۸۸ درصد معاملات بیت کوین، هزینه تراکنش بالایی دارند

88 درصد معاملات بیت کوین، هزینه تراکنش بالایی دارند

با گذشت سه سال و نیم از فعال‌سازی سگویت (SegWit)، بکارگیری فرمتی از تراکنش‌ها که می‌توان در حجم بلاک صرفه‌جویی کرد، همچنان در مراحل اولیه است و به طور ایده‌آل از آن استفاده نمی‌شود.

بر اساس تجزیه و تحلیل مارک مورچ ارهاردت (Mark Murch Erhardt) از چین‌کد لبز، 88 درصد معامله‌گران بیت کوین، هزینه تراکنش (کارمزد) بالایی را پرداخت می‌کنند. نتیجه‌گیری ارهاردت بر اساس داده‌ها نشان می‌دهد که فقط 12 درصد معامله‌ها از فرمت سگویت استفاده می‌کنند، که هزینه تراکنش کمتری نسبت به روش‌های قدیمی دارد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

ارهارت معتقد است که اتکا به روش کارمزدهای تراکنش قدیمی باعث می‌شود که حجم بلاک‌های بیت کوین کوچکتر باشد و در نتیجه باعث افزایش انباشت تراکنش‌های تایید نشده شوند.

در تاریخ 11 فوریه، یک ممپول Mempool (جایی که تراکنش‌های تایید نشده در انتظار تایید شدن هستند) تقریبا به اندازه 107 بلاک بیت کوین تراکش انباشته شده بود. این امر نشان می‌دهد که با ایجاد معاملات کم هزینه‌تر می‌توان در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرد. به گفته ارهارت، ساده‌ترین راه برای انجام این کار، استفاده از سگویت در همه تراکنش‌های آتی است.

ارهارت خاطرنشان کرد که برای استفاده از تراکنش‌های بهینه سگویت به جای تراکنش‌های قدیمی، باید انباشت تراکنش‌های تایید نشده در بلاک چین را به حداقل رساند:

هر چقدر قالب خروجی ناکارآمد طول بیشتری داشته باشد، به همان اندازه بلاک‌های بیت کوین کوچکتر شده و تراکنش‌های تایید نشده بیشتری انباشته می‌شوند.

ارهارت معتقد است که گنجاندن سگویت در سرویس‌های اصلی کیف پول می‌بایست زودتر صورت می‌گرفت. زیرا باعث ایجاد یک ممپول بی‌مورد و تورم بلاک چین نمی‌شود. او در پایان یک سری توییت، به وضعیت ممپول اشاره کرد: 

تقریباً 3.5 سال از فعال سازی سگویت می‌گذرد […] کیف پول‌هایی که نمی‌توانند به آدرس‌های سگویتی ارسال کنند، در چه مرحله‌ای باید منسوخ و قدیمی اعلام شوند؟

ممپول تا 57 روز خالی نمی‌شود. تخمین زده شده است که بیت کوین بیش از هر زمان دیگری، پرداخت‌های درون زنجیره‌ای را تسهیل می‌کند. بیت کوین از 98.3 درصد نرخ هش SHA25d برخوردار است. اندازه متوسط بلاک در 30 روز گذشته، 1320.39 کیلوبایت بوده است. هزینه تراکنش‌ها، 16.13 درصد پاداش ماینینگ دیروز را تشکیل می‌دهند.

88 درصد معاملات بیت کوین، هزینه تراکنش بالایی دارند | همتاپی

ارهاردت قبل از استخدام در آزمایشگاه چین‌کد در سال 2020، سال‌ها به عنوان توسعه‌دهنده کیف پول ارز دیجیتال کار می‌کرد. وی متخصص مدیریت UTXO کیف پول‌های تجاری بیت کوین است و به طرق مختلف باعث کاهش هزینه‌های تراکنش و نگهداری کیف پول‌ها می‌شود.

تراکنش‌‌های سگویتی در حال حاضر تقریباً 51 درصد از کل تراکنش‌های بیت کوین را تشکیل می‌دهند. آمارها نشان می‌دهند که این مقدار افزایش خواهد یافت، زیرا ارائه‌دهندگان کیف پول تجاری با افزایش تقاضای پشتیبانی آدرس سگویتی مواجه هستند.

در حال حاضر، حداقل هزینه تراکنش برآورده شده برای قرار گرفتن تراکنش‌ها در بلاک 149 ساتوشی/بایت می‌باشد که این مقدار با بیت کوین 44,870 دلاری برابر است 14.97 دلار.

سگویت چگونه باعث کاهش هزینه تراکنش‌ها می‌شود؟

گرچه از نظر تکنیکال مقدار تراکنش‌های سگویت کمتر از تراکنش‌های قدیمی نیستند، اما وقتی در یک بلوک قرار می‌گیرند، وزن مولفه‌های داده آنها متفاوت است.

داده‌های مربوط به مولفه شاهد (witness) یک تراکنش، برای یک بلاکچین عملکردی ضروری نیست و در نتیجه باعث کاهش اندازه تراکنش می‌شود.

این امر باعث کوچکتر شدن تراکنش‌های سگویت می‌شود و در نتیجه پردازش آنها نیز به هزینه کمتری نیاز دارد. در نتیجه، تأیید آنها نیز سریعتر از تراکنش‌های قدیمی انجام می‌شود.

نحوه استفاده از آدرس‌های سگویتی 

پس از یافتن یک کیف پول مناسب و مطمئن که از تراکنش‌های سگویت پشتیبانی می‌کند، مهمترین کار برای استفاده از سگویت، انتقال وجوه از آدرس‌های قدیمی (که با 1 یا 3 شروع می‌شوند) به آدرس‌های سگویتی (که با bc1 شروع می‌شوند) است.

یکی از محبوب‌ترین و مطمئن‌ترین کیف پول‌های بیت کوین که از سگویت پشتیبانی می‌کند، کیف پول الکتروم می‌باشد. این کیف از تراکنش‌های چند امضایی و کلیدهای خصوصی نیز پشتیبانی می‌کند. تعداد زیادی از صرافی‌های بزرگ از آدرس‌های سگویتی پشتیبانی می‌کنند، از جمله بیتمکس (BitMEX)، بیت‌استمپ (Bitstamp) و اخیراً بایننس (Binance). این بدان معناست که تراکنش صرافی‌ها نیز با استفاده از آدرس سگویت ارزانتر می‌شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *