اولین علائم افزایش قیمت بیت کوین پس از بسته شدن کندل هفتگی

اولین علائم افزایش قیمت بیت کوین پس از بسته شدن کندل هفتگی

کندل هفتگی قیمت بیت کوین با یک سایه (wick) چشمگیر و مثبت، توانست خط حمایت 57.1 هزار دلاری را حفظ کند.

پس از یک هفته نوسانات بی‌ثبات قیمت، بیت کوین توانست حمایت کلیدی خود را در 57.1 هزار دلار حفظ کند و شمع هفتگی را با قیمت 57.3 هزار دلار ببندد. در این بازه زمانی، خریداران با خرید بیت کوین قیمت آن را بالاتر برده و به سمت بسته شدن هفتگی حرکت کرده و موفق شدند بسیاری از موقعیت‌های فروش (short positions) را لیکوئید کنند. این حمایت قوی نشان می‌دهد که علاقه و تقاضای مستمر برای خرید بیت کوین حتی در شرایط نوسانی بازار، همچنان وجود دارد.

البته هنوز برای تأیید کف قیمت در کوتاه مدت خیلی زود است، زیرا باید منتظر معاملات سهام در این هفته باشیم.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

از آنجا که بیت کوین همچنان به ایجاد بالاهای بالاتر (higher highs) و پایین‌‌های بالاتر (higher lows) ادامه می‌دهد، شاخص‌های تکنیکال بلندمدت، صعودی می‌مانند. در کوتاه‌مدت، بیت کوین باید پایین‌ترین سطوح اخیر خود را در ۵۳.۳ هزار دلار نگه دارد و شروع به ساخت بالاهای بالاتر و پایین‌‌های بالاتر نماید تا بتواند پایین‌ترین سطح خود (کف قیمت) را تأیید کند.

نکته مهمی که باید توجه داشت این است که بیت کوین هنوز بالاترین قیمت‌های ماه سپتامبر را در 53 هزار دلار تست نکرده است. چنانچه وضعیت سهام در این هفته بهبود یابد و شاهد عدم قطعیت بیشتری در بازار ناشی از شیوع نوع جدید ویروس کرونا باشیم، لیکوئید شدن و تست مجدد حمایت بحرانی 53 هزار دلار و حتی 50 هزار دلار دور از انتظار نیست.

بازار احتمالاً در این هفته باید با تبعات نوع جدید ویروس کرونا کنار بیاید. در صورتی که ترس بیش از حد بر بازار غالب شود، می‌توان انتظار داشت که بازار، تجارت ریسک پذیر را از سر بگیرد. چنانچه این عدم قطعیت باقی بماند، سهام و بازار ارزهای دیجیتال را در کوتاه مدت تحت تأثیر قرار خواهد داد.

همانطور که در نمودار مشخص می‌باشد، یک واگرایی صعودی در نمودار 4 ساعته شکل گرفته است که یک تحول مثبت کوتاه مدت است. باند بولینگر 3 روزه (Bollinger Band) در حال فشرده شدن است؛ بنابراین زمانی که بیت کوین به پایین‌ترین حد خود (کف قیمت) برسد، ممکن است یک حرکت مهم در راه باشد.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین | همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

این اتفاق در ماه‌های جولای و سپتامبر سال جاری رخ داد که منجر به افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین شد. خریداران  بایستی قیمت بیت کوین را بالاتر ببرند تا سطوح 58.3 هزار دلار، 60 هزار دلار و میانگین هفتگی 50 روزه را بر اساس بسته شدن کندل هفتگی، بازیابی و به مومنتوم تکنیکال صعودی بیت کوین کمک کنند.

تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای

با پولبک (عقب‌نشینی) 22 درصدی از بالاترین رکورد اخیر 69 هزار دلاری بیت کوین، دارندگان بلندمدت و ماینرها همچنان به هودل کردن (HODL) ادامه می‌دهند. لیکوئید شدن پوزیشن‌های لانگ و کوین‌های جوان‌تر که دچار ضرر شده‌اند، محرک‌های اصلی این پولبک بوده‌اند.

گاوها نباید نگران کاهش 22 درصدی قیمت بیت کوین باشند، زیرا دارندگان بلندمدت و ماینرهایی که اکثریت عرضه بیت کوین را در اختیار دارند، اقدام به فروش بیت کوین نمی‌کنند. این وضعیت نشان می‌دهد که پولبک در میانه یک بازار صعودی است.

اندیکاتور نسبت سود خروجی مصرف شده (SOPR) برای دارندگان کوتاه مدت (STH) که مدت زیادی زیر 1.0 بوده است، ضرر کوین‌های جوان‌تر را تأیید و این موقعیت را به فرصت تاریخی مناسبی برای انباشت در بازارهای صعودی تبدیل می‌کند، زیرا تست 1.0 یا پایین‌تر توسط STH SOP، معمولاً در پیدا کردن حمایت و تعیین پایین‌ترین سطح محلی به بیت کوین کمک می‌کند.

ذخایر بیت کوین صرافی‌های ارز دیجیتال | همتاپی

ذخایر بیت کوین صرافی‌های ارز دیجیتال. منبع: تردینگ ویو

ذخایر بیت کوین صرافی‌ها طی اصلاح چند هفته‌ی گذشته به پایین‌ترین حد در چند سال اخیر سقوط کرده است. این وضعیت نشان می‌دهد که سرمایه گذاران به جمع‌آوری این ارز دیجیتال طی پولبک‌ها و خروج بیت کوین از صرافی‌ها ادامه می‌دهند که به شوک عرضه می‌افزاید. از ابتدای نوامبر، تمام ذخایر صرافی‌ها به 61,000 بیت کوین کاهش یافته است.

نتیجه‌گیری تحلیل قیمت بیت کوین

شرایط کوتاه مدت بازار همچنان قطعی نیست و باید منتظر معاملات سهام در این هفته باشیم. روند کلی بر اساس رویکردهای فاندامنتال و درون زنجیره‌ای، صعودی است؛ بنابراین این پولبک، یک لغزش در میانه بازار صعودی است.

اندیکاتورهای بالای چرخه هنوز با بالاترین قیمت‌ها در چرخه قبلی فاصله زیادی دارند که نشان‌دهنده صعود قابل توجهی در ادامه دوره است. هنوز این امکان وجود دارد که بیت کوین به 53 تا 50 هزار دلار کاهش یابد، به خصوص اگر سهام اصلاحات عمیق‌تری داشته باشد، احتمالاً باعث لیکوئید شدن بیشتری خواهد شد. کف قیمت در حال نزدیک‌تر شدن است و با بازگشت ثبات به بازار، می‌توان انتظار داشت که تجارت ریسک پذیر از سر گرفته شود و قیمت بیت کوین و سهام را بالاتر ببرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *