چرا قیمت بیت کوین در بالاتر از ۴۰ هزار دلار باقی مانده است؟

چرا قیمت بیت کوین در بالاتر از 40 هزار دلار باقی مانده است؟ | همتاپی

محدوده 40,000 دلار یک سطح روانی مهم برای قیمت بیت کوین محسوب می‌شود.

از ابتدای سال 2020 تاکنون، به مدت 155 روز (معادل 36 درصد از روزهای سال از آن زمان تاکنون)، قیمت بیت‌ کوین (BTC) بالای 40,000 دلار بوده است. از آنجا که تمام این 155 روز در سال 2021 اتفاق افتاده است، قیمت بیت‌ کوین در 59 درصد از روزهای امسال در محدوده 40,000 دلار یا بالاتر بوده است. برای بررسی بیشتر در این زمینه می‌توان از داده‌های توزیع قیمت تحقق‌یافته خروجی‌های خرج نشده (UTXO) برای بدست آوردن اطلاعاتی درباره دلیل ریزش قیمتی روز دوشنبه و توجیه بسته شدن قیمت در43,460 دلار استفاده کرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در حال حاضر، 21.8 درصد از عرضه بیت کوین در قیمت 43,460 یا بالاتر از آن است؛ این امر نشان می‌دهد که تمایل زیادی به خرید و فروش بیت کوین در محدوده بالاتر وجود دارد. از سوی دیگر، 19.4 درصد فروش بیت‌ کوین بین 20,000 دلار و 43,460 انجام می‌شود و این امر به دلیل وجود حمایت قوی در محدوده 31,000 تا 43,000 دلار صورت گرفته است. بنابراین، تقریباً 25 درصد از فروش بیت‌ کوین در بالای 40 هزار دلار انجام می‌شود.

در این نمودارها، هر میله (bar) میزان موجودی بیت کوین که آخرین بار در آن محدوده قیمتی معامله می‌شد را نشان می‌دهد. برای اینکه قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار برسد، باید تعداد بسیار زیادی از فروش‌های سنگین توسط سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت انجام شود و همچنین انباشت بیت کوین توسط دارندگان بلندمدت در محدوده  19.4 درصد مورد توجه قرار بگیرد.

نمودار توزیع قیمت تحقق‌یافته خروجی‌های خرج نشده | همتاپی

نمودار توزیع قیمت تحقق‌یافته خروجی‌های خرج نشده. منبع: گلس نود

نمودار توزیع قیمت تحقق‌یافته خروجی‌های خرج نشده | همتاپی

نمودار توزیع قیمت تحقق‌یافته خروجی‌های خرج نشده منبع: گلس نود

تعداد روزهایی که بیت کوین در محدوده قیمتی مشخص شده قرار داشتند. | همتاپی

تعداد روزهایی که بیت کوین در محدوده قیمتی مشخص شده قرار داشتند. منبع: کوین متریکس

برای پیش بینی ضررهای احتمالی در بازار، باید بررسی کرد که چه درصدی از فروش بیت‌ کوین در وضعیت سود‌دهی قرار دارد. طی چند هفته گذشته، عرضه سودآور بیت کوین 13 درصد کاهش داشته است که بیشترِ این افت قیمت بیت کوین در شب گذشته اتفاق افتاد. در ژوئیه امسال، درست پیش از افزایش 70 درصدی قیمت بیتکوین از 29,000 دلار، ما در 66 درصد مواقع شاهد سطوح بسیار پایین‌تری از قیمت بیتکوین بودیم.

نمودار میزان درصد بیت کوین‌هایی که در سود قرار دارند. | همتاپی

نمودار میزان درصد بیت کوین‌هایی که در سود قرار دارند. منبع: گلسنود

در صورتی که در کوتاه‌مدت شاهد کاهش بیشتری در قیمت بیت کوین باشیم، احتمال می‌رود فرصت مناسبی برای دارندگان بلندمدت در بازار ایجاد شود و آنها می‌توانند از این فرصت برای خرید بیت کوین استفاده کنند. این هفته می‌بایست نظارت دقیق‌تری بر حرکات بازارهای مرتبط با کریپتو و شرایط کلان اقتصادی داشته باشیم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *