حمایت وزیر خدمات مالی استرالیا از بیت­ کوین و ارزهای دیجیتال

حمایت وزیر خدمات مالی استرالیا از بیت­ کوین و ارزهای دیجیتال | همتاپی

سناتور هیوم(Hume) معتقد است که ارزهای دیجیتال یک جریان زودگذر نیستند و در نهایت به عنوان یک فناوری اصلی شناخته خواهند شد.

وزیر خدمات مالی استرالیا، جین هیوم، با بیان اینکه ارزهای دیجیتال یک جریان زودگذر نیستند، به طور علنی از آن­ها حمایت کرد. علاوه بر این، او عقیده دارد که امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) فرصت­‌های خارق العاده­‌ای را برای استرالیا فراهم خواهد کرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

جین هیوم، وزیر و سناتور استرالیایی، با تونی ریچاردز (رئیس واحد پرداخت در بانک مرکزی استرالیا) که اخیراً ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک جریان زودگذر توصیف کرده بود، مخالفت کرد؛ ریچاردز به سرمایه­ گذاران هشدار داده بود که این کلاس دارایی، پتانسیل سقوط را دارد و در نتیجه این امکان وجود دارد که افراد مقدار قابل توجهی از پول خود را از دست بدهند.

سناتور هیوم در مصاحبه­‌ای با نشریه استرالیایی فایننشال ریویو (Australian Financial Review) با این نظر مخالفت کرد. او معتقد است صنعت ارزهای دیجیتال یک حوزه حساس است که دولت باید با احتیاط، اما نه با ترس با آن برخورد کند. وی معتقد است دولت استرالیا نیز نباید بیت­ کوین و آلتکوین­‌ها را به عنوان یک جریان زودگذر در نظر بگیرد:

در مورد صنعت ارزهای دیجیتال و به عنوان یک دولت، باید اذعان کنیم که این یک جریان زودگذر نیست.

این سیاستمدار افزود که ارزهای دیجیتال طی چندین سال پدیدار شده‌­اند و قلب و ذهن مردم استرالیا را تسخیر کرده­اند. در نظرسنجی که اخیراً صورت گرفت، نشان داده شد که تقریباً از هر پنج استرالیایی یک نفر دارنده ارز دیجیتال است. براساس این داده‌ها، بیت­ کوین (BTC)، اتر (ETH) و دوج­ کوین (DOGE) محبوب­ترین ارزهای دیجیتال هستند.

سناتور هیوم همچنین به فرم مالی مبتنی بر بلاکچین اشاره کرد که به واسطه‌های پولی مرکزی متکی نیست و به صورت امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) می­‌باشد. او پیش‌بینی کرد که فرصت‌های باورنکردنی در آینده فراهم خواهد شد، و از این رو، استرالیا نباید با فاصله گرفتن از این حوزه، این فرصت را از دست بدهد.

ارز دیجیتال همانند اینترنت در سال 1995 است

این وزیر استرالیایی همچنین صنعت ارزهای دیجیتال را با پیشرفت‌های فناوری در گذشته نزدیک، مانند آیفون یا اکسل مقایسه کرد که در مقطعی غیرضروری و بی­‌فایده تلقی می‌شدند. هیوم گفت: دارایی‌های دیجیتال همچنین شبیه اینترنت در روزهای اولیه آن، می­‌باشد و می‌تواند روزی به فناوری غالبی تبدیل شوند که توسط همگان استفاده می‌گردد:

در سال 1995 کسی نبود که نگوید اینترنت فقط مکانی برای کلاهبرداران و مجرمان است و هرگز به جریان اصلی تبدیل نخواهد شد. کسی نبود که استدلال نکند که ایمیل یک جریان گذرا است.

بسیاری از کارشناسان ماهیت فرار این کلاس دارایی را مسئله اصلی آن می­‌دانند. هیوم معتقد است که افزایش نوسانات قیمت به این دلیل رخ می‌­دهد که این صنعت هنوز در مراحل اولیه موجودیت خود است:

اگر 20 یا 30 سال گذشته چیزی را به ما آموخته باشند، این است که همه نوآوری­‌ها به عنوان یک اختلال شروع می­‌شوند و در نهایت با عنوان یک روال آشنا ختم می­‌گردند.

چندی پیش، آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، بنیانگذار شرکت سرمایه­ گذاری اسکای بریج کپتال (SkyBridge Capital)، توضیح مشابهی ارائه کرد. او بیت کوین و آلتکوین‌ها را با شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، آمازون و گوگل مقایسه کرد که همگی در ابتدا با نوسانات زیادی مواجه بودند:

من بیت­ کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در حال حاضر به عنوان فناوری‌های تطبیقی اولیه دسته‌بندی می‌کنم. کافی است به تاریخچه ی فیسبوک، گوگل، آمازون برگردید،همه آنها در ابتدا قبل از تثبیت شدنشان با موجی از نوسانات قیمتی روبرو بودند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *