جابه‌جایی ۴ میلیارد دلاری همزمان با خرج شدن ۱۵۰ بیت کوین از بیت کوین‌های سال ۲۰۱۰

جابه‌جایی 4 میلیارد دلاری نهنگ‌ها و خرج 150 بیت کوین از بیت کوین‌های سال 2010 | همتاپی

پس از سقوط قیمت بیت کوین و ده‌ها کریپتوکارنسی دیگر در روز یکشنبه (17 آوریل)، حرکات چشمگیری از سوی نهنگ‌ها انجام گرفت. 

در معاملات روز یکشنبه، یکی از ماینرهای قدیمی، پاداش‌های صرافی قدیمی کوین‌بیس (coinbase) را به 150 بیتکوین به ارزش بیش از 8.5 میلیون دلار جابجا کرد. در عصر همان روز و پیش از ورود به تایم معاملاتی یکشنبه، دو تراکنش عمده نهنگی دیگر از مبدا صرافی بایننس (Binance) با انجام سه تراکنش عمده به کیف پول‌های جدید ارسال شد. موجودی یکی از کیف پول‌ها شامل 58 هزار بیت کوین بود که با بهای معاملاتی این روزها معادل بیش از 3.3 میلیارد دلار است.

بیش از 4 میلیارد دلار در قالب ببیت کوین جابجا شد

در اوایل هفته، پایگاه خبری Bitcoin.com با همکاری BtcParser.com و گروهی از فعالان در کانال تلگرامی Goldfoundinsh*t در رصد‌های بلاک چینی خود تعدادی تراکنش قابل توجه را کشف کردند. رصد این تراکنش‌ها 5 روز پس از آن که پژوهشگران تیم‌های مورد اشاره در بالا بیش از 12 هزار بیت کوین متعلق به هک سال 2016 صرافی بیتفینکس (Bitfinex) را در حال جابجایی به کیف پول‌های ناشناسی رد زنی کردند، رخ داد. در آن روز، بیت کوین در سه مرحله، سقف قیمت جدیدی را ثبت کرد و سرانجام در روز 14 آوریل قیمت بیت کوین به رکورد 64,895 دلار رسید.

در روز 18 آوریل قیمت بیت کوین همزمان با کاهش شدید هش‌ریت و شایعاتی درباره برخورد خزانه‌داری ایالات متحده با فعالان صنعت کریپتو تا 51,541 دلار در هر واحد کاهش یافت. در طول معاملات روز یکشنبه حرکات تعدادی از نهنگ‌ها و حتی انتقال بیتکوین‌هایی که برای مدت طولانی راکد بودند به ثبت رسید.

بیش از 4 میلیارد دلار در قالب بیت کوین جابجا شد | همتاپی

در ساعت 11 شب همان روز به وقت اروپای مرکزی، دو تراکنش در بلاک‌هایی که با ارتفاع 679,739 و 679,743 انجام شده بود، به آدرس سه نهنگ جدید منتقل شد. تگ‌گذاری آدرس بیتکوین‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌ها از صرافی معروف بایننس آغاز شدند و احتمالا به آدرس‌های جدید، کیف پول های سردی که به تازگی ایجاد شده بودند، انتقال یافتند.

یکی از اعضای گروه Goldfoundinsh*t در گفتگو با Bitcoin.com درباره‌ی این تراکنش‌ها می‌گوید:

این‌ها شامل جابجایی‌های اول و دوم نهنگ‌ها هستند که شب گذشته در رصد Btcparser نیز رویت شدند. نتیجه این دو تراکنش در سه کیف پول جدید به آدرس‌های زیر است:

3LQeSjqS5aXJVCDGSHPR88QvjheTwrhP8N

انتقال بیش از 58,814 بیت کوین که به احتمال زیاد این آدرس یک کیف پول سرد و جدید بایننس است.

3ByyPAZmzANfV1sMALVU8zdorPUHEbkZZi

انتقال بیش از 20,498 بیت کوین.

3LYJfcfHPXYJreMsASk2jkn69LWEYKzexb

انتقال بیش از 11,000 بیت کوین

هنوز مشخص نیست که این جابجایی‌ها از نوع سازماندهی مجدد کیف پول‌های بایننس بودند و یا معامله‌ای فرابورسی. اعضای تیم  Goldfoundinsh*t در این مورد نیز می‌گویند:

در نهایت ما همچنان نمی‌دانیم مالک نهایی این کیف پول‌های جدید با هزاران بیت کوین چه کسانی هستند.

محققان با تاکید بر ماهیت شگفت‌انگیز این تراکنش‌ها اظهار داشتند:

هم‌زمانی چنین سازماندهی (مخصوصا که 68 هزار بیتکوین از اوت سال 2020 دست نخورده باقی مانده بود) و روند ریزش چشمگیر قیمت‌ها در روزهای گذشته جالب است.

8.5 میلیون دلار بیتکوین پس از 10 سال در حالی خرج شده‌اند که از سال 2010 راکد بودند

علاه بر آنچه تاکنون اشاره شد، تعداد 150 واحد بیتکوین از سال 2010 درست ساعاتی پیش از آغاز ریزش قیمت‌ها جابجا شدند. ارزش تمامی 150 بیت کوین به نرخ امروز 8.5 میلیون دلار است. احتمالا این بیت کوین‌ها در 13 جولای 2010 توسط کوین‌بیس  استخراج شده بودند. اولین پاداش کوین‌بیس در بلاکی با ارتفاع 679,688 خرج شد و دو پاداش بعدی آن از سال 2010 در بلاک‌هایی به ارتفاع 679,692 در همان روز خرج شدند. به غیر از یک سری موارد دیگر که اخیرا خرج شدند، در ماه آوریل شاهد جابجایی پاداش‌های زیادی از سال 2010 کوین‌بیس نبودیم.

8.5 میلیون دلار بیتکوین پس از 10 سال در حالی خرج شده‌اند که از سال 2010 راکد بودند | همتاپی

آخرین پاداش‌ کوین‌بیس در همان سال که قدمت آن به یک دهه می‌رسد در روز 10 آوریل 2021 (4 روز قبل از ثبت رکورد قیمت جدید بیت کوین) جابجا شد. همچنین گزارش‌هایی از انجام خرج کردن‌هایی مشابه با همین مقدار از سال 2010 در روز 9 آوریل 2021 وجود دارد. آخرین باری که این ابرنهنگ پاداش‌های خود را خرج کرده بود، در روز 23 مارس 2021 رخ داده است. به نظر می‌رسد نهنگ مذکور از ادامه جابجایی در آوریل صرف‌نظر کرده است و یا شاید فرایند جابجایی بیش از 10,000 بیت کوین از سال 2010 به پایان رسیده است.

قضیه هرچه باشد، نهنگ‌های بیت کوین و ماهی‌های بزرگ بازار کریپتو در حال جابجایی مقادیر زیادی BTC از زمان لمس سقف قیمت‌های جدید هستند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم معاملات بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *