بیت کوین بزرگترین سیگنال خرید را از آوریل ۲۰۲۰ ارائه کرد

تحلیل قیمت بیت کوین: بیت کوین بزرگترین سیگنال خرید را از آوریل 2020 ارائه کرد

تحلیلگران تکنیکال بسته شدن کندل هفتگی قیمت بیت کوین را در بالاتر از میانگین متحرک 21 هفته‌ای و 200 روزه، سیگنال بزرگی برای خرید بیت کوین می‌دانند.

پس از هفته‌ای پر از نوسان قیمتی و لیکوئیدها، سرمایه گذاران بیت کوین سرانجام توانستند قیمت بیتکوین را به سمت بالا هل دهند و باعث شوند کندل هفتگی بیت کوین بالای میانگین متحرک 21 هفته‌ای و میانگین متحرک 200 روزه بسته شود. تحلیلگران تکنیکال این را یک سیگنال خرید بزرگ می‌دانند که البته باعث صعود بیشتر قیمت نیز شده است.

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

آخرین بار در آوریل 2020 چنین اتفاقی رخ داد. در آن زمان بیماری کووید 19 باعث شد تمام دارایی‌های خطرپذیر سقوط کنند و پس از آن که بیت کوین توانست میانگین متحرک 21 هفته‌ای و 200 روزه را به سمت بالا بشکند، با یک صعود 600 درصدی به قیمت 64,800 هزار دلار رسید.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

چه چیزی در قیمت بیت کوین تغییر کرده است؟

در ماه ژوئن بیت کوین (BTC) به نقطه حیاتی در نمودار هفتگی رسید، زیرا کندل نمودار هفتگی زیر میانگین متحرک 21 هفته و 40 هفته بسته شد. در طول تاریخ ثابت شده است که وقتی قیمت بیت کوین نمی‌تواند این سطوح را بازپس بگیرد، بازار خرسی می‌شود که اصطلاحاً به این رفتار، قانون 21/40 می‌گویند. از این قانون به عنوان روشی برای شناسایی روندهای صعودی و نزولی در بلند مدت استفاده می‌کنند.

در ماه‌های گذشته، سنتیمنت کل بازار (احساسات معامله گران) شدیداً خرسی بود، چرا که شاخص ترس و طمع نزدیک سه ماه در محدوده‌های بسیار پایینی قرار داشت. نوسانات یکنواختی که بین 30 هزار دلار و 40 هزار دلار در طی چند ماه تشکیل شد، باعث شد که میانگین متحرک 21 هفته‌ای به سمت پایین متمایل شود که نشان‌دهنده یک هشدار در نمودار هفتگی بود. در 19ام ماه ژوئیه قیمت بیت کوین با یک شکست غلط به زیر 30 هزار دلار رسید و سپس طی یک دوره صعودی 4 هفته‌ای، 65% نسبت به کف صعود کرد و سرانجام توانست میانگین متحرک 21 هفته‌ای، 40 هفته‌ای و 200 روزه را مجددا پس بگیرد.

این صعود چشمگیر که ناشی از ضعف در قدرت عرضه کنندگان، لیکوئید شدن معاملات شورت و انجام معاملات اسپات پی‌درپی بود، به کم شدن روند کاهش میانگین متحرک 21 هفته‌ای کمک کرد. این مساله بطور بالقوه باعث شد از تلاقی میانگین‌های متحرک 21 هفته‌ای و 40 هفته‌ای نزولی بیت کوین نیز جلوگیری شود.

بزرگترین سیگنال خرید برای بیت کوین رخ داد، حالا چه می‌شود؟؟؟؟

پس از اینکه بزرگترین سیگنال تکنیکالی خرید برای اولین بار از ماه آوریل 2020 رخ داد، حال گاوهای بیت کوین دلایل متعددی برای ورود مجدد به بازار گاوی دارند. صرف نظر از این‌ها، بیت کوین همچنان کلی کار دارد تا اثبات کند که می‌تواند این سیگنال خرید را با صعود پی‌درپی تایید کند. برای مثال، در سال 2018 بیت کوین شاهد یک صعود قوی بالای میانگین متحرک 200 روزه بود، اما در آن زمان قیمت نتوانست بالاتر برود و سرانجام به زیر این اندیکاتور بازگشت و همین امر باعث شد بیت کوین یک سقوط چشمگیر داشته باشد. برای همین مهم است که ارزهای دیجیتال به صعود خود به سمت بالا ادامه دهند تا این روند صعودی معتبر بماند. هفته‌های پیش رو نیز برای روند صعودی قیمت بیت کوین بسیار حیاتی هستند.

هفته‌های آینده، برای ادامه‌ی بازار صعودی بیت کوین، بسیار مهم خواهند بود. هم چنین مواردی بوده است که بیت کوین میانگین متحرک 200 روزه را به بالا شکسته است، اما قیمت ماه‌ها در یک محدوده مشخص حرکت کرده است. همین موضوع باعث می‌شود میانگین متحرک 21 هفته‌ای، با قطع کردن میانگین 40 هفته‌ای و رفتن به زیر آن، باعث به وجود آمدن بازار نزولی شود. این نکته‌ای است که همه سرمایه گذاران باید به آن توجه کنند. در نظر داشته باشید که هیچ قطعیتی در بازار رمزارزها وجود ندارد.

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

به طور ایده آل، قیمت بیت کوین باید صعود بیشتری داشته باشد، مخصوصا می‌بایست به بالای 50 هزار دلار افزایش یابد، زیرا در این محدوده مقدار قابل توجهی از حجم معاملات و عرضه وجود خواهد داشت. اگر قیمت بیت کوین بتواند بالای 50 هزار دلار بسته شود، هدف بعدی بیت کوین در محدوده‌ی 51,100 تا  57,100 قرار می‌گیرد. این محدوده دارای توزیع قیمت تحقق یافته و حجم خرید و فروش‌های بالاتر نیز می‌باشد.

سطح مقاومت بعدی بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

سطح مقاومت بعدی بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

اگر این مناطق مقاومتی در آینده توسط قیمت تست شوند، بررسی داده‌های بلاکچینی خیلی مهم خواهد بود، زیرا باید مطمئن شد که هولدرهای بلند مدت و نهنگ‌ها همچنان به نگهداری دارایی‌های خود پایبند هستند. همچنین باید شاهد این باشیم که خریداران جدیدتری وارد بازار می‌شوند و عرضه بالقوه را جذب کنند. در آن زمان ممکن است خریداران قبلی که در ماه فوریه و آوریل وارد بازار شده بودند به دنبال فروش باشند و با سود و زیان سربه‌سر و یا با سود کم از بازار خارج شوند.

شاخص‌های بیت کوین به طور کلی رو به بهبود می‌باشند

به طور کلی بیت کوین از لحاظ فاندامنتال، تکنیکال، مومنتوم، داده‌های بلاک چین و احساسات بازار به طور قابل توجهی در حال بهبود است و هیچ نشانه ضعفی نیز ندارد. مثلا اندیکاتور نوار هش (hash ribbon) سیگنال قوی خرید می‌دهد. داده‌های شبکه نشان‌دهنده‌ی رشد تعداد کاربران است. ماینرها ماه‌ها به جمع‌آوری مشغول بودند. ذخیره ارز توسط صرافی‌های ارز دیجیتال در کف چند سال اخیر قرار دارد و انباشت قوی در گروه‌های زیادی در حال انجام است. همه این‌ها روی هم رفته یک دید صعودی بزرگ نسبت به قیمت اولین ارز بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین، به ما می‌دهد.

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: tradingview

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: tradingview

اگر به ساختار کلی قیمت بیت کوین  نگاه کنیم می‌بینیم پس از این‌که بیت کوین محدوده 30 هزار دلار و 40 هزار دلار را به سمت بالا شکست وارد فاز D انباشت وایکوف شد (Wyckoff Accumulation). در اینجا می‌بینیم که طبق قانون علت و معلول و عرضه و تقاضا، رشد قیمت باعث شد که دارندگان مردد تسلیم شده و میدان را به گاوها تحویل بدهند. همچنین، اطلاعات بلاک چین نیز تایید می‌کند که اکثر معاملات فروش در زمان تثبیت قیمت متعلق به سرمایه گذاران کوتاه مدت بوده است. این افراد بین 50 هزار دلار و 64 هزار دلار بیت کوین‌های خود را خریده بودند.

با بسته شدن کندل هفتگی، سرمایه گذاران بیت کوین به یک پیروزی چشمگیر دست یافتند. آنها اکنون باید به فکر قیمت‌های بالاتر باشند تا این سیگنال‌های خرید معتبر باقی بمانند.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *