آیا قیمت بیت کوین یک الگوی تکنیکال نزولی را در پیش گرفته است؟

آیا قیمت بیت کوین در حال شکل‌دهی الگوی دو قله است؟ | همتاپی

تحلیلگری که در ماه مه سقوط بیت کوین و  ارزهای دیجیتال را اعلام کرده بود، اکنون وضعیت قیمت بیت کوین را مورد بررسی قرار می‌دهد.

معامله‌گر معروفی که آخرین رکورد قیمت بیتکوین را تا سقف 65,000 دلار ‌پیش بینی کرده بود، می‌گوید بیت کوین ممکن است یک الگوی تکنیکال نزولی را در پیش بگیرد.  

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این معامله‌گر که با نام مستعار دیو د ویو(Dave the Wave) شناخته می‌شود، در توییتی به 79,700 دنبال کننده خود گفت، نمودار قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که پادشاه ارزهای دیجیتال ممکن است در حال شکل‌دهی الگوی دو قله باشد.

اگر این ادعا درست باشد، می‌تواند هشدار جدی برای هولدرهای بیت کوین باشد. چرا که این امر نشان دهنده ایجاد یک شاخص نزولی می‌باشد، که براساس آن خریداران قدرت کافی برای افزایش قیمت بیت کوین و ثبت رکوردهای تازه را ندارند.

Dave the Wave در این باره توضیح می‌دهد:

کسی به الگوی دو قله اعتقادی ندارد؟ شکل‌گیری این الگو برای من تعجب آور نیست، زیرا بازار کنونی توانایی هر تصحیح قیمت را دشوارتر می‌کند.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: اکانت توییتر Dave the Wave

بر اساس تجزیه و تحلیل Dave the Wave، اگر بیت کوین نتواند به بالای 50،000 دلار برسد، ممکن است الگوی دوگانه بالا شکل بگیرد.

در حالی که Dave the Wave انتظار مقاومت از سوی فروشندگان در این کانال را دارد، خاطرنشان می‌کند که اگر قیمت بیت کوین همچنان در حال افزایش باشد، چشم‌انداز او ممکن است تغییر کند. او در این باره می‌گوید:

حرکت صعودی کوتاه مدت، روند اصلاحی میان مدت را به چالش می‌کشد. با این شرایط آیا قیمت بیت کوین می‌تواند به بالاترین سطح محلی برسد؟ البته، افزایش قیمت در بالای کانال در میان مدت ترسیم شده است. عامل تاثیر (IF) می‌تواند به طرز قانع کننده‌ای از این روند عبور کند و آن را باطل کند، در این صورت احتمال کاهش قیمت از سطح پایین فیبوناچی دیگر وجود ندارد. با این حال باید منتظر ماند. در حال حاضر، هنوز انتظار داریم قیمت با مقاومت روبرو شود. 

نمودار قیمت بیتکوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: اکانت توییتر Dave the Wave

بر اساس نمودار ترسیم شده توسط Dave the Wave، بیت کوین در حال حاضر با مقاومت مورب و مقاومت افقی در کانال 50،000 دلاری روبرو است. اگر بیت کوین بتواند این مقاومت‌ها را بشکند، به گفته Wave سناریوی نزولی او که می‌تواند بیت کوین را تا زیر 30 هزار دلار ببرد به طور حتم باطل می‌شود.

این معامله‌گر همچنین نموداری را به اشتراک می‌گذارد که نشان می‌دهد بیت کوین هفت ماه پس از هر اوج تمایل به اصلاح داشته است.

آیا این بار قضیه فرق می‌کند؟ اگر یک نمودار وجود داشت که قیمت 100000 دلار امسال را غیرممکن می‌کرد، این همان نمودار است. 

نمودار قیمت بیت کوین از سال 2011 تا 2021 | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین از سال 2011 تا 2021. منبع: اکانت توییتر Dave the Wave

نمودار مذکور نشان می‌دهد که بیت کوین تا هفت ماه پس از صعودهای خیره‌کننده خود در بازارهای صعودی سال 2013 و 2017 به اصلاح خود ادامه داده است. پادشاه ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار در 14 آوریل، نزدیک به 6 ماه پیش، به بالاترین سطح خود یعنی 64،804.72 دلار رسید. Dave the Wave معتقد است که تاریخ ممکن است در آستانه تکرار باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *