احتمال افزایش قیمت بیت کوین همزمان با تضعیف شاخص دلار آمریکا (DXY)

احتمال افزایش قیمت بیت کوین همزمان با تضعیف شاخص دلار آمریکا (DXY)

احتمال افزایش قیمت بیت کوین همزمان با تضعیف شاخص دلار آمریکا (DXY) مطرح شده است، چه زمانی قیمت بیت کوین به 50 هزار دلار خواهد رسید؟ این وضعیت ممکن است برای سرمایه‌گذاران به عنوان یک فرصت برای خرید بیت کوین دیده شود، به خصوص اگر باور داشته باشند که تضعیف دلار می‌تواند به نفع ارزهای دیجیتال و به طور خاص بیت کوین عمل کند، و این ارز دیجیتال را در مسیر رشد قیمتی قرار دهد.

قیمت بیتکوین مجددا به طرز محسوسی در حال کاهش است. از طرفی همواره سناریو و سیگنال‌هایی وجود دارد که نشان‌دهنده آغاز یا تداوم روند صعودی هستند.

قیمت بیتکوین پس از سقوط قابل توجه 24 فوریه که متاثر از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین بود، بهبود منسبی را تجربه کرد. به گونه‌ای که توانست به سطح کلیدی 45 هزار دلار برسد. اما با چندین بار تلاش به دلیل مقاومت شدید فروشندگان، نتوانست این سطح مهم و کلیدی را حفظ نموده یا به سطوح بالاتری برسد. هم اکنون قیمت بیت کوین کاهش یافته و احتمال سقوط به زیر 41 هزار دلار وجود دارد، با این حال علی رغم ادامه سناریوی نزولی قیمت بیتکوین که  متاثر از عوامل ژئوپولوتیک و همچنین نرخ بهره فدرال رزرو است، احتمال حرکت صعودی (پارابولیک) همچنان زیاد است. با این حال، ترس از سقوط قیمت، بیت کوین را در بازه محدودی معلق نگه داشته است.

قیمت بیت کوین رابطه منحصر به فردی با شاخص دلار آمریکا (DXY) دارد. قیمت بیتکوین معمولاً با افزایش شاخص دلار، کاهش می‌یابد. از لحاظ تاریخی رابطه معکوس قیمت بیتکوین و شاخص دلار با اتفاقاتی که در سال‌های 2019 و 2000 رخ داده بود تایید شده است.

بررسی‌ نمودارهای تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد هر زمانی که به دلیل عوامل خارجی (مانند شرایط ژئوپولوتیک، بحران‌های مالی جهانی، …)، قیمت بیتکوین کاهش چشمگیری داشته و به پایین‌تر از قیمت واقعی بازار رسیده، هم‌زمان شاخص دلار آمریکا رشد قابل توجهی داشته است.

نمودار شاخص دلار (DXY) و بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار شاخص دلار (DXY) و بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

همان‌طور که در نمودار بالا نشان داده شده است، شاخص دلار آمریکا (DXY) و بیتکوین هر دو یک سطح متقارن را حفظ کردند. همان طور که مشاهده می‌کنید هر زمان که قیمت بیتکوین در سطح خاصی کاهش داشته و سقوط کرده است، شاخص دلار آمریکا در همین سطح به صورت متقارن افزایش یافته است. از مقطع زمانی قبل از بحران کرونا (کووید 19)، هم زمان با بازیابی قیمت بیت کوین از سال 2019  شاخص دلار آمریکا در یک کانال موازی بود. اما با بحران مالی جهانی ناشی از کرونا این شاخص شروع به افزایش نمود.

متقابلا با نگاهی کوتاه به نمودار کاملا روشن است، هر زمان بیتکوین بهبود قابل توجهی داشته و قیمت بیتکوین افزایش یافته است، در همین نقطه متناظر شاخص دلار آمریکا به شدت کاهش یافته و سقوط کرده است. هم اکنون نیز روند مشابهی مانند آن‌چه در قبل از سال 2019 روی داد، در حال تکرار است و شاخص دلار آمریکا روند خود را در یک کانال قیمتی آغاز کرده است، از طرفی هم‌زمان قیمت بیتکوین در حال تلاش برای برهم زدن تقارن است. بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که قیمت بیت کوین روند صعودی خود را آغاز و با رسیدن به سطوح بالاتر، ضمن ترسیم نمودار سهموی، شرایط را برای رسیدن به سقف قیمتی (ATH) فراهم کند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *