بیت‌کوینری که ۵۰,۰۰۰ دلار از سرمایه‌اش را در کلاهبرداری فیشینگ لجر از دست داد 

بیت‌کوینری که ۵۰,۰۰۰ دلار از سرمایه‌اش را در کلاهبرداری فیشینگ لجر از دست داد

از اوایل سال میلادی، اکثر کاربر‌ان والت سخت‌افزاری محبوب لجر (Ledger)، قربانی ایمیل کلاهبرداری این شرکت شدند. این حملات و کلاهبرداری‌ها از اوایل اکتبر شروع شده و تا به امروز کاربران زیادی را به دام انداخته است.

براساس اسکرین‌شات‌هایی که در جوامع ارز‌دیجیتال، ردیت (Reddit) و توییتر (Twitter) پخش شده است، خلافکاران از زمان به دست آوردن ایمیل‌های کاربران سخت مشغول کار شدند و از ترفندهای متفاوتی برای به دست آوردن اطلاعات کیف پول ارز دیجیتال کاربران استفاده کرده‌اند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

کاربران باید نسبت به کلاهبرداری فیشینگ لجر آگاه باشند، اما همچنان احتمال این که افراد در دام این کلاهبرداری بیفتند وجود دارد و اجتناب ناپذیر است. برد میلز (Brad Mills) مجری پادکست Magic Internet Money در 9‌ام سپتامبر داستان یکی از دارندگان بیت کوین را تعریف کرد که 50,000 دلار از سرمایه‌‌اش را در کلاهبرداری فیشینگ کیف پول لجر از دست داده است و این سرمایه احتمالا سرمایه کل زندگی‌اش بوده است. 

مطالب مرتبط: بررسی و نحوه راه‌اندازی کیف پول لجر نانو اکس (Ledger Nano X)

محتوا و نوع ایمیلی که باعث از دست رفتن این سرمایه 50,000 دلاری شده است مشخص نیست، اما ترفندهای معمول کلاهبرداران این است که اس‌ام‌اس یا ایمیل هشداری برای کاربران لجر می‌فرستند و از آن‌ها می‌خواهند دستگاه خود را به روز رسانی کنند و بعد از طریق نرم‌افزاری که طراحی کرده‌اند عبارات بازیابی (seed phrase) افراد را می‌دزدند.

بیت‌کوینری که 50,000 دلار از سرمایه‌اش را در کلاهبرداری فیشینگ لجر از دست داد | همتاپی

این حملات و کلاهبرداری‌ها از اوایل اکتبر شروع شده و تا به امروز کاربران زیادی را به دام انداخته است. این ایمیل‌ها و اس‌ام‌اس‌ها معمولا وب‌سایتی مشابه با وب‌سایت لجر دارند. کاربران پس از ورود به این سایت‌ها اپلیکیشن آلوده را نصب می‌کنند و وقتی والت‌هایشان خالی می‌شود ماجرا را می‌فهمند. 

مطالب مرتبط: بررسی و نحوه راه‌اندازی کیف‌پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

برای جلوگیری از این اتفاق‌ها، به کاربرها پیشنهاد می‌شود که آدرس ایمیل را حتما دو بار چک کنند و از اینکه ایمیل از طرف لجر ارسال شده است اطمینان حاصل کنند. علاوه بر این، هیچ نسخه‌ی به روز رسانی شده‌ای از اپلیکیشن را از هیچ سایتی به جز سایت رسمی لجر دانلود نکنند. همچنین مهم است که عبارات بازیابی خود را در هیچ سایتی وارد نکنند. زیرا لجر هیچ‌گاه از شما نمی‌خواهد که عبارات بازیابی خود را وارد کنید. 

تنها کاربرانی مورد این حمله قرار می‌گیرند که قبل از افشای ایمیل‌ها، دستگاه لجر خود را خریداری کرده‌اند. شرکت لجر اقداماتی انجام داده است تا از وقوع چنین اتفاقی در آینده جلوگیری کند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *