آیا قیمت به زیر ۳۷ هزار دلار سقوط می‌کند؟

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا قیمت به زیر 37 هزار دلار سقوط می‌کند؟ | همتاپی

بیت­کوین به سوی سطح حمایتی چند ماهه می‌­رود، شکست این محدوده حمایتی می‌­تواند منجر به سقوط قیمت بیت کوین به زیر 37 هزار دلار شود.

در حال حاضر بیت­کوین در حال آزمایش یک ناحیه حمایت بحرانی است که قیمت را در چند هفته گذشته حفظ کرده است. روزها یا حتی ساعات پیش رو احتمالاً تعیین می­‌کنند که قیمت بیت­کوین در کوتاه مدت به کدام سمت خواهد رفت.

اگر این سطح حفظ شود، بازگشت به روند صعودی محتمل است، اما احتمال شکست نزولی نیز وجود دارد که منجر به یک لیکویید شدن طولانی دیگر، زیر مرز 40 هزار دلار می‌­شود.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

قیمت بیت­کوین از زمانی که در نیمه اول نوامبر 2021 به بالای 69 هزار دلار رسید، در یک روند نزولی شدید قرار گرفته است. با این حال، هنوز به پایین‌­ترین سطح خود نرسیده است، که این رویداد نشان می‌­دهد بیت­کوین از نظر تئوری هنوز در یک حرکت صعودی است.

ناحیه خاکستری نشان داده شده در نمودار زیر، ناحیه حمایتی بحرانی بر اساس پرایس اکشن (price action) قبلی است که قبلاً یک بار آزمایش شده است و به خوبی با یک کندل بزرگ به پایان رسیده است و امکان کاهش قیمت زیر 40 هزار دلار را تایید می­‌کند.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

همه این نشانه‌ها در نمودارهای تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین تایید می‌کنند که ناحیه 37-40 هزار دلاری به عنوان سطح حمایت بحرانی عمل می‌کند و اگر قیمت بیت‌کوین به زیر این سطح برسد، قیمت بیت‌کوین کف پایین‌تری را تجربه خواهد کرد و به احتمال زیاد، دوره صعودی کوتاه‌مدت تا میان‌مدت خاتمه خواهد یافت.علاوه بر این، این ناحیه حمایتی به خوبی با آخرین سطح فیبوناچی اصلاحی برابر با 0.786 مطابقت دارد. دارایی‌­های بسیار نوسانی مانند بیت­کوین به پولبک‌­های عمیق تمایل دارند. بنابراین، آزمایش سطوح فیبوناچی عمیق برای BTC کاملاً مرسوم است.

تحلیل کوتاه مدت قیمت بیتکوین

در بازه زمانی 4 ساعته، پس از رد شدن سطح 40 هزار دلاری، ممکن است شاهد تصحیح قیمت و تشکیل یک الگوی پرچم صعودی (bullish flag) بالقوه باشیم.

جالب اینجاست که با کاهش قیمت، حجم در حال کاهش است که ممکن است نشان­‌دهنده یک وضعیت صعودی و تضعیف حرکت نزولی باشد.

هنگامی که قیمت در چند ساعت یا چند روز آینده به زاویه پایین‌تر الگوی پرچم برسد، باید واکنش قیمت به ناحیه پشتیبانی فعلی را در بازه زمانی پایین‌تر مشاهده کنیم.

فرض کنید بیت­کوین آن دو سطح حمایتی بالقوه را از دست دهد، در این صورت، برگشت مجدد به ناحیه 37 هزار دلاری قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد، زیرا خریداران باید در برابر فشار فروش ناشی از معامله‌گران خرده‌فروش و سفارش‌های لانگ­ بیش از حد لوریج شده که در حال لیکویید شدن هستند، ایستادگی کنند.

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین | همتاپی

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

تجزیه و تحلیل درون زنجیره­‌ای

در دسامبر 2020، اکثر ماینرهای بیت­ کوین، بخش قابل توجهی از دارایی‌­های خود را نقد کردند. آن‌ها استراتژی خود را پس از شکست اولیه قیمت از مرز 42 هزار دلار در ژانویه 2021 تغییر دادند. این اقدام، که در پاسخ به نوسانات بازار و تغییرات انتظارات آتی قیمت انجام شد، نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری و واکنش سریع ماینرها به شرایط بازار است. تصمیم به نقد کردن دارایی‌ها در آن زمان ممکن است به ماینرها اجازه داده باشد تا سود بگیرند یا هزینه‌های عملیاتی خود را پوشش دهند، به ویژه در دوره‌ای که قیمت‌ها در سطح بالایی قرار داشت. تغییر استراتژی پس از شکست قیمت از سطح مهم 42 هزار دلار ممکن است نشان‌دهنده تجدیدنظر در برآوردهای آنها از بازار و تصمیم‌گیری برای خرید بیت کوین یا اصلاح پوزیشن‌های موجود بر اساس تحولات جدید بازار باشد.

نمودار BTC/USDT | همتاپی

نمودار BTC/USDT. منبع: تریدینگ ویو

از آن زمان، ماینرها شروع به هولد کردند. در اوایل دسامبر 2021، آن­ها حتی انباشت بیت کوین خود را تسریع کردند. در نتیجه، مانده ذخایر ماینرها به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسیده بود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *