مردی که بیلبوردهای بیت کوین را در سرتاسر آمریکا نصب کرد

مردی که بیلبوردهای بیت کوین را در سرتاسر آمریکا نصب کرد

یک هنرمند علاقمند به رمزنگاری در همه شهرهای ایالات متحده که دارای بانک فدرال رزرو هستند، بیلبوردهایی را در مورد بیت کوین نصب کرد. وی در ادامه دلیل کارش را توضیح می‌دهد.

یک هنرمند خیابانی به نام کریپتوگرافیتی (Cryptograffiti)، ماه گذشته بیلبوردهای بیت‌ کوین را در همه شهرهای آمریکا که دارای بانک فدرال رزرو بودند، نصب کرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این بیلبوردها در 12 شهر آمریکا از جمله فیلادلفیا، نیویورک، بوستون و شیکاگو نصب شده‌اند. همه این بیلبوردها بیت‌ کوین را به گونه‌ای معرفی می‌کنند که می‌تواند ثبات مالی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

بیلبوردها دارای این مضامین هستند:

قدرت را پس بگیرید، جایگزینی برای این سیستم مالی ورشکسته و یک انقلاب صلح آمیز.

این کمپین به سیاست‌های دولت ایالات متحده در پی لغو استاندارد طلا در دهه 1970 انتقاد می‌کند. در عین حال، بیت کوین را به عنوان یک سیستم پولی جایگزین تبلیغ می‌کند.

کریپتوگرافیتی در توئیتر خود نوشت: 

فدرال رزرو با چاپ دلار بدون پشتوانه، آزاد بود که مقدار نامحدودی دلار چاپ کند […] هنگامی که فدرال رزرو پول چاپ می‌کند، تورم به وجو می‌آید و در نتیجه قیمت‌ها افزایش می‌یابند، زیرا ارزش دلار کم می‌شود.

ایدئولوژی کریپتوگرافیتی درباره‌ی بیت‌ کوین 

هدف شخصی کریپتوگرافیتی این است که پول را از دولت جدا کند. و در تلاش است افراد بیشتری به این ایدئولوژی بپیوندند. برای این کار، او به هنر روی آورده است.

کریپتوگرافیتی خود را آزادی‌خواه معرفی نکرد، با اینکه افراد زیادی در جامعه بیت کوین اینگونه هستند. در عین حال، او اعتراف کرد که در پشت این بیلبوردها تفکر آزادیخواهانه دیده می‌شود. به خصوص این ایده که فدرال رزرو نباید پول بدون پشتوانه چاپ کند.

او به خبرگزاری دکریپت گفت: 

تورم، اصلی‌ترین مشکل ناشی از چاپ پول بدون پشتوانه است. من متوجه شدم که بسیاری از مردم به آمار اقتصادی دولت اعتماد ندارند.

در ادامه وی اضافه کرد:

یک مکتب فکری وجود دارد که این روش از آنچه به ما گفته‌اند، بدتر است.

کریپتوگرافیتی برای ایجاد اغتشاش و فریاد درباره انقلاب بیت‌ کوین به خیابان‌ها نیامد. در عوض، او بی‌سروصدا به کار خود می‌پردازد و تلاش می‌کند افراد تازه‌وارد را به این واقعیت جایگزین جذب کند.

یکی از بیلبوردهای کریپتوگرافیتی درباره ارزهای دیجیتال | همتاپی

یکی از بیلبوردهای کریپتوگرافیتی 

وی گفت:

کاری که بیت کوینرها انجام داده‌اند فقط ساختن این موجودیت جدید است. آنها به جای اینکه به خیابان‌ها بروند و اعتراض کنند، این کار را با کیف پول ارز دیجیتال خود انجام می‌دهند. من این کار را تصدیق می‌کنم، من سعی دارم افراد را وادار کنم که به جای حمله به کنگره، با کیف پول‌های خود رای دهند.

اما کریپتوگرافیتی این کار هنرمندانه را فقط با هدف جلب توجه مردم به این بیلبوردها انجام نداده است. او یک بازار هدف را نشانه گرفته است:

گروه‌هایی از مردم که از وعده‌های بیت کوین استقبال می‌کنند.

استفاده از هنر برای معرفی و تبلیغ بیت‌ کوین به مردم

بیلبوردهای کریپتوگرافیتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جوامع طبقه کارگر نیز بتوانند پیام این بیلبوردها و وعده‌های بیت‌ کوین را به خوبی درک کنند.

این هنرمند یک برنامه نویس نیست، اما از همان سال‌های اول ظهور بیت کوین به این رمزارز اعتقاد داشت و می‌خواست سهم خود را برای پیشبرد اهداف این ارز دیجیتال ادا کند.

کریپتوگرافیتی به عنوان یک هنرمند، بحث در مورد مکانیک بیت کوین را به عهده دیگران می‌گذارد. او در عوض بر ماهیت بیت کوین تمرکز دارد.

او به دکریپت گفت: 

هدف من این است که برخی از این مفاهیم و اصطلاحات بسیار پیچیده را کمی ساده‌سازی کنم تا افراد بیشتری بتوانند آن را بفهمند.

در حالی که سازمان‌ها با نرخ‌هایی باورنکردنی برای خرید بیت کوین اقدام می‌کنند، کریپتوگرافیتی بر روی افراد معمولی تمرکز دارد. وی بیان کرد که یک سری افراد تنها به دلیل محل زندگی، محافل اجتماعی یا شرایط، بیشترین دسترسی را به بیت کوین دارند. وی گفت: 

من دوست ندارم که یک فرد با درآمد کم از این قافله عقب بماند. این قرار است پول مردم باشد.

این نوع ابتکار عمل برای مناطقی با درآمد بالا مانند لندن که مملو از افراد مرفه است، مناسب نیست.

در حقیقت، کریپتوگرافیتی مدت‌هاست که در کنار مردم می‌باشد. و این اولین بار نیست که از بیلبوردهای بیت کوین در سراسر آمریکا برای کمک به نیازمندان استفاده شده است.

بیت کوین در ونزوئلا

دو سال پیش، کریپتوگرافیتی یک نقاشی دیواری بزرگ را در مرز ونزوئلا ایجاد کرد.

هدف وی افزایش آگاهی پناهندگان در مورد نحوه استفاده از بیت کوین بود. به نظر او آنها می‌توانند از بیت کوین به عنوان مانعی در برابر مشکلات تورم ونزوئلا، یا به عنوان وسیله‌ای برای ترک کشور استفاده کنند.

در آن نقاشی بزرگ دیواری، دهان رئیس جمهور «مادورو» با هشتگ AirdropVenezuela پوشانده شده است. با این روش، کریپتوگرافیتی در تلاش است تا نشان دهد که بیت کوین می‌تواند به کاهش سرکوب سیاسی و اقتصادی ونزوئلایی‌های تحت رژیم مادورو کمک کند.

این اثر هنری نقاشی دیواری، که در زیر مشاهده می‌شود، کاملاً برگرفته از بولیوار، پول ملی ونزوئلا که به سرعت در حال تورم است، می‌باشد. با هر بیت کوینی که توسط مردم ونزوئلا بدست می‌آید، 1000 بولیوار کاهش می‌یابد.

بیت کوین در ونزوئلا | همتاپی

به گفته کریپتوگرافیتی، این نقاشی روی دیوار به ونزوئلایی‌ها نشان می‌دهد که «به معنای واقعی و به صورت مجازی» می‌توانند رئیس جمهور مادورو را سرنگون کنند.

آینده بیت کوین و هنر

قبلاً کریپتوگرافیتی برای حمایت از ونزوئلایی‌های تحت ستم و همچنین انتقاد از سیاست‌های پولی دولت ایالات متحده از بیت کوین استفاده کرده است، اما کار او هنوز تمام نشده است.

تا زمانی که بیت کوین در دسترس افراد نیازمند سراسر جهان قرار نگیرد، کار او ادامه خواهد یافت. وی گفت: 

دوست دارم روزی را ببینم که معامله با بیت کوین برای مردم امری خوشایند باشد و افراد عادی هم بتوانند از آن به راحتی استفاده کنند.

کریپتوگرافیتی به جز تلاش برای ایجاد یک انقلاب در دنیای مالی، به دنبال یافتن راه‌هایی‌ست که بتواند با بیتکوین در صنایع نوآور به همتایان خود کمک کند. به خصوص، او امیدوار است که پرداخت‌های لایتینیگ باعث می‌شود هنرمندان بتوانند از طریق بیت کوین امرار معاش کنند.

او افزود:

من واقعاً به پرداخت‌های لایتنیگ و اینکه چطور پرداخت‌های خرد می‌توانند به هنرمندان کمک کند، بسیار امیدوار هستم.

بالاخره همه ما باید درآمد داشته باشیم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *