تشکیل صلیب مرگ در نمودار قیمت بیت کوین؛ در بازار خون به پا خواهد شد؟

تشکیل صلیب مرگ در نمودار قیمت بیت کوین؛ آیا در بازار خون به پا خواهد شد؟ | همتاپی

همزمان با فروپاشی اکوسیستم ترا (Terra) در هفته گذشته، قیمت بیت کوین به شدت کاهش پیدا کرد. از آن زمان، قیمت بیتکوین در حوالی 30,000 دلار در حال نوسان می‌یاشد و نتوانسته است قیمت بالاتری را ثبت کند.

در همین حال، یک زنگ خطر جدی در نمودارهای تکنیکال بیت کوین دیده می‌شود، قیمت بیتکوین، الگوی صلیب مرگ را در تایم فریم 3 روزه تشکیل داده است!

دو بارِ آخری که تقاطع مرگ قیمت بیتکوین تشکیل شد، قیمت بیت کوین تا 50 درصد سقوط کرد. اگر دوباره این اتفاق برای بیتکوین بیفتد، قیمت آن تا 15,000 دلار افت می‌کند. لارک دیویس (Lark Davis)، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال، می‌نویسد:

نکته‌ی جالب در الگوی صلیب مرگِ (در تایم فریم 3 روزه ) بیتکوین این است که در دو بارِ آخر، 6 روز و 10 روز پس از کراس، قیمت به کف رسید. آیا این بار یک روز قبل از کراس به کف رسیدیم؟

 شاخص 3 روزه‌ی نقدینگی بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

شاخص 3 روزه‌ی نقدینگی بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

در میان اصلاح اخیر بازار، جریان ورود بیتکوین به صرافی‌های ارز دیجیتال ادامه دارد.

همان‌طور که ارائه‌دهنده‌ی داده‌های زنجیره‌ای، گِلَس‌نود (Glassnode) توضیح می‌دهد:

تعداد آدرس‌های ارسال شده‌ بیتکوین به صرافی‌ها به بالاترین حد خود در 4 سال گذشته، یعنی به رقم 7,918.94 رسیده است. بالاترین رقم در 4 سال گذشته یعنی 7,903.512 در 13ام ماه مه 2021 مشاهده شد.

تحلیل بیت کوین با اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) به ما می‌گوید که بیتکوین در حالت اشباع فروش قرار ندارد. بنابراین، شاید سرمایه گذاران بهتر است قبل از ورود، مدت زمان بیشتری صبر کنند.

انباشت بیت کوین همچنان ادامه دارد

ارائه‌دهنده‌ی داده‌های زنجیره‌ای گلس‌نود گزارش داد که در طی ریزش شدید قیمت در هفته گذشته، انباشت بیتکوین ادامه یافت. طبق شاخصِ روند انباشتگی (Accumulation Trend Score) در گلس‌نود، مقدار این شاخص به عدد 1 نزدیک‌تر شد. گلس‌نود می‌نویسد:

در روز پنجشنبه 12ام ماه مه، زمانی که بازار شاهد افت شدید قیمت‌ها بود، شاخصِ روند انباشتگی از مقادیر بسیار ضعیف زیر 0.3 معکوس شد و به مقادیر 0.796 رسید. با حمایت از جهش قیمت بیتکوین به 30 هزار دلار، این شاخص در روزهای بعد نیز مقادیر بالای 0.9 را نشان داد که حاکی از انجام خرید‌های سنگین است.

شاخص روند انباشتگی در بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

شاخص روند انباشتگی در بیت کوین. منبع گلس‌نود

گلس‌نود اعلام کرد، کسانی (holder) که کمتر از 1 بیت کوین در اختیار دارند، بیشترین مقدار بیتکوین (BTC) را خریداری کردند. این در حالی است که سرمایه گذارانی که بین 100 تا 10 هزار بیتکوین دارند، در این زمینه ضعیف ظاهر شدند.

در زمان انتشار این مقاله، خرید و فروش بیتکوین در سطح 29,980 دلار انجام می‌شود و مارکت کپ آن به 570,687,572,222 دلار رسیده است. برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *