رونمایی از اولین دستگاه خودپرداز ملی ارزهای دیجیتال در کشور

رونمایی از اولین دستگاه خودپرداز ملی ارزهای دیجیتال در کشور | همتاپی

اولین دستگاه خودپرداز ملی ارزهای دیجیتال در کشور رونمایی شد. این دستگاه توسط دانشمندان ایرانی طراحی و ساخته شده‌ است.

به گزارش همتاپی به نقل از ایرنا، عصر چهارشنبه در مراسمی با حضور فعالان و مسئولان حوزه ارزهای دیجیتال از اولین دستگاه خودپرداز ملی ارز‌های دیجیتال در کشور رونمایی شد. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

علی زنجانی، مدیر خانه بلاک‌چین ایران، درخصوص رونمایی از دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال خاطر نشان کرد: لزوم ارائه خدمات به مشتریان در کلیه ساعات شبانه‌روز و سهل‌الوصول شدن پرداخت باعث ساخته شدن دستگاه‌های خودپرداز شد. در سال 1960 (1338 شمسی) در کشورهای مختلف دنیا اعلام و یک سال بعد آمریکا اولین دستگاه ای تی ام را ارائه کرد.

در ایران نیز سال 1350 اولین دستگاه خودپرداز توسط دو بانک تهران و سپه معرفی شدند اما به دلیل مقابله مدیران بانک‌ها با این دستگاه‌ها تا چندین سال مورد استفاده قرار نگرفتند.

زنجانی در ادامه بیانات خود توضیح داد:

نسل دوم دستگاه‌های خودپرداز برای ارزهای دیجیتال ساخته شد. این دستگاه‌ها ابتدا بحث خرید بیت کوین و پس از آن فروش بیت کوین را داشتند.

وی در ادامه اظهار داشت در حال حاضر حدود 16 هزار دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال در جهان وجود دارند که از این تعداد حدود 13 هزار واحد آنها متعلق به کشور آمریکا هستند.

مدیر خانه بلاک‌چین ایران درباره دستگاهی که در روز چهارشنبه رونمایی شد بیان کرد:

نسل سوم دستگاه خودپرداز دستگاه‌هایی هستند که نمونه آن امروز رونمایی خواهد شد. دستگاهی که به راحتی می‌تواند امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را ممکن کند.

این دستگاه خودپرداز که توسط یک شرکت دانش بنیان با همراهی خانه بلاکچین ایران اختراع شده است، کلیه ارزهای دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهد. کاربران با استفاده از این خودپرداز می‌توانند ارز‌های دیجیتال را خرید و فروش کنند. علاوه بر این، این دستگاه می‌تواند پس از هر خرید، به کاربران کیف پول کاغذی ارائه دهد.

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *