قیمت بیت کوین در آخرین تغییرات شاخص ETF، از ۶۳ هزار دلار عبور کرد

قیمت بیت کوین در آخرین تغییرات شاخص ETF، از 63 هزار دلار نیز عبور کرد | همتاپی

بیتکوین (Bitcoin) روز گذشته به 63,000 دلار رسید و در پی آن حجم بازار ارزهای دیجیتال، از 2.5 تریلیون دلار عبور کرد. این صعود چشمگیر روی قیمت دیگر آلتکوین‌ها نیز تاثیر مثبتی داشته به گونه‌ای که ارز پولکادات (Polkadot) حدود 7 درصد افزایش می‌یابد.

آخرین تغییر و تحولاتی که در ایالات متحده روی صندوق قابل معامله (ETF) صورت گرفت، سبب شد قیمت بیت کوین به 63,000 دلار برسد. این درحالی است که اکثر آلتکوین‌ها نتوانستند از روند صعودی قیمت بیت کوین پیروی کنند و تسلط این ارز دیجیتال عظیم به بالاترین حد خود در سه ماهه اخیر رسیده است.

اوج قیمت ( ATH) بیت کوین، با بالاترین قیمت پیشین خود، اختلافی 2 هزار دلاری دارد

در تاریخ 13 اکتبر، یعنی سه روز پیش، قیمت بیت کوین پس از حمایت نشدن در سطح 58,000 دلار به زیر 55,000 دلار کاهش یافت؛ اما اوضاع به سرعت در روزهای بعد تغییر کرد و قیمت بیت کوین به سمت بالاترین سطح چند ماهه اخیر خود خیز برداشت.

در ابتدا، قیمت بیت کوین بار دیگر به قیمت 58,000 دلار رسید و پس از چند تلاش دیگر، توانست با قاطعیت بر آن غلبه کند. این در حالی است که گزارش‌هایی مبنی بر اینکه صندوق ETF بیت کوین، در ایالات متحده از هفته آینده راه‌اندازی می‌شود، منتشر شد.

در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، هنوز این گزارش را تایید نکرده است، شایعات در روز جمعه شدت گرفت و همین امر باعث شد تا شرایط برای صعود قیمت بیت ‌کوین فراهم شود.

این بار قیمت بیت‌ کوین به بالای 60 هزار دلار رسید و همچنان صعود می‌کرد. این اتفاق روز گذشته هنگامی که بیت ‌کوین از 63,000 دلار عبور کرد (تقریباً 3 درصد از بالاترین رکورد خود در ماه آپریل که قیمت آن 65,000 دلار بود فاصله دارد)، رقم خورد.

قیمت بیت کوین تاکنون چند هزار دلار افزایش یافته است و ارزش بازار آن در محدوده 1.150 تریلیون دلار است. تسلط آن بر بازار نسبت به آلتکوین‌‌ها به بالاترین حد در سه ماه گذشته، یعنی 47 درصد رسیده است، زیرا اکثر آن‌ها از بازار عقب افتاده‌اند.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع تریدینگ ویو

قیمت اتریوم در نزدیکی 4 هزار دلار و افزایش قیمت 7 درصدی پولکادات

همانطور که در بالا ذکر کردیم، اکثر ارز‌های دیجیتال اخیراً مقداری از ارزش خود را در برابر بیت کوین از دست داده‌اند، اما همچنان در وضعیت صعودی قرار دارند. همانطور که می‌دانید قیمت اتریوم روز گذشته به زیر 3,500 دلار کاهش یافته بود اما در حال حاضر تقریباً 3880 دلار معامله می‌شود.

وضعیت دیگر آلتکوین‌ها نیز به شرح زیر است:

بایننس‌ کوین (BNB) با 3.5%، کاردانو (ADA) با 1.5%، ریپل (XRP) با 1%، دوج‌کوین (DOGE) با 3.5%، لونا (LUNA) با 1% و لایت کوین (LTC) با 4% در 24 ساعت اخیر افزایش قیمت داشته‌اند. در این میان پولکادات (DOT) با افزایش 7.5 درصدی و رسیدن به بیش از 43 دلار، همه آلت‌کوین‌‌ها را پشت سر گذاشته است. این اتفاق تنها چند روز پس از اعلام پروژه گسترده این شرکت در مورد پاراچین‌های آن صورت گرفته است.

البته ارزهای دیجیتال دیگری هم وجود داشتند که برخلاف روند کلی بازار، با کاهش قیمت مواجه شدند؛ سولانا (SOL) تنها ارز در بین 10 ارز برتر بازار است که با افت قیمت قابل توجهی روبرو شده است، قیمت آن  3 درصد کاهش و به زیر 160 دلار رسیده است.

نمودار بازار ارزهای دیجیتال | همتاپی

نمودار بازار ارزهای دیجیتال. منبع: کوانتیفای کریپتو

ارزهای دیگری همچون گراف (Graph) با 17%، آمپ (Amp) با 15%، نوسایفر (NuCypher ) با 10% و دفینیتی (ICP ) با 8% سود و … همگی در رساندن مارکت کپ بازار به 2.5 تریلیون دلار نقش داشتند. همین موضوع سبب شد رکورد جدیدی برای بالاترین سقف قیمتی نیز شکل بگیرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *