چه چیزهایی را می‌توان با بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال خرید کرد؟

چه چیزهایی را می‌توان با ارز دیجیتال بیت کوین خرید کرد؟ | همتاپی

بیشتر از آنچه تصور کنید می‌توان با ارزهای دیجیتال خرید کرد. در این مقاله بهترین راه‌ها و مکان‌هایی که می‌توانید بیت کوین خود را خرج کنید، معرفی می‌کنیم.

با اینکه بیتکوین معمولا سرمایه‌‌گذاری پر خطری محسوب می‌شود، اما از ابتدا به عنوان یک سیستم پرداخت طراحی شده است. امروزه، تاجران آنلاین بسیاری، بیت‌کوین را به عنوان سیستم پرداخت قبول دارند و در معاملات خود آن را می‌پذیرند. شما می‌توانید خدمات یا کالاهایی مثل بازی‌های کامپیوتری، وی‌پی‌ان‌ها، آثار هنری و حتی هزینه‌های تعطیلات‌تان را با بیت‌کوین پرداخت کنید.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در میان تاجران خرده‌فروش بیت‌کوین معمولا یک سرمایه‌گذاری پر خطر است و پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت کوین در آینده به ثبات برسد. 

ساتوشی بیت‌کوین را به عنوان یک سیستم فرد به فرد الکترونیکی طراحی کرده است. در واقع می‌توان گفت که بیت‌کوین یک سیستم غیر‌متمرکز پرداختی است، که به دارنده‌ی سرمایه اجازه می‌دهد سرمایه‌ی خودش را خودش مدیریت کند و خرید‌های خود را بدون اتکا به ارزهای رسمی و دولتی انجام دهد.

درست است که بیت‌کوین هنوز به اندازه ارزهای رسمی در زمینه‌ی هزینه‌ها و خریدهای روزمره در زندگی مردم نفوذ نکرده است، اما مکان‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید در ازای خریدهایتان بیت کوین پرداخت کنید. همانطور که ساتوشی ناکاماتو می‌خواست، در مکان‌های زیر می‌توانید با بیت‌کوین‌ خرید‌هایتان را انجام دهید.

خرید پیتزا با بیت کوین در ونزوئلا

نسبت به سال 2010، قیمت پیتزا به بیت کوین به طرز چشمگیری تغییر کرده است. در آن زمان لازلو هانیچ ( Laszlo Hanyecz) در ازای خرید دو پیتزا 10 هزار بیت کوین پرداخت کرد. این معامله به عنوان اولین معامله تجاری بیت کوین شناخته شده است … اما مطمئناً، اگر او بجای خرید پیتزا، بیت کوین‌های خود را نگه داشته بود، ارزش آنها به نرخ امروز تقریباً 296 میلیون دلار بود. البته قیمت بیت کوین در آن زمان این مقدار نبود. 

خرید پیتزا با بیت کوین در ونزوئلا | همتاپی

امروز، پیتزا هات (Pizza Hut) در ونزوئلا خاطره آن معامله را زنده نگه داشته است. این شرکت در نوامبر سال 2020 اعلام کرد که برای پذیرش بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارزها با کریپتوبایر (Cryptobuyer) همکاری می‌کند. البته پیتزا هات اولین رستوران یا فروشگاه زنجیره‌ای نیست که در ازای خرید مشتریانش بیت کوین می‌پذیرد. یکی از شرکت‌های آلمانی سفارش آنلاین غذا، به نام Lieferando،  نیز بیت کوین را می‌پذیرد. همچنین، پیتزا دومینو (Domino) نیز با استفاده از شبکه لایتنینگ این رمز ارز را قبول می‌کند.

خبر خوب دیگر اینکه اکنون برای خرید یک پیتزا فقط باید کسری از بیت کوین را بپردازید. با این حال، امیدوارم در دهه بعدی احساس پشیمانی نکنید.

خرید وی‌پی‌ان با بیت کوین

با توجه به اینکه وی‌پی‌ان‌ها (VPNs) محافظت از هویت آنلاین افراد را بر عهده دارند، آنها از اولین سرویس‌هایی بودند که پرداختی‌های بیت‌کوینی را قبول می‌کردند. اگر بخواهید با بیت کوین وی‌پی‌ان خود را خریداری کنید، گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد.

در میان وی‌پی‌ان‌های معروف و محبوب NordVpn ،Surfshark ،ExpressVPN Cybergohst و ProtonVPN پرداختی‌های بیت کوینی را قبول می‌کنند. گرچه خرید وی‌پی‌ان‌ با بیت‌کوین شما را کاملا ناشناس باقی نمی‌گذارد، چرا که دولت‌ها می‌توانند در درجات مختلفی پرداختی‌ها را پیگیری کنند و اکثر صرافی‌ها نیز از قوانین KYC پیروی می‌کنند.

خرید ماشین‌های لوکس و جت‌های شخصی با بیت‌کوین

کی لامبورگینی می‌خرم؟ این یکی از اصطلاحاتی است که به دارندگان ارز‌های دیجیتال نسبت داده می‌شود. این افراد منتظر هستند قیمت ارزهای دیجیتال‌شان به اندازه خرید یک لامبورگینی برسد.

در عین حال، اگر به اندازه خرید این ماشین پول داشته باشید، می‌توانید یک لامبورگینی (یا هر ماشین لوکس دیگری) را با بیت کوین بخرید. پلتفرم‌هایی مثل BitCARS و AutoCoinCars امکان خرید ماشین‌های لوکس و تمام خدمات آنها را از طریق پرداخت با بیت کوین فراهم آورده‌اند. این برندها شامل لامبورگینی، پورشه، مک‌لارن، بوگاتی و کونیگزگ می‌شوند. مشتریان این ماشین‌های لوکس می‌توانند در پلتفرم‌هایی که در بالا معرفی شد با استفاده از بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر خرید خود را انجام دهند.

حتی اگر از ماشین‌های پرزرق و برق خیلی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید ماشین‌های دیگری، مثل UTVهای آفرود، ماشین‌های کلاسیک و معمولی‌تر را با بیت کوین خریداری کنید.

خرید ماشین‌های لوکس و جت‌های شخصی با بیت‌کوین | همتاپی

گرچه باید بگوییم که این خودروها عموما دست دوم هستند. زیرا بسیاری از تولید‌کنندگان خودرو امکان پرداخت با بیت کوین را ارائه نمی‌دهند.

با این حال، کارخانه‌های ماشین‌های الکتریکی راه متفاوتی را در پیش گرفته‌اند، مثل کارخانه Karma Automotive. این تولیدکننده در Newport Beach امکان خرید با بیت‌کوین را برای مشتریانش فراهم آورده است.

اگر خرید خودرو با بیت کوین چندان توجه شما را جلب نکرد، می‌توانید با ۴۰ میلیون دلار بیت کوین، یک جت شخصی خریداری کنید. یک کمپانی فروش وسایل هوانوردی، اخیرا بیت‌کوین را به عنوان روش جدیدی برای خرید تمام جت‌هایش، به سیستم پرداخت خود اضافه کرده است. حالا مشتریان می‌توانند جت Gulfstream G650ER را که ۴۰ میلیون دلار است، با بیت‌کوین خریداری کنند. 

انجام رزروهای تعطیلات با بیت کوین 

با اینکه همه‌گیری کرونا مسافرت‌های افراد زیادی را تعطیل کرده است، اما بعضی از مقاصد تفریحی با احتیاط فراوان در حال بازگشایی دوباره هستند. به این معنی که الان بهترین موقع برای رزرو و برنامه‌ریزی برای تعطیلات بعدی‌تان است. چون بسیاری از بلیط‌های هواپیما و هتل‌ها هنوز با قیمتی بسیار پایین قابل خرید هستند.

پلتفرم تراولا (Travala) این امکان را برایتان فراهم می‌کند. از طریق این پلتفرم شما می‌توانید با بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال برای 2 میلیون مقصد متفاوت و با 600 خط هوایی مختلف در سراسر دنیا بلیط تهیه کنید. 

رزرو کردن پرواز و هتل‌ با ارز‌های دیجیتال کمی گران‌تر از پرداخت با کارت‌های اعتباری است، اما با توجه به رقبایی که در بازار وجود دارند شرکت Travala بهترین قیمت را به شما ارائه می‌دهد.  همچنین این شرکت به شما تضمین می‌دهد که با بهترین قیمت خرید کرده‌اید. 

خرید ساعت بیت کوینی برای اولین بار در جهان

اگر از ساعت کاسیو (Casio) قدیمی خودتان خسته شده‌اید و کمی بیت کوین هم دارید، قطعا از شنیدن اینکه حالا با بیت کوین می‌توانید ساعت خریداری کنید،‌ خوشحال خواهید شد. 

از بین انتخاب‌های موجود، خرید مدل Frank Muller Steampunk Limited Edition Encrypto Watch بیشتر از همه خودنمایی می‌کند. با 17,380 دلار، شما می‌توانید صاحب یکی از این ساعت‌ها شوید (تنها 250 ساعت از این مدل ساخته شده است). قالب این ساعت‌ها استیل و رنگ صفحه‌‌ی آنها رزگلد است.

بر روی صفحه این ساعت کد QR جنسیس بلاک (Genesis Block) (اولین بلاک‌ بیت‌کوین) در آن حکاکی شده است. همچنین یک آدرس عمومی منحصر به فرد نیز بر روی صفحه عقربه‌دار ساعت حک شده است و با یک USB مهر و موم شده که شامل کلید خصوصی می‌باشد ارائه می‌گردد.

اگر شما هم مثل ما فکر می‌کنید که این ساعت رمزنگاری شده کمی گران است، پلتفرم bitdials امکان خرید آنلاین ساعت‌هایی با قیمت‌های مناسب‌تر را فراهم کرده است. در این پلتفرم می‌توانید ساعت‌های Tag Heuer ،Cartier و Breitling را با قیمت‌های کمتر از 3000 دلار خریداری کنید.

خرید طلا با بیت‌کوین

گاهی به بیتکوین لقب «طلای دیجیتال» را می‌دهند، اما با بیت‌کوین می‌توان طلای واقعی نیز خریداری کرد. 

شرکت‌هایی مثل Bitglid و European Mint امکان خرید سکه‌‌ی طلا، نقره و پلاتینیوم را با بیت کوین فراهم کرده‌اند. شرکت European Mint با یک درصد هزینه‌ی تراکنش پرداخت‌های بیت کوینی را از طریق BitPay می‌پذیرد، اما شرکت Bitgild به شما اجازه می‌دهد که مستقیما از طریق کیف‌پول بیت‌کوین‌ خودتان یا صرافی‌ها خریدتان را انجام دهید.

خرید بازی‌های کامپیوتری با بیت کوین

ستیم (steam) که بزرگ‌ترین بازار بازی‌های کامپیوتری است از سال 2017 دیگر بیت‌کوین را به عنوان سیستم پرداختی قبول نکرد. اما به این معنی نیست که شما نمی‌توانید با بیت‌کوین بازی‌های کامپیوتری بخرید.

 شما می‌توانید از طریق Green Man Gaming کلیدهای steam را با بیت‌کوین خریداری کنید. و نسخه‌های دیجیتال هر بازی را، از جمله کنسول‌های ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و نینتندو را از طریق ارزهای دیجیتال پرداخت کنید. قیمت‌های این کنسول‌ها از قیمت‌های خرده‌فروشی‌ها کمتر است.

ایکس‌باکس و پلی‌استیشن، هر دو به طور مستقیم هنگام خرید بازی‌ها، عضویت و خدمات دیگر بیت کوین را قبول می‌کنند. شرکت Humble Bundle نیز که یک مرکز خرید دیجیتال و فروشنده‌ی دسته‌های بازی می‌باشد (این شرکت بخشی از فروش خود را به خیریه می‌دهد)، محصولات و پکیج‌هایی که به دلار آمریکا هستند را با بیت کوین می‌فروشد.

خرید آثار هنری با بیت کوین

اگر دیوارهای خانه‌ی شما کمی خالی به نظر می‌رسد، می‌توانید یک اثر هنری با بیت کوین خریداری کنید. یکی از انتخاب‌های شما برای خرید می‌تواند پلتفرم Singulart باشد. این پلتفرم یک مرکز خرید آنلاین آثار هنری است که به طور رایگان محصولاتش را به سراسر دنیا ارسال می‌کند و پرداختی‌های بیت‌کوینی را هم می‌پذیرد. از طریق Singulart هنرمندان شناخته شده و تازه‌کار می‌توانند نقاشی‌ها، طراحی‌ها، مجسمه‌ها و دیگر آثار هنری‌شان را از طریق گالری‌های آنلاین به فروش برسانند.

بیشتر آثار هنری که در این پلتفرم فروخته می‌شود گران قیمت هستند، اما باز هم می‌توانید آثار هنری چشمگیری را با قیمت کمتر از 250 یا 310 دلار خریداری کنید. البته مانند پلتفرم‌های eBay شما می‌توانید قیمت پیشنهادی بدهید که ممکن است قبول یا رد شود.

در صورتی که آثار هنری را به عنوان سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنید، احتمالا محصولات Maecenas بهتر می‌توانند خواسته‌ی شما را برآورده کنند. این پلتفرم آثار هنری مشهور و خارق العاده‌ را به صورت توکن در آورده و شما می‌توانید کسری از آنها را خریداری کنید. توکن‌هایی که دریافت می‌کنید نشان‌دهنده‌ی آن است که شما مالک یک اثر هنری هستید و می‌توانید با آن توکن‌ها هر زمانی که بخواهید آن اثر هنری را معامله کنید. به گزارش خبرگزاری دکریپت، این پلتفرم اثری از پابلو پیکاسو را اخیرا توکن‌سازی کرده است و با ارز‌های دیجیتال نیز فروخته است.

 خرید دمین (Domain) با بیت کوین

اگر قصد دارید که یک وبسایت برای خود راه‌اندازی کنید اما هنوز اسم دمین خود را انتخاب نکرده‌اید، الان می‌توانید دمین‌تان را در سایت‌های Namecheap ،Monovm و Domanis4 با بیت کوین خریداری کنید. این پلتفرم‌ها بهترین دمین‌ها را با بیت کوین ارائه می‌کنند. بعضی از آن‌ها به شما اجازه می‌دهند که بهترین دمین‌ها را مستقیما با بیت کوین از سایتشان خریداری کنید.

شما می‌توانید هاست، سرور‌های شخصی و سرورهای شخصی مجازی را نیز از طریق سایت‌های Server Room ،Clouviper و Coin.host با بیت‌کوین خریداری کنید. 

اگر دمین‌های قدیمی برایتان جدید و جالب نیستند، شما می‌توانید با یکبار هزینه‌ کردن از سایت unstoppable Domains دمین‌های مربوط به بلاک‌چین مثل crypto. را خریداری کنید. بعد از خرید این دمین، دیگر نیازی به شارژ مجدد نیست. این دمین برای همیشه متعلق به شما خواهد بود. اگرچه بر‌خلاف یک دمین معمولی برای دیدن این وبسایت نیاز به ورودی‌ها و مرورگرهای خاص دارید تا بتوانید با وبسایت‌های بلاک‌چین تعامل کنید. زیرا در واقع هر دمین یک توکن خاص ERC-721 است که بر روی بلاک‌چین ثبت شده است و نه بر روی ICANN.

خرید تقریبا همه چیز با بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال

یکی از مشکلات اساسی دارندگان ارز‌ دیجیتال این است که نمی‌توانند از برندها و خرده‌فروشی‌های موردعلاقه‌شان با ارز‌ دیجیتال خرید کنند. 

درست است که شما نمی‌توانید از آمازون با بیت‌کوین خرید کنید، اما خرده‌فروشی‌های آنلاینی وجود دارند که از شما بیت کوین می‌پذیرند. سایت Overstock.com یکی از بزرگ‌ترین خرده فروشی‌هایی است که می‌توانید از آن با بیت کوین خرید کنید. این سایت محصولات زیادی مثل وسایل دکوراسیون خانه، وسایل حیوانات خانگی، لوازم آشپزخانه و لوازم آرایشی را به فروش می‌رساند.

همچنین، سایت Newegg.com نیز بیت‌کوین می‌پذیرد. این سایت کارش را با فروش قطعات کامپیوتر و لوازم الکترونیکی شروع کرد، اما کم کم فروش محصولاتش را به لباس، محصولات سلامت و وسایل خانگی گسترش داد. 

برای خرید از خرده فروش‌هایی که بیتکوین نمی‌پذیرند، قطعا روش‌ دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از بیت کوین استفاده کنید. شما می‌توانید با ارزهای دیجیتال خود کارت هدیه بخرید و با کارت هدیه خود خریدهایتان را انجام دهید. برای این موضوع پلتفرم‌های زیادی مثل Bitrefill و Gyft به وجود آمده است که به شما اجازه خرید کارت‌های هدیه برای eBay ،Uber ،Starbucks، آمازون، والمارت و هزاران خرده‌فروش دیگر را با ارز‌دیجیتال می‌دهند. 

از طرف دیگر، شما می‌توانید یک حساب در Coinbase ،BitPay و Binance باز کنید که به شما کارت‌های اعتباری ارز‌ دیجیتال می‌دهند. این کارت‌ها را می‌توانید با ارز‌دیجیتال پر کنید و بعد از آن‌ها در مغازه‌ها یا به صورت آنلاین مثل یک کارت معمولی استفاده کنید. 

قطعا این روش‌ها بی‌نقصی نیستند، اما در حال حاضر تنها را‌ه‌حل‌های خرید با بیت‌کوین می‌باشند.

قابل ذکر است سایت‌های ذکر شده در این مقاله تنها جهت اطلاع رسانی می‌باشد و همتاپی هیچ یک از آنها را رد یا تایید نمی کند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *