رشد ۱۳۰۰ درصدی حجم معاملات ریپل؛ بازار مشتقات درباره آینده XRP چه می‌گوید؟ 

غوغای ریپل | همتاپی

طی تصمیمی که فعالان بازار ارزهای دیجیتال مدت‌ها منتظر آن بودند؛ قاضی تورس (Torres) در روز پنجشنبه رای نهایی پرونده بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده امریکا و ریپل را به نفع این ارز دیجیتال (XRP) صادر کرد. این حکم تحول مثبت و بزرگی برای صنعت ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود؛ چرا که تمرکز اصلی آن بر این است که آیا دارایی‌های دیجیتال باید به‌عنوان اوراق بهادار در ایالات متحده در نظر گرفته شوند یا خیر.

این خبر می‌تواند تاثیر بسیار خوبی روی آلت کوین‌ها و کل صنعت ارزهای دیجیتال بگذارد؛ زیرا نشان می‌دهد تا زمانی که دارایی‌های دیجیتال در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد، اوراق بهادر نخواهند بود.

این رویداد احتمالا پیامدهای گسترده‌تری برای پرونده‌های حقوقی موجود خواهد داشت و ممکن است در بازگشت اعتماد توسعه‌دهندگان و نقدینگی بیشتر به صنعت ارزهای دیجیتال کمک شایانی کند.

 ریپل با افزایش قیمت و حجم معاملات خود، انتظارات معامله‌گران را نادیده می‌گیرد

بنا بر داده‌های شرکت «CCData»، خبر مذکور فعالیت‌های معاملاتی ریپل را افزایش داد و حجم معاملات روزانه جفت‌ارزهای مربوط به آن را در صرافی‌های متمرکز (CEX) به ۶.۰۵ میلیارد دلار رسانده که نسبت به روز گذشته، ۱۳۵۱ درصد افزایش یافته است. 

مقاله پیشنهادی: ریپل چیست

لیست کردن مجدد ریپل در صرافی‌های متمرکزی مثل کراکن، کوین بیس و جمنای هم به افزایش حجم این ارز دیجیتال کمک کرده است.

این حکم باعث شده است XRP در یک روز حدود ۱۰۰ درصد رشد کند و توکن‌های دیگری مثل متیک و کاردانو را که اخیراً اوراق بهادار تلقی می‌شدند، به‌ترتیب به رشدهایی 20 و 28 درصدی برساند.

علی‌رغم گذشته نه‌چندان مثبتی که XRP (به دلیل شکایت کمیسیون بورس آمریکا) داشت؛ نقدینگی  آن در سطح ۱ درصد نسبت به سال گذشته انعطاف‌پذیر باقی مانده است. نقدینگی خرید و فروش XRP هم در ابتدای سال ۲۰۲۳ حدود ۲۶.۵ میلیون توکن بود و در طول سال ۰.۴۱ درصد اختلاف (واریانس) داشت. این شاخص در ۱۲ جولای (۲۱ تیر) هم موقعیت خود را در محدوده ۲۵.۱ میلیون XRP حفظ کرده بود.

داده‌های بازار مشتقات نشان‌دهنده احساسات مثبت سرمایه‌گذاران است

داده‌های بازار مشتقات نشان می‌دهد که نرخ تامین مالی ریپل در چند روز گذشته مثبت بوده و مانند تمام بازارهای مثبت دیگر، ثابت مانده است.

به نظر می‌رسد اخبار پرونده مذکور فشار خرید ریپل در بازار مشتقات را افزایش داده و سود باز این ارز دیجیتال را با رشدی ۲۸۰ میلیون دلاری  از ۶۳۵ میلیون دلار، به بالاترین میزان خود یعنی ۹۱۳ میلیون دلار رسانده است. علاوه بر این، نرخ تامین مالی تمام صرافی‌ها به بیش از ۰.۰۳ درصد رسیده که سه برابر بیشتر از نرخ ۱ درصدی آن قبل از انتشار خبر مذکور است.

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

از طرف دیگر، تاریخچه نرخ تامین مالی XRP نشان می‌دهد که سفته‌بازان معاملات قراردادهای دائمی، در سال جاری زمان بسیار کمی را علیه این ارز دیجیتال معامله کرده‌اند و هم‌اکنون صعودی هستند. 

این مسائل نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران نسبت به ریپل بهبود یافته است؛ چراکه آن‌ها سود زیادی از این اخبار به دست آورده‌اند. حال باید دید آیا XRP می‌تواند نرخ تامین سرمایه مثبت خود را حفظ کند یا خیر. این شاخص با توجه به حجم و اهمیت خود، می‌تواند استاندارد خوبی برای سنجش احساسات موجود در بازار آلت کوین‌ها باشد.

همان طور که مشخص است، پرونده حقوقی مذکور پیامدهای زیاد و بسیار مثبتی برای بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت و شفافیتی را ارائه می‌دهد که قبل از آن هرگز وجود نداشته است.

بنا بر داده‌های «CCData»، بازار ممکن است در روزهای آینده با چند روند جدید مواجه شود. برای مثال توکن‌هایی که قبلا اوراق بهادار تلقی می‌شدند، ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند. علاوه بر این، با توجه به خوش‌بینی مجدد موجود در بازار آلت‌ کوین‌ها، این ارزهای دیجیتال می‌توانند پتانسیل لازم برای کاهش تسلط بیت‌ کوین را به دست آورند.

نگاهی به چارت ریپل | همتاپی

با وجود بهبود احساسات سرمایه‌گذاران و بازگشت اطمینان آن‌ها، قیمت XRP در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر از ۸ درصد کاهش یافته است. این ارز دیجیتال بعد از نزدیک شدن به مرز ۱ دلار، در حال حاضر با قیمت ۰.۷۱۹ دلار معامله می‌شود. گفتنی است که ریپل از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان سال ۱۴۰۰) به این محدوده نزدیک نشده بود.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *