۲۴ ساعت سرنوشت ساز در انتظار بازار ارز های دیجیتال

24 ساعت سرنوشت ساز در انتظار بازار ارز های دیجیتال همتاپی

بنا به دلایل مختلف، 24 ساعت آینده از اهمیت بسیار بالایی برای کل صنعت ارزهای دیجیتال برخوردار خواهد بود. علاوه بر رویداد‌های مربوط به اقتصاد کلان در این هفته، عوامل مختلفی هستند که پتانسیل تاثیر گذاشتن بر روی قیمت ارزهای دیجیتال را دارند.

برای خرید و فروش اتریوم در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم اتریوم بخرم

امروز، سه‌شنبه 23 خرداد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، حداقل 4 مرتبه در مرکز توجه اخبار مختلف قرار خواهد گرفت، که البته تاثیرگذارترین خبر این سازمان، موضوع انتشار و افشای اسناد داخلی هینمن (Hinman) در پرونده ریپل است.

اهمیت اسناد هینمن از آن جهت است که به موضوع عدم تشخیص اتریوم به عنوان اوراق بهادار اشاره می‌کند. مسئله‌ای که اکنون توسط گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC به چالش کشیده شده است. درست در زمان آغاز دعوی حقوقی علیه ریپل، SEC از دادگاه درخواست کرده بود تا اسناد هینمن را نامعتبر اعلام کند.

در ژوئن 2018، ویلیام هینمن که سمت مدیر مالی کمیسیون SEC را برعهده داشت، طی یک سخنرانی اعلام کرد که اتریوم نباید به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی شود. به همین دلیل، این اسناد برای ریپل از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

در این درخواست، SEC به لزوم حفاظت از محرمانگی اسناد و داده‌های داخلی خود اشاره کرده‌است. علاوه بر این، SEC ادعا می‌کند که اسناد مربوط به سخنرانی هینمن، به روند رسیدگی به این پرونده مرتبط نیستند.

اما دیدگاه ریپل نسبت به این موضوع کاملاً متفاوت است. روز گذشته، برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل با انتشار یک پست در توئیتر، به این موضوع پرداخت:

کاش می‌توانستم مسئله را باز‌تر کنم. اما برای مدتی بسیار طولانی در انتظار بودیم (بیش از 18 ماه) و اکنون نمی‌خواهم پا را از حد فراتر بگذارم. فقط کافی‌ است بگویم که به نظر من و آلدروتی، این همه انتظار ارزشش را داشت.

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

لازم به ذکر است که اهمیت اسناد هینمن، فقط معطوف به ریپل نخواهد بود و می‌تواند برای کل صنعت ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. به گزارش Bitcoinist، در صورتی که این اسناد حاوی اظهاراتی در مورد طبقه‌بندی تراکنش‌های بازار ثانویه ارزهای دیجیتال باشد، می‌تواند باعث رد شدن ادعا‌ها و دادخواست SEC علیه بایننس و کوین‌بیس شود.

بدین ترتیب، بعید نیست شاهد شکل‌گیری یک رالی صعودی در قیمت ریپل و سایر آلتکوین‌هایی اشاره شده در پرونده بایننس و کوین بیس باشیم.

سایر رویداد‌های مهم ارزهای دیجیتال در تاریخ 23 خرداد

یکی دیگر از موضوعات مهم امروز، جلسه استماع دستور منع موقت فعالیت شعبه آمریکایی بایننس (BinanceUS) توسط SEC در ساعت 21:30 به وقت ایران است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا طی هفته گذشته از یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن خواسته بود تا دستور مسدود نمودن دارایی‌های زیرمجموعه آمریکایی بایننس را صادر کند.

شعبه آمریکایی بایننس نیز از همان موقع یک درخواست برای مقابله با این موضوع ارسال نموده است. توجیه بایننس در این مورد این است که این دستور، باعث فلج شدن کسب و کار این شرکت و آسیب زدن به مشتریان آن می‌شود.

این شرکت مدعی است که از دسامبر 2020، همواره «تلاش قابل توجهی برای همکاری با تحقیقات SEC داشته است. این شرکت همچنین مدعی است که علی رغم اینکه ژانگ پنگ ژائو (مالک بایننس)، صاحب حساب بانکی شرکت BAM Trading است، اما وی صاحب امضای این حساب نیست.

شرکت BinanceUS برای آماده‌سازی دفاعیه خود در این پرونده، چهار وکیل از شرکت حقوقی Milbank LLP، از جمله جورج کانلاس (George Canellos)، یکی از مدیران سابق بخش تحقیقات و اجرائیات SEC را به خدمت گرفته است.

اما خبر مهم دیگر این است که مهلت SEC برای پاسخ به درخواست کوین‌بیس مبنی بر وضع قوانین جدید، امروز به پایان می‌رسد. SEC چهار هفته پیش، برای اولین بار به این درخواست پاسخ داده و اعلام کرد که ممکن است وضع قوانین جدید سال‌ها به طول بیانجامد، اما با این وجود، اقدامات اجرایی و بازدارنده در جریان خواهند بود.

و اما آخرین خبر امروز (نه از لحاظ اهمیت) این است که فرصت مشارکت عمومی برای اظهارنظر در مورد تعریف جامع پیشنهادی SEC برای صرافی‌ها، امروز به پایان می‌رسد. تثبیت یک تعریف جامع در این زمینه، می‌تواند منجر به الزام صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) به ثبت‌نام به عنوان بورس اوراق بهادار شود.

آقای بیل هیوز (Bill Hughes)، وکیل ConsenSys معتقد است که تمام شواهد موجود، نشان‌دهنده نیاز مبرم و فوری به وضع قانون جدید ایالات متحده در این زمینه است. براساس تعریف پیشنهادی SEC، وظیفه درست حدس زدن قوانین و مقررات بر عهده فعالان حوزه بلاکچین خواهد بود.

این بدان معناست که هرکسی، از شرکت‌های نرم‌افزاری مانند ConsenSys گرفته تا توسعه دهندگانی که از محصولات ما استفاده می‌کنند، اگر حدس و برداشت اشتباهی از قوانین داشته باشد، با جریمه‌های سختی مواجه خواهد شد. در این صورت، SEC مجاز خواهد بود که پس از انجام یک فعالیت، اقدام به تشخیص قانونی یا غیرقانونی بودن آن بکند. اقدامی که مصداق مجازات عطف به ما سبق بوده و قانون آن را منع نموده است.

نمودار روزانه ارزش کل بازار ارز های دیجیتال | همتاپی

نمودار روزانه ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال، منبع: تریدینگ ویو

در زمان نگارش این مطلب، ارزش کل بازار ارز دیجیتال با عبور از میانگین متحرک نمایی 200 روزه رو به پایین، به 1.03 تریلیون دلار رسیده است.

به نظر شما روزهای آینده برای بازار ارزهای دیجیتال چگونه رقم خواهد خورد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید
منبع: bitcoinist
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *