بیت کوین جایگزین دلار آمریکا و ارز معتبر و مورد‌ قبول مردم می‌شود

بیت کوین جایگزین دلار آمریکا و ارز معتبر و مورد‌ قبول مردم می‌شود | همتاپی

یکی از استراتژیست‌های شرکت بین‌المللی مورگان استنلی (Morgan Stanley) ادعا می کند از آنجایی که بیت کوین در حال رشد است و جهانیان در حال ذخیره‌ی بیتکوین می‌باشند، این ارز دیجیتال جای دلار آمریکا را خواهد گرفت.

او به دولت‌ها هشدار داد و گفت:

فکر نکنید فقط ارزهای سنتی و قدیمی شما دارای ارزش هستند و معاملات تنها با آن‌ها انجام می‌شود.

بیت‌کوین در مسیر تبدیل شدن به ارز مورد قبول در آینده پیش می‌رود

استراتژیست ارشد شرکت مورگان استنلی و تحلیل‌گر بازارهای نو به نام روچیر شارما (Ruchir Sharma) در روز چهارشنبه نظر خود را در روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) راجع به این موضوع بیان کرد. او در این گزارش درباره روند پیشرفت بیتکوین، جایگزینی آن با دلار آمریکا و تبدیل شدن این ارز دیجیتال به ارز مورد قبول جهان در آینده توضیحاتی را ارائه داد. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این سرمایه‌گذار هندی مقاله‌اش را با یادآوری زمانی آغاز می‌کند، که ویروس کرونا وارد خاک آمریکا شد. دلار به مدت ۱۰۰ سال ارزی بود که مردم استفاده می‌کردند و قبول داشتند. قابل توجه است که قبل از دلار اکثر ارزهای مورد‌قبول و مورد توجه به صورت میانگین ۹۴ سال دوام آوردند. شارما با آوردن مثال‌هایی از مدعیانی مثل یورو و رنمینبی چین اظهار کرد:

همین موضوع باعث می‌شود که از خودمان بپرسیم تا چه مدت این روند ادامه خواهد یافت؟ و این سوال یک جواب دارد: نبود جانشین.

او گفت مقامات آمریکایی آنقدر از خودشان مطمئن بودند که فکر می‌کردند برای جبران شرایط قرنطینه می‌توانند بی‌نهایت دلار چاپ کنند و این موضوع به اینکه دلار ارز مورد‌ قبول و قالب است آسیبی نخواهد زد و به کشور اجازه خواهد داد که بدون هیچ کسری بودجه‌ و عواقبی به فعالیت خود ادامه دهد.

او ادامه داد:

اما گروه جدیدی از رقیبان به نام ارزهای‌دیجیتال ظهور کردند. ارزهای دیجیتال مثل بیت‌ کوین دارند جای پایشان را به عنوان جایگزین‌های غیرمتمرکز و دموکراتیک محکم می‌کنند.

گرچه کسانی هستند که نسبت به بیت کوین بدبین می‌باشند. مثل افرادی که طلا را ترجیح می‌دهند. شارما گفت:

بسیاری از افراد بیتکوین را در مقادیر بالا خریداری کرده‌اند، چرا که از پایین آمدن ارزش‌ ارزها‌یشان در بانک‌های مرکزی که توسط فدرال رزرو آمریکا اداره می‌شوند می‌ترسند. همین موضوع باعث افزایش قیمت بیت کوین شده و باعث شده است از ماه مارس تا به امروز بیش از ۴ برابر افزایش قیمت داشته باشد و تبدیل به یکی از داغ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های سال ۲۰۲۰ شود. او در ادامه توضیحات خود، براساس صندوق بین‌المللی پول گفت بدهی‌های آمریکا به کشورهای دیگر از ۵۰ درصد خروجی اقتصادی سال گذشته این کشور بیشتر شده است. این موضوع از وقوع یک بحران خبر می‌دهد.

همچنین شارما اضافه کرد که به علت وام‌های سنگینی که دولت در طول قرنطینه گرفته است، بدهی‌هایش تا ۶۷ درصد افزایش یافته است.

هنگامی که مردم حس کنند آمریکا نمی‌توانند از پس هزینه‌هایش بر بیاید، دوران سلطنت دلار هم به احتمال زیاد به پایان می‌رسد. در گذشته ارزهای معتبر دیگر نیز اینگونه از بین رفتند. 

شارما مطمئن است که بیت کوین پذیرش جهانی را کسب می‌کند و در این خصوص بیان می‌کند:

بیت کوین در حال پیشرفت و رسیدن به هدفش برای جایگزینی دلار به عنوان ارز معتبر در تبادلات می‌باشد. احتمال می‌رود که چاپ پول بعد از این همه‌گیری ادامه پیدا کند. به بیتکوین اعتقاد داشته باشید یا نه،‌ در هر صورت این ارز از شک گسترده‌ی مردم به ارزهای سنتی سود می‌برد. امروزه بیت کوین بیشتر یک نوع سرمایه‌گذاری است و ما برای پرداخت قبض‌هایمان از آن استفاده نمی‌کنیم. اما این موضوع در حال تغییر است.

او اضافه کرد که فروشندگان خرد هم شروع به استفاده از ارزد‌یجیتال در معاملات بین‌المللی‌شان کرده‌اند، مخصوصا در کشورهایی که دلار در آن‌ها کمیاب است (نیجریه) یا ارز داخلی باثباتی ندارند (مانند آرژانتین).

او همچنین اضافه کرد که شرکت‌های بزرگی مثل پی‌پل (Paypal) و زیرمجموعه‌ی آن شرکت ونمو (Venmo) قصد دارند که در سال آینده امکان قبول بیت کوین را برای ۲۸ میلیون تاجر فراهم آورند.

شارما خطاب به دولت‌ها گفت بیت‌کوین هنوز هم ممکن است یک حباب باشد اما حتی اگه بترکد هجوم امسال به سمت ارزهای دیجیتال باید هشداری برای چاپ‌کنندگان پول در دولت‌های مختلف مخصوصا آمریکا باشد.

او ادامه داد:

فکر نکنید که فقط ارزهای سنتی شما ارزهای با‌ارزشی هستند که مردم به آن‌ها اعتماد می‌کنند. متخصصان تکنولوژی به دنبال جایگزین خواهند گشت و تا وقتی جایگزینی پیدا یا اختراع نکرده‌اند متوقف نخواهند شد.

این سرمایه‌گذار هندی نتیجه‌گیری کرد:

آغاز قانون‌گذاری برای ارزهای دیجیتال، که در حال حاضر در بعضی از کشورها انجام می‌گیرد، ممکن است به محبوبیت این انقلاب مالی سرعت ببخشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *