استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی آتشفشانی در السالوادور

السالوادور برای اولین بار با استفاده از انرژی آتشفشان بیت کوین استخراج کرد | همتاپی

نایب بوکله (Nayib Bukele) به تازگی اعلام کرد که برای اولین بیت‌ کوین استخراج شده در این کشور، از تجهیزات استخراج بیت کوین که با انرژی آتشفشانی کار می‌کند، استفاده شده است.

رئیس جمهور السالوادور، اخیراً در توییتر خود، در مورد آمار مربوط به استخراج صحبت کرده است و به نظر می‌رسد که برای استخراج اولین بیت کوین از تجهیزاتی استفاده شده که با انرژی آتشفشانی کار می‌کنند.

استخراج بیت کوین با انرژی آتشفشانی

به گفته بوکله، دستاوردهای حاصل از فرآیند آتشفشانی هنوز ناچیز است. با این حال، به نظر می‌رسد که این رئیس جمهور منتظر شروع پروژه است و آمار جدیدی را در کنار یک ایموجی قلب منتشر کرده است.

در زمان پست این توییت، این تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال، بیتکوین زیادی استخراج‌ نکرده بودند؛ این تصویر، استخراج 0.004 بیت کوین و همچنین 0.006 بیت کوین آماده استخراج را نشان می‌دهد. در مجموع، این تجهیزات توانستند تقریباً یک صدم بیتکوین یا معادل 470 دلار آمریکا را استخراج کنند.

بوکله گفت:

ما هنوز در حال تست و راه اندازی هستیم، اما این رسما اولین استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی آتشفشان است.

این رئیس جمهور چند روز پیش ویدئویی از آتشفشان به اشتراک گذاشت که شامل نمای هوایی از تجهیزات جدید استخراج ارزهای دیجیتال بود. در این فیلم می‌بینیم که برق با استفاده از آتشفشان تولید می‌شود و فردی مشغول تنظیم مجموعه‌ای از ASICها (دستگاه‌های تخصصی استخراج ارزهای دیجیتال) می‌باشد. این گزارش رئیس جمهور که وی آن را اولین قدم می‌نامد، بازخورد بسیار مثبتی در توییتر به همراه داشت.

در این راستا، افراد زیادی از جمله مایکل سی­لور (Michael Saylor)، هولدر بیت کوین به بوکله بخاطر این پیشرفت تبریک گفتند. 

نگهداری و استخراج بیت کوین سازگار با محیط زیست

این تجهیزات جدید به السالوادور کمک می‌کند که تا آنجا که می‌تواند بیتکوین بیشتری استخراج کرده و نگهداری کند. کمتر از دو هفته پیش، این کشور 150 بیت کوین دیگر خریداری کرد و مجموع دارایی‌های خود را به 700 بیت کوین رساند. این اتفاق تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که این کشور، به عنوان اولین کشور، پرداخت بیتکوین به جای پول را قانونی کرد.
استفاده از انرژی آتشفشان بدون تولید کربن، یک روش سازگار با محیط زیست برای استخراج بیت کوین محسوب می‌شود. بسیاری انتقاد می‌کنند که الگوریتم اثبات کار بیتکوین، به دلیل استفاده از انرژی، برای محیط زیست خطرناک است. اما آسیب محیطی ناشی از ارزهای دیجیتال، کمی اغراق آمیز است زیرا تقریبا نیمی از توان محاسباتی، از منابع پایدار تولید می‌شود.

حتی ایلان ماسک که به خاطر آسیب‌های اقلیمی، پرداخت بیت کوین را در ماه مه متوقف کرده بود، اعتراف کرد که این شبکه در حال حاضر پایدارتر شده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *