استخراج غیرقانونی بیت کوین و ارزهای دیجیتال زیر ذره‌بین وزارت اطلاعات

استخراج غیرقانونی بیت کوین و ارزهای دیجیتال زیر ذره‌بین وزارت اطلاعات | همتاپی

محمود واعظی از ورود وزارت اطلاعات به مسئله استخراج غیرقانونی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال خبر داد. طبق دستور رییس جمهور این وزارتخانه موظف است ماینرهای غیرقانونی را شناسایی کرده و با آنها براساس قانون برخورد کند.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص استخراج غیرقانونی بیت‌کوین در کشور به خبرنگاران گفت: این مسئله دو بار در کمیسیون‌های دولت مطرح شد. کسانی که قصد استخراج بیت‌کوین دارند باید از وزارت صمت اجازه بگیرند و وزارت نیرو هم بگوید چگونه باید استفاده کنند و نحوه استخراج بیت کوین را توضیح دهد، در یک حدی هم اجازه دادند، بنابراین می‌توانند با این افراد ارتباط برقرار کنند و به آن‌ها بگویند در روزهای سرد زمستان از این دستگاه‌ها استفاده نکنید.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

محمود واعظی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص قطع مکرر برق در برخی از شهرهای کشور از جمله تهران، اعتراض برخی از فعالان حوزه اقتصاد به فعالیت ماینرهای ایرانی و خارجی و اخبار مربوط به ارتباط این موضوع با استخراج ارزهای دیجیتال افزود:

امروز در دولت ادعایی شد، برخی اجازه گرفتند در مرغداری‌ها از دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین استفاده کنند که آقای رئیس‌جمهور دستور دادند به وزارت اطلاعات و وزارت کشور این موضوع را با جدیت دنبال کنند و اگر جایی از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود محکم با این‌ها برخورد کنند.

محمود واعظی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد دخالت دولت در استخراج ارز دیجیتال بیت‌کوین ضمن تکذیب فعالیت دولت در این حوزه اظهار داشت:

دولت وارد این مسائل نمی‌شود اما در یک سال گذشته فشارهایی بود. دستگاه ماینر بیت کوین به شکل قاچاق وارد کشور شده بود که دستگاه کوچکی هم است و ورود آن کار سختی نیست. در جاهای مختلف استفاده می‌شده و فشار بر روی دولت آمد که به نوعی آن را ضابطه‌مند و قانونی کند.

اگرچه ورود وزارت اطلاعات موضوع استخراج غیرقانونی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را امنیتی خواهد کرد، اما آن دسته از استخراج‌کنندگانی که به شکل قانونی و یا مجوز وزارت صمت بیت کوین استخراج می‌کنند، مشکلی نخواهند داشت. تنها واحدهایی که بصورت غیرمجاز اقدام به استخراج بیت کوین کرده‌اند تحت نظارت این نهاد قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *