قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد

قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد

قیمت بیت کوین با 8 درصد کاهش، به 38,000 دلار رسید و بخش عمده‌ای از رالی اخیر آن از بین رفت. کاهش قیمت اخیر بیتکوین ناشی از ارائه داده‌های مستدل بازار کار ایالات متحده بود که سبب افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در این ماه خواهد شد.

تصویر نزولی ارائه شده از قیمت بیت کوین توسط فدرال رزرو

اگرچه قیمت بیت کوین در چند روز گذشته روند نزولی اندکی داشت، اما بلافاصله پس از ارائه اطلاعات شغلی ایالات متحده با کاهش شدیدی روبرو شد. بنا به گزارش یاهو فایننس (Yahoo Finance)، اشتغال در فوریه به بالاترین میزان خود در هفت ماه گذشته رسیده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این مقاله بیشتر به اظهارات اخیر جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، مبنی بر داغ شدن بازار کار و افزایش احتمالی حداقل 25 واحد به نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مارس می‌پردازد.

قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار سقوط کرد | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار سقوط کرد. منبع: تردینگ ویو

افزایش نرخ بهره، نقدینگی را در بازار کاهش خواهد داد و به تبع آن مقدار پول نقدی که می‌توان در بیتکوین سرمایه‌ گذاری کرد نیز محدود خواهد شد.

تورم و اشتغال دو عامل اصلی مورد توجه فدرال رزرو در تعدیل نرخ‌ها هستند. با توجه به این که قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده است، ظاهراً یک افزایش قیمت هم‌زمان با اجلاس فدرال رزرو در تاریخ 15 و 16 مارس رخ دهد. اظهارات پاول، گمانه‌زنی‌های اخیر در مورد توقف برنامه‌های فدرال رزرو به دلیل درگیری روسیه و اوکراین را رد کرد.

بازارهای مالی گسترده‌تر پس از انتشار این اطلاعات ضعیف شدند، زیرا چشم‌انداز افزایش قیمت فدرال رزرو، به بی‌ثباتی ناشی از درگیری روسیه و اوکراین افزوده شد. نگرانی‌ها در مورد تصرف بزرگترین راکتور هسته‌ای اروپا در اوکراین توسط روسیه نیز اوضاع را متشنج کرد.

اگرچه بیت کوین به مدت حدوداً یک هفته از بازار سهام جدا شده بود، اما در روز جمعه همراه با سهام ایالات متحده سقوط کرد. شاخص ترس و طمع (fear and greed index) بیتکوین پس از نزدیک به یک هفته که در حالت خنثی بود، مجدداً به ترس شدید بازگشت.

آیا قیمت بیتکوین به 35,000 دلار خواهد رسید؟

در حال حاضر معامله‌گران سطح حمایت بعدی قیمت بیتکوین را در 35,000 دلار در نظر گرفته‌اند. با آغاز درگیری میان روسیه و اوکراین و افزایش نگرانی‌ها، ریسک گریزی و تمایل به حفظ سرمایه قوت یافت و قیمت بیتکوین با کاهش روبه‌رو شد. نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، در حالی که قیمت بیتکوین از آن زمان به 44,000 دلار رسیده بود، پولبک ایجاد شده توسط حساب‌های بزرگ نهنگ‌ها، افزایش قیمت آن را به تاخیر انداخت.

آخرین سقفی که قیمت بیتکوین در فوریه با آن مواجه شد، 44,000 دلار بود. قیمت بیت کوین در سال جاری 18 درصد کاهش یافته است.

یک سرمایه‌گذار حوزه رمزارزها با اکانت توئیتر StevenAitchison گفت:

در حال حاضر به منطقه 35,000 تا 39,000 دلاری بازگشته‌ایم و شرایط برای شروع یک رالی قیمت چندان مساعد نیست. بنابراین احتمالاً به خط حمایت 35,000 دلاری برگردیم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *