فناوری بلاکچین علیه شیوع ویروس کرونا

بلاکچین بر علیه ویروس کرونا

راه حل‌های مبتنی بر بلاکچین (Blockchain) به جهان برای مقابله با ویروس کرونا کمک می‌کند.

فن‌آوری بلاکچین، سردمداری ایالات متحده عربی در مبارزه علیه ویروس کرونا

با استفاده از چندین راه‌حل بین‌المللی مبتنی بر بلاکچین، چالش پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ آغاز شده است. امارات متحده عربی تازه‌ترین کشوری است که راه‌حل‌های متکی بر پایگاه داده توزیع شده را مطرح کرده است.

طبق گزارشات خبرگزاری امارات در 25 مارس، وزارت توسعه ارتباطات ایالات متحده عربی (MOCD) استفاده از کانال‌های دیجیتالی را برای ارائه خدمات دولتی شروع کرده است.

اولویت وزارت توسعه ارتباطات «در خانه بمانید»

وزارت توسعه ارتباطات برای احراز هویت مدارک رسمی و سایر اسناد به استفاده از هویت دیجیتال تکیه می‌کند و این فرآیند از طریق سیستم‌های مبتنی بر بلاکچین و سیستم‌های چت انجام می‌پذیرد. این روش نیاز کاربران را برای ترک کردن خانه از بین می‌برد.

تاکنون، به گزارش رسانه‌های محلی، سیستم بلاکچین فعلی قادر به پردازش 2919 نوع سند می‌باشد که به این وزارتخانه اجازه می‌دهد جریان عبور و مرور مشتریان را کنترل کند.

بر این اساس، وزیر توسعه ارتباطات امارات متحده عربی، حصه عیسی بوحمید، اظهار داشت:

این اقدام، تعهد وزارتخانه را در تداوم و انعطاف‌پذیری خدمات دولتی در سایه‌ی دستورالعمل‌های دولت هوشمند در جهت کاهش شیوع کووید 19 تائید می‌کند.

این خدمات از طریق وبسایت رسمی و اپلیکیشن‌های هوشمند این وزارتخانه ارائه می‌شوند.

بلاکچین، راه‌حلی در سایر کشورها در میان بحران

در سایر کشورها، شرکت‌ها بلاکچین را نیز به راه‌حل‌های خود برای مقابله با ویروس کرونا اضافه کرده‌اند.

علی پی(Alipay) به همراه کمیسیون بهداشت و درمان استان ژجیانگ ( Zhejiang provincial Health Commision) و دپارتمان اقتصاد و فناوری اطلاعات، یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین را راه‌اندازی کرده‌اند. که کاربران را قادر می‌سازد تا زنجیره‌های عرضه و تقاضای اقلام پزشکی را در این بحران همه‌گیر پیگیری کنند.

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا (DHS) در تاریخ 19 مارس برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دستورالعمل‌هایی را منتشر کرد و در آن فهرستی از مدیران پخش غذا و محصولات کشاورزی که فعالیت آنها متکی بر بلاکچین می‌باشد را ارائه کرد. اداره امنیت ملی تاکید کرد در شرایطی که بحران کووید 19 باعث تعطیلی هشت ایالت شده است، چنین فهرستی به دولت محلی برای پشتیبانی از خدمت رسانی فعال در سراسر کشور کمک می‌‌کند.

همچنین در 14 مارس، کوین تلگراف گزارش کرد که صلیب سرخ ایتالیا و کمیته کولی آلبانی ( Colli Albania Committe) در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی با استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بودند. این کار با کمک استارت‌آپ بلاکچینی به نام هلپربیت (Helperbit) انجام شد. پول جمع‌آوری شده از این طریق برای ساخت ایستگاه‌های پزشکی تشخیص و درمان اولیه استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *