بلومبرگ: قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ می‌تواند به ۴۰۰ هزار دلار برسد

بلومبرگ: قیمت بیت کوین در سال 2021 می‌تواند به 400 هزار دلار برسد

مایک مک گلون (Mike McGlone) اظهار داشت که بیت کوین در مسیر تبدیل شدن به یک دارایی ذخیره جهانی و بدون ریسک‌ است. با توجه به فشار نهادی برای صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF)، بازار این رمزارز می‌تواند ارتقاء چشمگیری پیدا کند و قیمت بیت کوین در سال 2021 به 400 هزار دلار برسد.

یکی از تحلیلگران بلومبرگ معتقد است که بیت کوین برای مقابله با تورم در حال تبدیل شدن به دارایی ذخیره جهانی و دیجیتال است. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

مایک مک گلون (Mike McGlone)، یکی از متخصصان ارشد بلومبرگ اخیراً نموداری را منتشر کرد که میانگین قیمت سالانه بیت کوین به دلار و شاخص نقدینگی بیت کوین (Bitcoin Liquid Index) را نشان می‌دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: توییتر

همانطور که در نمودار نشان داده شده است، با توجه به عملکرد قیمت بیت کوین در گذشته، بهای این رمزارز می‌تواند تا سال 2021 به بیش از 400,000 دلار برسد. بیت کوین در حال انتقال از یک دارایی صرفاً سوداگرانه به یک ذخیره ارزش است، زیرا سرمایه‌گذاران قصد دارند آن را به پورتفولیو خود اضافه کنند. طبق اظهارات مک گلون، تمایل سازمان‌ها به بیت کوین می‌تواند به معنای جهش تکامل (maturation leap) این رمزارز باشد.

به عقیده ما، بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک دارایی ذخیره جهانی دیجیتال بوده و یک جهش تکامل در سال 2021 ممکن است آن را به یک دارایی بدون ریسک بدل کند.

قیمت‌های نجومی بیت کوین با ETF

 در حال حاضر چندین شرکت سرمایه‌گذاری، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را تحت فشار قرار داده تا به پروپوزال‌های ETF بیت کوین خود رسیدگی نمایند. بسیاری بر این باورند که یک ETF بیت کوین در ایالات متحده می‌تواند نوسانات ناشی از بیت کوین را کاهش داده و در عین حال ارزش بازار رمزارز را نیز ارتقاء بخشد.

تمام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای حمایت از دارایی‌هایشان به شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیاز دارند. این بدان معناست که شرکت‌هایی مانند گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، ون اک (VanEck) و فیدلیتی می‌بایست از بیت کوین موجود در خزانه پشتیبانی کرده و بطور گسترده به خرید بیت کوین بپردازند. سرمایه‌های نهادی، معامله‌گران موفق و سرمایه‌گذاران معتبر این شرکت‌ها باعث پیشرفت‌های بازار رمزارزها خواهند شد.

تحلیلگری به نام لارک دیویس (Lark Davis) با مقایسه اولین ETF طلا در سال 2003، معتقد است که یک ETF بیت کوین، می‌تواند قیمت بیت کوین را به سطوح جدیدی سوق دهد.

معرفی ETF طلا در سال 2003

نمودار قیمت طلا. منبع: توییتر 

در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار تمام ‌ETFهای گذشته را رد کرده بود، اخیراً  پیشنهاد VanEck توسط این نهاد نظارتی مطرح شده است و در وب سایت رسمی آن منتشر شد. SEC برای تأیید، رد یا تمدید پیشنهاد برای بررسی‌های بیشتر، مدت محدودی در اختیار دارد.

خطر ممنوعیت بیت کوین

اگرچه در حال حاضر شاهد گرایش موسسات به بیت کوین هستیم، اما دولت‌ها و بانک‌های مرکزی از این رمزارز استقبال نمی‌کنند. ری دالیو (Ray Dalio)، سرمایه‌گذار میلیاردر، در مصاحبه اخیر نگرانی‌های خود را درباره ممنوعیت احتمالی بیت کوین مطرح کرد. طبق گزارش کریپتوپوتیتو (CryptoPotato)، دولت‌ها می‌توانند مقررات سخت‌گیرانه‌ای را در مورد رمزارزها با محوریت جریان فراگیر دارایی‌های دیجیتال اعمال نمایند.

بانک‌های مرکزی عمدتاً موسسات مالی مستقلی هستند، اما تأثیر زیادی بر دولت دارند. بنابراین، دالیو معتقد است که دولت ایالات متحده می‌تواند مقررات رمزارزی را همانند طلا تنظیم نماید، این دولت در سال 1934 قانون ذخیره طلا را وضع نمود که هدف آن «محافظت از سیستم پولی ایالات متحده» بود.

یکی از مواردی که دالیو به آن اشاره کرد، درباره دولت هند و برنامه‌های آن برای غیرقانونی کردن معاملات رمزارزها، نگهداری و حتی مسدودسازی IP صرافی‌ها بود:

هر کشوری برای کنترل عرضه و تقاضا از حق انحصاری برخوردار است. آنها از فعالیت یا رقابت سایر پول ممانعت بعمل می‌آورند تا بتوانند کنترل امور را در دست داشته باشند.

دالیو در گفتگو با یاهو فایننس اظهار داشت: 

بنابراین به عقیده من این احتمال وجود دارد که خرید و فروش رمزارزها هم در شرایط خاصی مانند طلا غیرقانونی شود و این موضوع امروزه در هند مطرح است.

ترجمه و جمع‌آوری: واحد معاملات بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *