمت‌ ارزهای دیجیتال مختلف (مثل قیمت اتریوم) دائماً کف‌های پایین‌تر ثبت می‌کنند. اما همچنان سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال چشم امید به اخباری دوخته‌اند که می‌تواند برایشان نوید بخش بازگشت روزهای خوش بازار باشد، در همین راستا جردن بلفورت، گرگ وال استریت به فعالین بازار برای حفظ دارایی‌هایشان نصایحی کرده است که در این مقاله 3 مورد از مهمترین آن‌ها آورده شده است.

باکس دانش: جردن بلفورت، کارگزار سابق سهام که به خاطر فیلمی که مارتین اسکورسیزی از زندگی واقعی او ساخته به گرگ وال استریت مشهور است.

نصیحت اول: برای بیت کوین افق زمانی 3 تا 4 ساله داشته باشید

گرگ وال استریت معتقد است که بیت کوین یک دارایی ارزشمند است که در بلند مدت ارزش آن بیشتر می‌شود، به گفته بلفورت بیت کوین اصول بنیادین قدرتمندی دارد که آن را به یک ذخیره بلند مدت ارزش تبدیل می‌کند.

بلفورت اظهار داشته که زمانی معتقد بوده است که بیت کوین دوباره به صفر باز خواهد گشت و این ارز دیجیتال هیچ ارزشی ندارد، اما امروز نظرش تغییر کرده و با حقیقت بیت کوین آشنا شده است. همچنین بلفورت درباره سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌گوید:

اگر افق سرمایه‌گذاری سه، چهار یا پنج ساله را در نظر بگیریم؛ من از این که پولی به دست نیاورده باشم و بیت کوین‌هایی که خریدم رشد نکرده باشند شوکه می‌شوم. اما الان!
من معتقدم بیت کوین پایه‌های قدرتمندی دارد فقط بحث زمان است که این قدرت را به همگان اثبات کند؛ بیت کوین دارایی ارزشمندی است که عرضه محدودی دارد.

بلفورت معتقد است پتانسیل بیت کوین زمانی که جامعه به یک نظم مشخص برسد بروز خواهد کرد.

نصیحت دوم: به چیزی غیر از بیت کوین و اتریوم امید نبندید

در حالی که هزاران ارز دیجیتال در بازار رمزارزها خرید و فروش می‌شود، بلفورت معتقد است که تمرکز سرمایه‌گذاران باید بر روی بیت کوین و اتریوم باشد. او معتقد است که این دو دارایی از بنیاد قدرتمندی بهره می‌برند و به خصوص بیت کوین به خاطر عرضه محدود و افزایش پذیرشش در دنیا دست بالاتر را دارد. این اعتقاد بلفورت ممکن است سرمایه‌گذاران را به خرید بیت کوین و اتریوم ترغیب کند، زیرا این دو ارز دیجیتال نه تنها به خاطر بنیادهای قدرتمندشان، بلکه همچنین به خاطر پتانسیل رشد بلندمدت‌شان در بازار، شناخته شده‌اند.

بلفورت اعتقاد دارد که این دارایی‌ها نه تنها یک تله نیستند بلکه پرچمدار عبور از دوران رکود خواهند بود. او در این باره چنین گفته است: 

بیت کوین همان قهرمانی است که از این پاکسازی جان سالم به در می‌برد. اتریوم هم در این مورد مانند بیت کوین است. اتریوم اولین پروژه‌ای بود که به صورت گسترده در امور مالی غیر متمرکز مورد استفاده قرار گرفت، اتریوم به شما این امکان را می‌دهد که فناوری مختص خود را بر روی آن بسازید. این احتمال وجود دارد که طی سه تا پنج سال دیگر شاهد ظهور گاوها در بازار باشیم.

با این حال، او هشدار داد که فراتر از بیت‌کوین و اتریوم، بیشتر دارایی‌های موجود هنوز خود را ثابت نکرده‌اند، اما اذعان کرد که برخی از دارایی‌ها ممکن است دوام بیاورند.

نصیحت سوم: با ترس در یازار ارز دیجیتال بازی نکنید

به گفته بلفورت، با توجه به اینکه بازار ارز دیجیتال با ترس گسترده دست و پنجه نرم می‌کند، سرمایه گذاران نباید دست به فروش هیجانی و از سر ترس بزنند. او معتقد است که دوران اصلاح فعلی بازار غنیمتی است که بازار را از شر دارائی‌های ضعیف خلاص می‌کند. او پیشنهاد کرد که در چنین شرایطی  منتظر فرصت باشند که با قیمت مناسب وارد بازار شوند و با یک سرمایه‌گذاری بلند مدت ثروتمند شوند.

در حال حاضر، شما آماده هستید که وحشت کنید و بیت کوین و اتریوم خود را بفروشید. من هرگز به شما نمی گویم چه باید بکنید، اما شما باید یک نفس عمیق بکشید و در این مورد هوشیار باشید و وقتی ترسیدید بازی نکنید. خب چه کنید؟ در حال حاضر به صورت دسته جمعی خرید کنید؟ خب، من این را نمی‌گویم، اما می‌گویم که اگر به تاریخ برگردید، روزهای مشابه‌ای مثل این ایام هستند که عده زیادی را ثروتمند کردند.

بازار ارزهای دیجیتال پس از رسیدن به بالاترین سطح در سال 2021،  به طور قابل توجهی اصلاح قیمت داشت که تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله شرایط حاکم بر اقتصاد کلان بود. اگرچه بازار تلاش کرد تا دارایی‌هایی مانند بیت کوین را دوباره به اوج بازگرداند، اما بحران صرافی ارز دیجیتال FTX دوباره بر آتش بازار ارزهای دیجیتال دمید و این بازار با ریزشی دوباره روبرو شد.

تحلیلی از بیت کوین و اتریوم

در حال حاضر بیت کوین در حال نوسان در قیمت 16,700 و زیر مقاومت 17,600 دلار است. بیت کوین در تایم فریم روزانه در حال ساخت یک الگوی مثلث است که می‌تواند نشانه‌ای از ریزش قیمت آن به سطح 13,000 دلار باشد.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

همچنین اتریوم نیز در محدوده 1,260 دلار در حال نوسان است و نمی‌توان با قطعیت گفت که هدف بعدی آن سطح 2,000 دلار است یا 1,000 دلار، اما احتمال رسیدن آن به 1,000 دلار در چند روز آینده بسیار محتمل‌تر است.

نمودار قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش شیبا اینو صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: finbold.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. به نظرتون میره بالا ؟ ماکه تنها امیدمون همینه باز یکم امیدوارتر شدیم

  2. بیت خریدیم ۶۵ هنوزم امید داریم نداشته باشیم چیکار کنیم