نوسانات قیمت بیت کوین همزمان با انتشار نرخ تورم آمریکا

نوسانات قیمت بیت کوین همزمان با انتشار نرخ تورم آمریکا | همتاپی

قیمت بیت کوین امروز با انتشار گزارش تورم ماه فوریه دچار نوسانات زیادی شد، اما تغییرات منجر به تغییر روند نشد و قیمت بیتکوین همچنان در سطوح روزهای قبل و تقریبا در سطح 39 هزار دلار نوسان دارد.

قیمت بیت کوین همزمان با انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا، طی 24 ساعت گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرد. با این حال این نوسانات باعث تغییر روند قابل توجهی برای خرید و فروش بیتکوین و اکثریت آلتکوین‌ها نشد و قیمت بیت کوین در حال حاضر در سطحی قرار دارد که روز گذشته انجام می‌شد. 

نوسان قیمت بیت کوین قادر به تغییر روند خاصی در قیمت نبود

هر چند ممکن است قیمت بیت کوین در حدود 39 هزار دلار یا حتی اندکی پایین‌تر نوسان داشته باشد، اما اداره آمار نیروی کار ایالات متحده (BLS) دیروز 10 مارس شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ماه فوریه ایالات متحده را منتشر کرد، بر اساس این گزارش، تورم ماه فوریه یا شاخص قیمت مصرف‌کننده 7.9 درصد افزایش یافته که این نرخ تورم از سال 1988 و در 40 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده کلیدی‌ترین معیار تعیین تورم است و نرخ فعلی نشان می‌دهد قیمت‌ها در آمریکا هم بصورت ماهانه و هم سالانه در حال افزایش بوده است. هرچند به ادعای برخی از کارشناسان، نرخ واقعی شاخص قیمت مصرف‌کننده خیلی بالاتر از نرخ اعلام شده است. در هر صورت، تجارب تاریخی اقتصادی نشان داده است که این گزارش (افزایش بی‌سابقه تورم) معمولا باعث ایجاد نوسانات جدی در بازارها می‌شود.

همانطور که کریپتوپوتیتو (Cryptopotato) قبلا گزارش داد، قیمت بیت کوین روز گذشته در مدت کوتاهی از سطح 39 هزار دلار تا 40.3 هزار دلار افزایش یافت و سپس در عرض چند دقیقه با یک کندل ساعتی معکوس به 38.5 هزار دلار سقوط کرد.

نمودار قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت بیتکوین. منبع: تردینگ ویو

لازم به ذکر است، به گزارش کوین دسک (Coindesk)، علت این تغییر روند قیمتی (افزایش قیمت بیت کوین به 40 هزار دلار) تغییر مثبت مواضع پوتین در مذاکرات اوکراین است. نوسان قیمت بیتکوین همچنین 44 میلیون از قراردادهای آپشن را لیکوئید کرد اما باز هم این اتفاق منجر به تغییر روند قیمت بیتکوین نشد.

افزایش 33 درصدی پروژه استکس 

کلیت وضعیت بازار ارزهای دیجیتال همان‌طور که در نقشه زیر دیده می‌شود، مثل روز گذشته بود. با این که تغییرات عمده زیادی مشاهده نمی‌شود، اما استثنائاتی نیز وجود داشت.

نمای بازار ارزهای دیجیتال | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمای بازار ارزهای دیجیتال. منبع: Crypto Quantify

با این حال، STX (ارز دیجیتال بومی اکوسیستم Stacks) در 24 ساعت گذشته بیش از 30 درصد افزایش قیمت یافته است. این افزایش در نتیجه اخباری مبنی بر این که OKCoin حمایت مالی قابل توجهی از این پروژه خواهد داشت، به وجود آمد. همچنین STX را به توکن با بالاترین رشد در 24 ساعت گذشته تبدیل کرد که پس از آن کادنا (KDA) با 22 درصد و تورچین (RUNE) با 16.4 درصد رشد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

برای اطلاع از آخرین اخبار قیمت بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *