بررسی مزایای بالقوه تبدیل سهام تسلا به بیت کوین

بررسی مزایای بالقوه تبدیل سهام تسلا به بیت کوین | همتاپی

مایکل سیلور (Michael Saylor) و مکس کایزر (Max Keiser) معتقدند ایلان ماسک باید مقداری از سهام تسلا خود را نقد کند و به جای آن بیت کوین بخرد.

ایلان ماسک از میلیون‌ها دنبال کننده خود در توییتر پرسیده است که آیا 10 درصد از سهام تسلا خود را بفروشد یا خیر؟ سوال این است که ایلان ماسک با سود حاصل از فروش سهام خود چه کارهایی می‌تواند بکند؟ طرفداران بیتکوین، مانند مایکل سیلور و مکس کایزر، پاسخ این سوال را از جانب خود داده‌اند؛ خرید بیت کوین! آن‌ها مزایای این کار را نیز در گزارشی توضیح داده‌اند.

آیا ایلان ماسک 10 درصد از سهام تسلا خود را می‌فروشد؟

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت سازنده خودروهای برقی جهان، رویکردی نسبتاً غیرمتعارف در رابطه با آینده مالی خود در پیش گرفته است. او از طرفداران چند میلیونی خود در توییتر پرسید که آیا باید 10 درصد از سهام شخصی تسلا را بفروشد یا خیر؟

در حالی که نقطه نظرات مختلفی در خصوص دلیل واقعی این حرکت از سوی ماسک مطرح شده، اما خیلی ساده می‌شود حدس زد که او قصد دارد با فروش بخشی از سهام شخصی تسلای خود، از پرداخت مالیات معاف شود.

در حالی که تنها چند ساعت تا پایان مهلت نظرسنجی باقی مانده است (از زمان نگارش این مطلب)، اکثر پاسخ‌ها به نفع ماسک هستند که در واقع 10 درصد از سهام تسلا خود را که تخمین زده می‌شود حدود 25 میلیارد دلار ارزش دارد، بفروشد.

علاوه بر این، ماسک بعداً در توییتی اضافه کرد که از نتایج این نظرسنجی، به هر نحوی که پیش برود، تبعیت خواهد کرد.

مایکل سیلور و مکس کایزر: بیت کوین بخر ماسک!

صرف نظر از نظرات شخصی در مورد ماسک، او شخصیتی کاریزماتیک است که هر کاری که انجام می‌دهد، مورد توجه قرار می‌گیرد؛ و چنین توییتی که بحث 25 میلیارد دلار پول را به میان کشیده، قطعاً توجه خیلی‌ها را به خود جلب می‌کند.

کامنت‌هایی که زیر پست نظرسنجی ماسک وجود دارند در نوع خود جالب به نظر می‌رسند. به طوری که هر کس به نوبه خود پیشنهاداتی را به ماسک ارائه داده بود. با این حال، یکی از محبوب‌ترین آن‌ها از سوی مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، بود.

سیلور، یکی از دانه نهنگ‌های برجسته جامعه بیت کوین، صرف نظر از پنهان کردن هویت خود، به ماسک توصیه کرد که 25 میلیارد دلار بیت کوین بخرد و کل ترازنامه تسلا را به ارز دیجیتال تبدیل کند. سیلور، که شرکت او در حال حاضر بیش از 7 میلیارد دلار بیت کوین دارد، معتقد است:

 اگر هدف تنوع بخشی است، یک استراتژی جایگزین که باید در نظر بگیرید، تبدیل ترازنامه تسلا به یک استاندارد دیجیتالی مثل Bitcoin و خرید ۲۵ میلیارد دلار بیت کوین است. این تنوع، حفاظت از تورم، و بهبود بیشتر را برای همه سرمایه‌گذاران به شیوه‌ای کارآمدتر از نظر مالیاتی ایجاد می‌کند.

کریپتو پوتیتو (CryptoPotato) همچنین با مکس کایزر، مجری Keizer TV و طرفدار پروپاقرص بیت کوین تماس گرفت، که در گذشته علیه برخی از تصمیمات ماسک در رابطه با بیت کوین موضع گرفته بود.

کایزر بر این باور خود تاکید کرد که شما بیت کوین را تغییر نمی‌دهید، بیت کوین شما را تغییر می‌دهد و اضافه کرد که ماسک از اشتباهات قبلی خود درس گرفته و حمایت از شت کوین‌ها را کنار گذاشته است. (با اشاره به رابطه عاشقانه ماسک با دوج کوین).

علاوه بر این، کایزر اضافه کرد که به نظر می‌رسد مدیر عامل تسلا آماده است تا به ساتوشی اجازه دهد تا با این سیستم مالی و سیاسی فرسوده، پوسیده و فاسد، کاری را انجام دهد که ما خودمان نتوانسته‌ایم انجامش دهیم: وقش رسیده تا دوشاخه را بکشیم.

کایزر با اشاره به این که شانس ماسک برای خرید بیت کوین با چنین رقم کلانی، بسیار اندک به نظر می‌رسد، گفت: اگر این میلیاردر واقعاً این کار را انجام دهد، می‌تواند به دکتر کوورکیان (Dr.Kevorkian) جدید علم اقتصاد تبدیل شود.

 کایزر همچنین خاطرنشان کرد:

بیایید دعا کنیم ایلان سهام تسلا خود را بفروشد، و درآمد حاصل از آن را به بیت کوین منتقل کند، و با این کار سیلی محکمی به گوش بازارهای سهام و اوراق قرضه که ما را با بدعهدی، دزدسالاری و تورم فوق‌العاده عجین ساخته، بزند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *