رشد سرمایه ورودی به ETF‌های اسپات با رسیدن قیمت بیت کوین به ۶۹هزار دلار

به گزارش کریپتو پوتیتو، ETFهای اسپات بیت‌کوین در پایان آوریل (فروردین) و به خصوص در یک مه (۱۲اردیبهشت) روزهای سختی را پشت سر گذاشتند. اکنون، به نظر می‌رسد که این روزهای سخت به پایان رسیده است و این صندوق‌های طی ۱۰ روز متوالی شاهد ورود سرمایه بوده‌اند.

صنعت ارزهای دیجیتال در ژانویه (دی) شاهد اتفاق بزرگ بود؛ کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده سرانجام پس از یک دهه به‌تأخیرانداختن درخواست عرضه ETF‌های اسپات بیت‌کوین، در نهایت تمام ۱۱ درخواست را تأیید کرد. این تأثیرات آنی بود و این محصولات توانستند در چند ماه اول، میلیاردها دلار سرمایه جذب کنند. با این حال، در ماه آوریل (فروردین) همه چیز را تغییر کرد و ETF‌های بیت‌کوین شاهد خروج سرمایه بودند.

در تاریخ یک مه، ارزش کل مبلغ خروجی از صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین به ۵۶۰میلیون دلار رسید. اما دوباره ورق برگشت و هفته‌های بعد، ورود نقدینگی به این ETFهای اسپات افزایش پیدا کرد. در واقع، تاریخ ۱۰مه (۲۱اردیبهشت) تاریخ خداحافظی با روند منفی ورود سرمایه به این محصولات مبتنی بر بیت‌کوین بود.

از آن تاریخ تاکنون، ETFهای اسپات بیت‌کوین یک روند چشمگیر دارد و طی ۱۰ روز متوالی، نقدینگی زیادی را جذب کردند. ETF‌های نقدی بیت‌کوین در تاریخ ۱۵ و ۲۱مه (۲۶اردیبهشت و ۱خرداد) شاهد ورود بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بود که این عدد در ۲۴مه (۴خرداد) از ۲۵۰ میلیون دلار فراتر رفت.

طبق گفته سوسو‌ولیو (SoSovalue)، صندوق گری‌اسکیل با ثبت رکورد ۲۰میلیارد دلار جذب سرمایه همچنان پیشتاز است، اما آی‌شیرز بیت‌کوین تراست با جذب بیش از ۱۶٬۳۵۰ میلیارد دلار سرمایه، در ردیف دوم قرار دارد. هرچند، سوسو‌ولیو معتقد است که صندوق‌های بیت‌کوین بلک‌راک در آینده نزدیک از گری‌اسکیل پیشی می‌گیرد.

در مجموع، ارزش کل سرمایه ورودی به تمام ۱۱ ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده نزدیک به ۱۳.۷میلیارد دلار است. از طرفی، طرفداران اتریوم نیز شاهد تغییرات مثبتی در این هفته بودند؛ زیرا کمیسیون بورس آمریکا به ۸ صندوق قابل معامله اتریوم چراغ سبز نشان داد. قیمت بیت کوین پس از رشد ۳درصدی طی ۷ روز گذشته، اکنون در محدوده ۶۹٬۳۰۰ دلاری در نوسان است.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *