افزایش علاقه اجتماعی به خرید بیت کوین در کف پس از آخرین اصلاح بازار

تحلیل قیمت بیت کوین: قیمت بیتکوین 5 درصد افزایش یافت

بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال پس از فشار فروش سنگین در وال استریت در روز سه‌شنبه، 26 آوریل، بار دیگر وارد یک اصلاح شدید شده‌ است.

قیمت بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، نتوانسته سطح حمایت 40,000 دلار را حفظ کند و در زمان نگارش این خرید و فروش بیت کوین مطلب با 5.30 درصد کاهش با قیمت 38,403 دلار و ارزش بازار 730 میلیارد دلار انجام می‌شود.

با این حال، طبق گفته لارک دیویس، تحلیلگر محبوب رمزارز، بیتکوین در این سطوح پشتیبانی می‌شود.

قیمت بیتکوین در زمان نگارش این مطلب در نمودارهای هفتگی 10 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که نمودارهای ماهیانه، اصلاح 20 درصدی را نشان می‌دهند. بیتکوین ارتباط نزدیکی با حرکات بازار سهام اس اند پی پانصد (S&P 500) دارد و بنابراین در برابر نوسانات بازار سهام ایالات متحده آسیب پذیر است.

اما وب سایت سانتیمنت (Santiment)، ارائه‌دهنده داده‌های زنجیره‌ای، با اشاره به افزایش شدید علاقه عمومی برای خرید بیت کوین خاطر نشان کرد:

علاقه اجتماعی به خرید بیت کوین در کف قیمتی پس از آخرین اصلاح بازار ارزهای دیجیتال به شدت افزایش یافته است. همبستگی بیتکوین با بازار سهام اس اند پی پانصد (S&P 500) به نفع بخش بازار کریپتوکارنسی نیست. و ترس از دروغ‌رسانی یا اقناع (crowd fear) نقش مهمی در جدا شدن این دو بازار از یکدیگر خواهد داشت.

 نمودار تاثیر دروغ رسانی | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 نمودار تاثیر دروغ رسانی. منبع: سانتیمنت

بررسی بازار آلتکوین‌ها

شرایط در بازار آلتکوین‌ها کاملاً شبیه به شرایط در بازار بیتکوین است. دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان اتریوم (ETH) نیز 5.30 درصد کاهش یافته است و در حال حاضر با قیمت 2,838 دلار با ارزش بازار 342 میلیارد دلار خرید و فروش می‌شود.

اتریوم در سال 2022، تقریباً حرکات مشابهی را نسبت به بیتکوین از خود نشان داده است. با این حال، نهنگ‌های اتریوم در این مواقع در حال جمع‌آوری اترهای خرده‌فروشان بوده‌اند. علی مارتینز، تحلیلگر محبوب بازار ارزهای دیجیتال خاطرنشان می‌کند:

نهنگ‌های اتریوم در حال خرید هستند! داده‌های گلسنود (glassnode) نشان می‌دهد که تقریباً 44 آدرس جدید با موجودی 10 هزار دلار اتر یا بیشتر از 14 مارس تاکنون ایجاد شده است. هر یک از این نهنگ‌ها بیش از 30 میلیون دلار اتریوم در اختیار دارند.

 نمودار افزایش خرید اتریوم توسط نهنگ‌ها | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 نمودار افزایش خرید اتریوم توسط نهنگ‌ها. منبع: گلسنود

دوج کوین (Dogecoin) که در روز سه‌شنبه پس از خبر احتمالی خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک حدود 30 درصد رشد کرد، 10 درصد اصلاح شد و از فهرست ده ارز دیجیتال برتر خارج شد. سایر آلت کوین های دیگر نیز هر کدام بین 4 تا 10 درصد اصلاح شده‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیت کوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش شیبا صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *