ترامپ یا بایدن؟ بیت کوین برنده نهایی انتخابات ایالات متحده خواهد بود

ترامپ یا بایدن؟ بیت کوین برنده نهایی انتخابات ایالات متحده خواهد بود | همتاپی

یکی از مجریان مشهور تلویزیون به نام ماکس کیزر توضیح می‌­دهد که بیت کوین بدون توجه به اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده پیروز می‌­شود، به عنوان برنده نهایی ظاهر خواهد شد. 

انتخابات هر چهار سال یکبار برگزار می‌­شود، نه تنها از سوی شهروندان آمریکایی بلکه از همه جهان مورد توجه قرار می­‌گیرد. پیامدهای انتخابات این کشور در چهار سال آینده (حداقل) در همه جا احساس خواهد شد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

تمام بخش­‌ها قطعاً شامل بازارهای مالی سنتی و به طور خاص بازارهای سهام ایالات متحده است. در واقع، عملکرد آن­‌ها حتی می‌­تواند اشاره کند که چه کسی ممکن است به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود.

بنا به گفته‌ی دن کلیفتون (Dan Clifton)، شرکای تحقیقاتی Strategas، هر رئیس جمهوری که طی دو سال منتهی به انتخابات از رکود اقتصادی جلوگیری کرده باشد همچنان در سمت خود باقی مانده است. فقط کالوین کولیج (Calvin Coolidge) علی رغم موانع اقتصادی دهه 1920 موفق شد پیروز انتخابات باشد.

نیویورک تایمز ادعا کرد که اقتصاد ایالات متحده رسماً در فوریه سال 2020 وارد وضعیت رکود اقتصادی شد. با این حال، این سوال باقی می‌­ماند که آیا رئیس جمهور ترامپ به استثنای این قانون به رئیس جمهور کولیج ملحق می‌­شود یا تاریخ تکرار می‌­شود و جو بایدن به قدرت می‌­رسد.

صحبت از تاریخ است، فوربز (Forbes) اخیراً خاطرنشان کرده است که بازارهای سهام طی یک سال انتخاب رئیس ­جمهور فعلی، در مقایسه با سیاست جدید عملکرد بهتری داشته‌­اند. داده‌ها قطعی هستند. انتخابات تأثیر مستقیم بر بازارهای سهام دارد.

با در نظر داشتن این موضوع، جامعه ارزهای دیجیتال این سوال را مطرح می‌کند که آیا انتخابات بر ارز رایج خارج از زیرساخت­‌های مالی سنتی به عبارتی ارز موجود در دنیای دیجیتال با نام بیت­کوین تأثیر می‌­گذارد؟ چگونه؟

بیت کوین در طول عمر نسبتاً کوتاه خود، دو دوره انتخابات ایالات متحده را پشت سر گذاشته است. ابتدا در سال 2012 و سپس در سال 2016. اگرچه مدت زیادی نگذشته است، اما بیشتر اعضای جامعه بر این عقیده‌­اند که این دارایی برای احساس کردن عواقب آن بسیار کم بوده است. با این حال، در سال 2020 اینگونه نیست.

بنابراین، اگر رئیس جمهور ترامپ، که صریحاً از کل صنعت رمزارز انتقاد کرده است، در سمت خود باقی بماند چه اتفاقی می‌­افتد؟ یا، اگر معاون رئیس جمهور سابق، جو بایدن مسئولیت را بر عهده بگیرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگرچه نظرات جامعه بیتکوین به یکی از دو جهت متمایل می‌­شود اما ماکس کیزر اینگونه فکر نمی‌کند. مجری محبوب تلویزیون معتقد است که بیت کوین با هیچ یک از احزاب یا نتایج سیاسی ارتباط ندارد؛ زیرا گرسنگی سیری‌ناپذیری، این ارز را پشتیبانی می‌­کند. به همین ترتیب، او اخیراً به خبرگزاری کریپتوپوتیتو گفت:

بیت کوین در هر دو صورت، اما با سبک­‌های مختلف برنده می‌­شود.

اگر ترامپ برنده شود: چگونه ممکن است اوضاع برای بیتکوین خوب باشد؟

ریاست جمهوری ترامپ با اقدامات و اظهارات وی تا حدودی جنجالی پر شده است. این موارد از برنامه‌­ریزی برای ایجاد یک دیوار فیزیکی در مرز با مکزیک برای دور نگه داشتن مهاجران گرفته تا تهدید جو بایدن، حریف 2020 او به حمله فیزیکی.

با این حال، نظرات ترامپ در مورد بیت کوین ثابت و نامطلوب بوده است. در ژوئیه سال 2019، او گفت:

طرفدار بیت کوین و سایر رمزارزها نیست؛ زیرا آنها پول نیستند و قیمت ارزهای دیجیتال بسیار ناپایدار و بر اساس جریانات روز متغیر است.

اگر ترامپ برنده شود: چگونه ممکن است اوضاع برای بیت کوین خوب باشد؟ | همتاپی

در یکی از کتاب‌های جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ، که هنوز منتشر نشده، آمده است که رئیس جمهور یک سال قبل از اظهارات خود که در بالا ذکر شد، وزیر امور خزانه‌داری، استیو مونوچین (Steve Mnuchin) را ترغیب کرد تا دنبال بیت کوین برود.

با این اوصاف، بسیار سخت است که  تصور کنید رئیس جمهور ترامپ ناگهان نگرشش را عوض کند و از بیتکوین (یا دیگر رمزارز) حمایت کند. بنابراین، اگر او در انتخابات پیروز شود، تأثیرات آن بر بیت کوین می‌­تواند بسیار نامطلوب باشد، درست است؟

خب، این چیزی نیست که ماکس کیزر معتقد است. او به خبرگزاری کریپتوپوتیتو گفت:

حتی برای کسی که از سرمایه­‌داری بسیار کم سر در می‌آورد، با ترامپ، صعود قیمت بیت کوین کندتر خواهد شد؛ زیرا من معتقدم که او با ورود ایالات متحده به جنگ جهانی‌ هش، بازارها را راکد خواهد کرد.

کیزر اضافه کرد که ایالات متحده باید تلاش کند تا بخش عمده‌ی از نرخ هشریت بیت کوین را قبل از اینکه رقبا وارد شوند متعلق به خود کند. من چندین کشور را می‌­شناسم که به زودی تعهدات عمده حاکمیت نرخ هش بیتکوین را برای تلاش برای حذف کردن موقعیت ایران اعلام خواهند کرد.

در صورت پیروزی بایدن برای بیت کوین چه اتفاقی می‌­افتد؟

کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکراتیک در اوایل امسال در هک ننگین توئیتر درگیر شده بود. اندکی بعد، او گفت که بیت کوین ندارد اما در مورد رمزارزها هیچ اظهار نظر قاطعی نکرده است. به همین ترتیب، بحث در مورد اینکه ریاست جمهوری وی در نهایت برای بیت کوین خوب است یا نه دشوارتر خواهد بود.

در صورت پیروزی بایدن برای بیت کوین چه اتفاقی می‌­افتد؟ | همتاپی

از نظر کیزر، در صورتی که بایدن یکشنبه برنده شود، قیمت بیت کوین به شدت منفجر می‌­شود.

همانطور که گفتم، برنده شدن بایدن پیشرفت بیت­ کوین را تسریع می‌­بخشد؛ زیرا خرید (خرید عصبی) از سوی کسانی که می­‌خواهند از سوسیالیست­‌ها، چاپگرهای پول و MMT’ers فرار کنند، بسیار زیاد می‌­شود… این موضوع مانند کریستالناخت (Kristallnach) در سال 1938 خواهد بود (همچنین به عنوان شب شیشه‌­های شکسته یا پوگروم نوامبر شناخته می‌­شود)، اراذل و اوباش مسلح با جک بوت به نام عدالت اجتماعی به سرقت تک تک منازل می‌­پردازند.

ماکس کیزر: نتیجه انتخابات هر چه باشد بیت کوین برنده است

کیزر اظهار داشت:

بیت کوین بزرگتر از انتخابات است. این دارایی است که هیچ ارتباط مستقیمی با هیچ چیزی از جمله سهام، اوراق قرضه، ارز، طلا، کالاها یا املاک و قطعاً احزاب سیاسی یا نتایج سیاسی، در ایالات متحده یا هر جای دنیا ندارد. بیت کوین فقط با بیت کوین ارتباط دارد.

علی رغم نتیجه انتخابات آینده، بیت کوین همچنان «با گرسنگی سیری‌­ناپذیر» پشتیبانی خواهد شد. این گرسنگی در مقیاس جهانی است؛ زیرا بیت کوین یک انفجار بزرگ در پول است.

برای اینکه واضح‌تر بگم، منظور من این نیست که بیتکوین توسط انرژی پشتیبانی می‌­شود. حرف من این است که بیتکوین با کدی پشتیبانی می‌­شود که کاملا برنامه‌­ریزی شده است. این کد تمام انرژی موجود در زمین و فراتر از آن را مصرف می‌کند، تا کمبود مطلق پولی ایجاد کند تا بشریت را به رشد برساند. برتری در این مقیاس به هماهنگی و مقادیر عظیم انرژی نیاز دارد.

کیزر همچنین گفت که صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس جمهور ایالات متحده باشد، بیت کوین در تلاش است طلا را به عنوان ذخیره ارزش نهایی پول از بین ببرد و پیش‌بینی قیمت 40 تا 80 برابری خود را دو برابر کند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *