سومین سالگرد فورک بیت کوین کش با تغییرات زیاد شبکه همراه است.

سومین سالگرد فورک بیت کوین کش با تغییرات زیاد شبکه همراه است.

سه روز دیگر، جامعه بیت کوین کش سومین سالگرد فورک 2017 که در تاریخ 1 اوت اتفاق افتاد را جشن می‌گیرد. در طول سه سال گذشته، چندین تغییر اتفاق افتاده است و مقاله زیر تفاوت‌های مهم بین دو زنجیره را مورد بحث قرار می‌دهد.

فورک بیتکوین کش (BCH) تقریباً سه سال پیش در سال 2017 اتفاق افتاد و سالگرد رسمی آن سه روز دیگر است. اتفاقات زیادی بعد از این تاریخ رخ داده است. به طور مثال، در سال 2018، جامعه بیت کوین اس وی (Bitcoinsv) از زنجیره BCH جدا شد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در حال حاضر، بیت کوین (BTC)، بیتکوین کش (BCH) و بیتکوین اس وی (BSV) از بهترین و محبوبترین انشعاب‌های بیت کوین با کاربرد درون زنجیره‌ای (onchain)، از ارزهای مورد قبول و با ارزش نسبتا بالایی هستند. فورک بیت کوین کش، نشات گرفته از چند سال بحث در مورد مقیاس پذیری بلاک با محدودیت 1MB می‌باشد، اما زنجیره BTC همچنان این محدودیت را دارد.

در سال 2017، اندازه بلاک BCH افزایش یافت و از آن زمان تاکنون، به 32MB رسیده است. علاوه بر اینکه، در این سال‌ها اندازه بلاک‌ها در زنجیره BCH افزایش داشته است، طی سه سال گذشته بیتکوین کش شاهد پیشرفت‌های بی‌شماری نیز بوده است.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین کش چیست

در این مدت، توسعه‌دهندگان اندازه بلاک‌ها را تا 32 مگابایت افزایش داده‌، کدهای عملیاتی (opcodes) قدیمی ساتوشی را مجددا ارائه کرده، نسخه رأی‌گیری بیت را اضافه و اندازه پیش فرض حامل داده‌ها را به 220 بایت افزایش داده‌اند.

مهندسان BCH همچنین یک استثناء برای بازیابی Segwit پیاده‌سازی کردند. آنها امضاهای Schnorr را فعال، حساب‌های نقدی ایجاد، امضاهای Schnorr را در OP_Checkmultisig فعال، پشتیبانی از OP_Reversebytes را اضافه کردند و حد مجاز txهای زنجیر شده را از 25 به 50 رساندند.

با وجود پیشرفت‌ها و ابزارهایی چون Cashfusion و پروتکل Simple Ledger Protocol) SLP)،، از 1 اوت سال 2017 مجموعا 30 مورد تغییر و پیشرفت در بیت کوین کش انجام شده است.

در طی چند ماه گذشته از تاریخ 11 مه 2020، استخراج (ماینینگ) در زنجیره بیتکوین در مقایسه با استخراج در زنجیره بیت کوین کش، 1.5% سودآورتر بوده است. گرچه، آمار موجود در Coin Dance نشان می‌دهد که انجام تراکنش در زنجیره بیتکوین نسبت به بیتکوین کش، 2054.93 برابر گران‌تر می‌باشد.

در زمان نوشتن این مقاله، هزینه تراکنش هر BCH معادل 0.003 دلار یا یک سوم پنی ایالات متحده است. داده‌های Billfodl نشان می‌دهد که برای بیت کوین، هزینه انجام تراکنش در بلوک بعدی (10 دقیقه بعد)، 0.92 دلار به ازای هر تراکنش است. گرچه بیت کوین کش از اندازه بلوک بسیار بزرگتری برخوردار است، اما زنجیره بیت کوین نیز 140 گیگابایت بزرگتر از زنجیره بیتکوین کش می‌باشد.

پایه کد بیت کوین به طور منظم بروز‌رسانی می‌شود و از اول اوت سال 2017، موارد زیادی تغییرات کوچک داشته‌اند. با این حال، شبکه بیتکوین همچنان اندازه بلوک 1MB خود را حفظ کرده و در زمینه سگویت (Segwit) و دسته‌بندی تراکنش‌ها، پیشرفت‌های اندکی ایجاد کرده است. پیشرفت‌های برون زنجیره‌ای بسیاری بین پروژه‌هایی مانند شبکه لایتنینگ و شبکه‌های فرعی، توسط تیم‌هایی مانند RSK و Blockstream، رخ داده است.

بیت‌کوین کش، 95 درصد از نرخ هش SHA256 را حفظ کرده و امروز میانگین پاداش بلاک بیتکوین حدود 57,400 دلار است، در حالی که این هزینه برای هر بلوک بیت کوین کش 1,400 دلار است. در 24 ساعت گذشته، شبکه بیت کوین کش 137 بلاک را پردازش کرده، در حالی که ماینرهای بیت کوین 129 بلاک را پردازش کرده‌اند. امروز به طور متوسط 326293 تراکنش در شبکه بیتکوین انجام شد، ولی تعداد تراکنش‌های 24 ساعته گذشته بیتکوین کش در 21 ژوئیه کمی کمتر از 20000 تراکنش بوده است.

بیشترین میزان انجام تراکنش در بیت کوین در طی 24 ساعت، 439000 تراکنش بوده است. با این حال، به دلیل اندازه بلاک 32MB بیت کوین کش، زنجیره این ارز دیجیتال در یک دوره 24 ساعته در سال 2018، 2.4 میلیون تراکنش را پردازش کرده است.

دو پروژه بسیار مهم اکوسیستم بیت کوین کش، طی یک سال گذشته شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری بوده‌اند. مخصوصا، پروژه پروتکل‌های Cashfusion و Simple Ledger، از جهات گوناگون باعث ایجاد تغییراتی در زنجیره BCH شده‌اند.

Cashfusion نسبت به روش‌های سنتی Coinjoin، سطح بالایی از ناشناس بودن را ایجاد می‌کند و خروجی‌های آن یکنواخت نیستند.

در 29 ژانویه، جیمز واو (James Waugh)، تحلیلگر داده نوشت Cashfusion به مراتب عملی‌تر و کاربردی‌تر از سایر پروتکل‌های Coinjoin است. واو توضیح داد که او هزاران تراکنش ورودی و خروجی را بررسی کرده و به این نتیجه رسید که “نمی توان بین آنها یک ارتباط واقعی” پیدا کرد.

جامعه بیت کوین کش با استفاده از پروتکل Simple Ledger Protocol) SLP)، شاهد قدرتمندتر شدن توکن‌گذاری در زنجیره بوده است.

هزاران توکن منحصر به فرد ایجاد شده است و اخیراً رایج‌ترین استیبل کوین یعنی تتر (USDT) با استفاده از زیرساخت‌های SLP، در زنجیره منتشر شده است. چه طرفداران بیت کوین کش از تتر متنفر باشند چه نباشند، در عین حال، 6 میلیون USDT در زنجیره بیت کوین کش منتشر شده است و این موضوع بسیار مهم و قابل توجه می‌باشد؛ زیرا BCH استیبل کوین های بدون مجوز را نیز ارائه می‌دهد.

تتر مبتنی بر BCH نمی‌تواند مانند تعدادی از استیبل کوین‌های ERC20 که با  قراردادهای هوشمند پیاده سازی شده‌اند، مسدود شود. علاوه بر این، اخیراً هزینه‌های زنجیره اتریوم نجومی شده‌اند، و بسیاری از پشتیبانان بیت کوین کش به دلیل هزینه‌های کمتر تراکنش‌های این شبکه شاهد انتقال تعداد زیادی از پروژه‌های توکن‌ بوده‌اند.

با اینکه هزینه 0.003 دلار به ازای هر تراکنش بسیار ارزان است، اما پروتکل Postage که توسط موسس Cointext یعنی وین آرمانی (Vin Armani) ایجاد شده است، در برخی موارد می‌تواند هزینه‌ها را بسیار کمتر کند.

به طور کلی، در دنیای بیت کوین کش (BCH)، تغییرات زیادی ایجاد شده است و تعداد زیادی از طرفدارانش، چند روز آینده آن را جشن می‌گیرند.

نظر شما در مورد پیشرفت‌های سه سال اخیر بیت کوین کش در مقایسه با تغییرات بیتکوین چیست؟ در زیر می‌توانید نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارزهای دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *