تجزیه و تحلیل بیتکوین: قیمت بیت کوین از ۵۰ هزار دلار فراتر رفت

تجزیه و تحلیل بیتکوین: قیمت بیت کوین از 50 هزار دلار فراتر رفت | همتاپی

قیمت بیت کوین پس از شکستن سد روانی 50,000 دلاری، به بالاترین میزان قیمت خود در اواسط ماه مه تاکنون رسید.

بیتکوین پس از ثبت 5 کندل هفتگی سبز متوالی، سرانجام توانست در معاملات صبح روز دوشنبه، از مرز 50 هزار دلار عبور کند.

این تغییر قیمت عظیم در بیت کوین توانسته است، قیمت این ارز دیجیتال را در به بالاترین قیمت‌های اواسط ماه مه برساند، با این تفاوت که در آن زمان این دارایی به سرعت در حال عقب‌نشینی از اوج‌های قیمتی قبلی بود.

بر اساس گزارش تریدینگ ویو (Tradingview)، تاکنون قیمت بیت کوین توانسته است نسبت به 24 ساعته گذشته 4 درصد افزایش داشته باشد و در حال حاضر خرید و فروش بیت کوین با قیمت 50,340 دلار انجام می‌شود. این جابجایی قیمت، در جهت روند صعودی عظیم بیت کوین است که از 21 ژوئن آغاز شده است. از آن زمان تاکنون، قیمت بیت کوین توانسته است 66 درصد یا به عبارتی 20 هزار دلار رشد داشته باشد.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین به دلار در بایننس | همتاپی

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین به دلار در بایننس- منبع: تریدینگ‌ویو

بیت‌کوین، به بالاترین قیمت تاریخی خود نزدیک می‌شود

در حال حاضر، قیمت‌ فعلی بیت کوین تنها 22.5 درصد با بالاترین اوج قیمت خود (یعنی 64,800 دلار) که در 14 آوریل به ثبت رسید، فاصله دارد. اکنون این ارز بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه خود معامله می‌شود و مقاومت بسیار ضعیفی بین سطح فعلی و سطح 57 هزار دلار وجود دارد.

لارک دیویس (Lark Davis)، از فعالان کریپتو در یوتیوب، افزایش احتمالی 3 برابری را در این دوره پیش‌بینی می‌کند که این امر می‌تواند قیمت‌ها را شش رقمی کند. به عقیده‌ی وی: 

بیت کوین در این دوره گاوی همچنان احتمال رشد 3 برابری را داشته، و برخی از آلت کوین‌هایی که مارکت‌کپ بالایی دارند می‌توانند تا 10 برابر و آنهایی که مارکت کپی متوسط یا رو به پایین دارند  می‌توانند تا 100 برابر رشد داشته باشند. آلتکوین‌ها آماده برای دستیابی به سودهای بزرگ هستند، و بیت کوین برای حفظ این سودها است!

تحلیلگری با آی‌دی توییتر «CrediBULL Crypto» توصیه می‌کند که در زمان نزدیک شدن به محدوده مقاومت، احتیاط کنید و می‌افزاید که این منطقه محتمل‌ترین جایی است که شاهد برگشت قیمت (پولبک) باشیم.

هفته‌ی گذشته، تحلیلگر معروف توییتر، پلن بی (PlanB)، بر مدل انباشت به جریان (stock-to-flow) خود، که هنوز در جهت تایید پیش بینی وی برای بیت کوین 100 هزار دلاری تا قبل از پایان سال 2021 است، تاکید کرد. وی افزود که نمودار نشان می‌دهد مرحله دوم این بازار گاوی حتمی بوده و به نظر می‌رسد که حرکت قیمتی امروز همسو با همین امر می‌باشد.

از گوشه و کنار بازار رمزارزها

طبق اعلام سایت کوین گیکو (CoinGecko)، ارزش کل بازار رمزارزها 3.2 درصد افزایش یافته و تاکنون به 2.22 تریلیون دلار رسیده است. این بدان معناست که آلت کوین‌ها در 24 ساعت گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته‌اند.

اتریوم از روز گذشته نیز 3 درصد افزایش یافته و به 3,342 دلار رسیده است و در حال حاضر تنها 23 درصد از بالاترین میزان قیمتی خود که  4,357 دلار (در 12 ماه مه) فاصله دارد. کاردانو (ADA) اخیراً یکی از پر سودترین‌ ارزهای دیجیتال در بازار بوده است، هرچند که به نظر می‌رسد که انتظار طولانی برای ارتقای قراردادهای هوشمند دارد جواب می‌دهد.

امروز کاردانو با 11.5 درصد افزایش قیمت به بالاترین قیمت خود یعنی 84.2 دلار رسید و از روزهای گذشته جایگاه سوم را در جدول کریپتوکارنسی دارا می‌باشد.

همچنین امروز ارزهای دیجیتال بایننس کوین (BNB)، ترا (Terra)، اولانچ (Avalanche) و مونرو (Monero)، نیز عملکرد خوبی از خود نشان دادند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *