ماینرهای بیتکوین تمایلی برای فروش بیت کوین استخراج شده خود ندارد

ماینرهای بیت کوین تمایلی برای فروش بیتکوین استخراج شده خود ندارد | همتاپی

داده‌ها نشان می‌دهد ماینرهای بیت کوین بیشترین سود را در دو سال گذشته داشته‌اند و تمایلی برای فروش بیت کوین‌های تولید شده خود ندارند.

یکی از باثبات‌ترین روندها در چند سال گذشته، فشار فروش مداوم بر بازار از سوی استخراج‌کنندگان بیت ‌کوین بوده است، زیرا آن‌ها مجبور به فروش بیت‌ کوین استخراج شده خود برای تامین مالی کارکرد خود هستند. این فشار فروش هنوز هم وجود دارد، اما در چند ماه گذشته کاهش یافته است، زیرا ماینرها شروع به نگهداری بیشتر بیت کوین استخراج شده خود کرده‌اند که این می‌تواند به خاطر سیگنال‌های بیت کوین صد هزار دلاری باشد.

در حال حاضر ماینرها به دلیل رشد خیره کننده قیمت بیت کوین و افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین بیشترین سود را در 2.5 سال گذشته داشته‌اند و بیش از هر زمان دیگری به بازارهای سهام و اوراق قرضه قدیمی دسترسی دارند. این چرخه همچنین برای یک مرحله صعودی دیگر آماده شده است؛ به گونه‌ای که ماینرها را تشویق می‌کند تا بیت کوین‌های خود را در انتظار دستیابی به قیمت‌های بالاتر نگه دارند.

نمودار زیر حجم انتقال بیت کوین‌های استخراج شده توسط ماینرها به صرافی‌های ارز دیجیتال مختلف را به صورت میانگین متحرک 30 روزه نشان می‌دهد. قبل از رسیدن بیت کوین به بالاترین رکورد قبلی در ماه مارس، ماینرها حجم انبوهی از بیت کوین‌های خود را در طی دو سال به صرافی‌ها منتقل می‌کردند. اما این رقم در حال حاضر تا حدود 65 درصد کاهش یافته است. میانگین متحرک 90 روزه حجم انتقال بیت کوین‌های استخراج شده به صرافی‌ها نیز دقیقا به همین مسئله تاکید دارد.

میانگین متحرک 30 روزه حجم انتقال بیت کوین‌های استخراج شده به صرافی‌ها | همتاپی

میانگین متحرک 30 روزه حجم انتقال بیت کوین‌های استخراج شده به صرافی‌ها. منبع: Glassnode

میانگین متحرک 90 روزه حجم انتقال بیت کوین‌های استخراج شده به صرافی‌ | همتاپی

میانگین متحرک 90 روزه حجم انتقال بیت کوین‌های استخراج شده به صرافی‌ها. منبع: Glassnode

روش دیگر برای بررسی این روند، عادی‌سازی حجم انتقال ماینرها به صرافی‌ها بر اساس تعداد بیت کوین‌های تازه استخراج شده است. این در مقایسه با حجم انتقال در چرخه‌های هاوینگ، زمانی که پاداش بلاک تغییر کرده است، اهمیت بیشتری دارد. با استفاده از نسبت میانگین 90 روزه حجم انتقال ماینرهای بیت کوین به میانگین 90 روزه عرضه بیت کوین‌های تازه استخراج شده، بالاترین رکورد انتقال قبلی مربوط به زمانی است که ماینرهای بیت کوین بیشترین میزان دارایی‌های خود را به عنوان درصدی از عرضه تازه منتشر شده می‌فروختند. این درصد از زمانی که با کاهش حجم انتقال ماینرها به صرافی‌ها به پایین‌ترین حد دو سال اخیر رسیده، کاهش محسوسی یافته است.

نمودار حجم انتقال بیت کوین‌های استخراج شده توسط ماینرها به صرافی | همتاپی

نمودار حجم انتقال بیت کوین‌های استخراج شده توسط ماینرها به صرافی. منبع: گلسنود

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *