چه زمانی بیت‌کوین (Bitcoin) بخرم؟

بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین همین حالاست.

بهترین روز یا ماه برای خرید بیت کوین چه زمانی است؟ آیا زمان مناسبی برای خرید بیت‌کوین وجود دارد؟ این سؤال همیشگی اکثر افراد تازه‌وارد به دنیای بیتکوین است.

از ابتدای ژوئن، قیمت بیت‌‌کوین در محدوده 9,000 تا 10,000 دلار گیر کرده است. بسیاری از افرادی که تصمیم گرفته‌اند بعد از هاوینگ سوم اقدام به خرید بیت‌کوین کنند، همچنان منتظر هستند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

سوالی که باعث می‌شود این افراد در حال حاضر دست به هیچ اقدامی نزنند بسیار ساده است:

 آیا الان که قیمت بیت‌کوین حدود 9,300 دلار است برای خرید بیت‌کوین اقدام کنم یا منتظر بمانم تا قیمت آن کمتر شود و بتوانم در موقعیت بهتری این کار را انجام دهم؟

غالبا این سوال پرسیده می‌شود. همیشه افراد زیادی را می‌بینم که می‌پرسند بهترین روز یا ماه برای خرید بیت‌کوین چه زمانی است؟ حتی می‌توانم به جرات بگویم این سؤال همیشگی اکثر افراد تازه‌وارد به دنیای بیت کوین است.

نکته اساسی درک هدف وجود بیت‌کوین است

به نظر من، مهم‌ترین نکته قبل از پاسخ دادن به این سوال، درک دلیل وجود بیت‌ کوین است. بسیاری از مردم بدون درکی درست از دلیل ایجاد بیت‌کوین توسط ساتوشی ناکاموتو، بیت‌کوین را خریداری می‌کنند.

اگر تلاشی برای درک مشکلاتی که بیت‌ کوین می‌خواهد حل کند، نداشته باشید، هرگز نمی‌توانید با لزوم خرید بیت‌ کوین متقاعد شوید. رازی که باید به آن پی‌ببرید این است که واقعاً بفهمید بیت ‌کوین چیست.

درک هدف بیتکوین بر همه آشکار نیست، زیرا بیش از 90٪ افرادی که برای اولین بار اقدام به خرید بیت‌کوین می‌کنند، صرفاً به دلیل جذابیت مالی بیت‌کوین جذب این بازار می‌شوند. این قابل درک است، زیرا بیتکوین سودآورترین دارایی دهه گذشته بوده است. 

بیت‌کوین عملکرد فوق‌العاده‌ای را با 9،000،000٪ سود ثبت کرده است. طبیعتا این موضوع افراد زیادی را به سمت خرید بیت‌کوین جذب می‌کند. 

بنابراین واضح است افرادی زیادی از این طریق به دنیای بیت کوین وارد شوند. افراد قبل از اینکه متقاعد شوند بیت‌ کوین راه حلی برای آینده است، می‌بایست تلاش کنند تا بیش از پیش بیت‌کوین را کشف کنند.

جدای از جذابیت مالی، باور اینکه بیت کوین یک انقلاب است، کاری بسیار سخت است. بسیاری از افراد بعد از اولین خرید بیت‌کوین، دیگر به خرید ادامه نمی‌دهند و نمی‌دانند بیتکوین چیزی فراتر از یک رمز ارز است.

بیت‌کوین یک پروتکل پولی بر روی اینترنت است. کسانی که آن را درک می‌کنند، وقت خود را برای پیدا کردن بیت‌کوین بعدی تلف نمی‌کنند. این موضوع شبیه به جستجو برای اینترنت بعدی است و هیچ فایده‌ای ندارد. 

بیت‌کوین آمده است تا بماند و اگر هم اکنون نقصی داشته باشد، با گذشت زمان توسط توسعه‌دهندگان با استعدادی که روزانه برای بهبود بیت‌کوین تلاش می‌کنند برطرف می‌شود.

با رسیدن به این سطح از درک، شما قادر خواهید بود زمان مناسب برای خرید بیت‌کوین را تشخیص دهید.

چیزی به اسم بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین وجود ندارد

زمان مناسب در زندگی یک مفهوم نسبتاً متناقض است. حقیقتا به نظر من اگر باور کنیم برای اقدام هر کاری در زندگی زمان مناسب وجود دارد، تا حدودی آرمان گرایانه است. در عوض، معتقدم که مسئولیت پذیر باشیم و اقدامات خود را به موفقیت تبدیل کنیم.

بنابراین واقعا زمان مناسبی برای خرید بیت‌کوین وجود ندارد. به عبارتی دیگر باید بگوییم هر لحظه، زمان مناسبی برای خرید بیت‌کوین است. اگر به انقلاب بیت کوین اعتقاد دارید، می‌توانید بیت کوین خریداری کنید، خواه قیمت آن 9،500 دلار یا 7،500 دلار باشد.

 اگرچه قیمت بیت کوین امروز 9،300 دلار است، بسیاری از مردم منتظر کاهش احتمالی تا محدوده 6,000 دلاری برای خرید بیت‌کوین هستند.

با این کار، ریسک می‌کنید و هرگز بیت‌کوین نمی‌خرید، و در نتیجه انقلاب بیت کوین را از دست خواهید داد. شما هیچ تضمین کوتاه مدتی برای قیمت بیت کوین ندارید. این عین واقعیت است. 

قیمت بیتکوین ممکن است در روزها یا هفته‌های آینده به محدوده 6,000 دلار سقوط کند یا حتی ممکن است هرگز دوباره به کمتر از 8,000 دلار نرسد و یا ممکن است خیلی بالاتر از محدوده 10,000 دلار برسد. این موضوع در حال حاضر یک مانع روانی است. 

در حال حاضر، اطمینان خاصی وجود ندارد، و شما به اندازه حمایت‌کنندگان گاوی، شاهد حضور حمایت‌کنندگان خرسی نیز می‌باشید.

از نظر من، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که اکنون برای خرید بیت‌کوین اقدام کنید. خرید بیت‌کوین با قیمت روز 9,300 دلار به این معنا نیست که اگر قیمت به 7,000 دلار یا 6,000 دلار کاهش یابد، نمی‌توانید خرید بیشتری داشته باشید.

به جای اینکه تا ابد در ایستگاه قطار منتظر فرصت احتمالی بهتری باشید، این کار به شما اطمینان می‌دهد تا از انقلاب بیت‌کوین جا نمانید. 

داشتن استراتژی DCA در مورد بیت‌کوین تصمیمی عالی است

این ذهنیت که الان بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین است را می‌توان در استراتژی میانگین‌گیری دلاری DCA یا (Dollar-Cost Averaging) یافت.

این استراتژی که در دنیای امور مالی سنتی نیز به کار می‌رود، شامل خرید بیت‌کوین با مبلغ مشخصی پول به صورت متناوب نیز می‌شود.

شخصاً از زمانی که بیت کوین را شناختم، خودم این کار را انجام داده‌ام.

این استراتژی به شما این امکان را می‌دهد تا از پرسیدن این سوال متداول در مورد زمان مناسب خرید بیت‌کوین بپرهیزید. با این کار شما انقلاب بیت کوین را از دست نمی‌دهید، و تنها کاری که باید انجام دهید هودل کردن بیت‌کوینتان است (HODL: نگه داری بلندمدت ارز بجای فروختن) و مهم نیست که چقدر بیت کوین دارید.

شما فقط بیت کوین جمع کنید و وقت خود را برای یادگیری بیشتر در مورد بیت کوین و اقتصاد صرف کنید تا واقعاً بتوانید از آینده خود مراقبت کنید.

این استراتژی توسط نمودار زیر که نشان‌دهنده روند قیمت بیت‌کوین از سال 2010 می‌باشد، تقویت شده است:

سیر تکاملی بیت کوین در دهه گذشته.

سیر تکاملی بیت کوین در دهه گذشته

اکنون کاربران بیت کوین در جهان از نیم درصد جمعیت دنیا بیشتر نمی‌باشند. در سال 1998 این مسئله در مورد اینترنت صدق می‌کرد. حدودا بیست سال بعد، قریب به 60٪ از جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند.

واضح است که بیت کوین هنوز در مراحل اولیه می‌باشد. بنابراین پتانسیل رشد آن همچنان چشمگیر است، مخصوصا به این دلیل که پایه و اساس عالی آن توسط بحران اقتصادی‌ای که اکنون در حال تجربه آن هستیم تقویت می‌شود.

در ماه‌ها و سال‌های آینده، افراد بیشتری به دنبال حفظ ثروت خود به بهترین وجه ممکن هستند ولی این در حالی است که آنها برای حذف سانسور کردن از خود مقاومت نشان می‌دهند. این سانسور معروف سیستم فعلی، باعث می‌شود بانک‌ها بتوانند هر زمان دارایی‌های شما را بلوکه کنند یا برخی از معاملات شما را مسدود کنند.

بیت‌کوین پاسخ کاملی برای این مشکلات است.

بنابراین واضح است که افراد بیشتری در آینده از بیت‌کوین استفاده می‌کنند تا در برابر عدم قطعیت فزاینده در جهان از خود محافظت کنند. بیت کوین محافظی در برابر عدم اطمینان است.

نتیجه 

اینکه بیت کوین را با قیمت 7,000 دلار یا 10,000 دلار خریداری کنید، تفاوت چندانی در آینده نخواهد داشت. در هر صورت، شما به عنوان یک نابغه دیده خواهید شد.

آسوده خاطر باشید و همیشه یه یاد داشته باشید که زمان مناسب برای خرید بیت‌کوین همین الان است. تنها کاری که باید از قبل انجام دهید این است که بفهمید واقعاً بیت کوین چیست. سپس همه چیز برای شما طبیعی خواهد شد.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *