ماینرها قصد فروش بیت کوین‌ ندارند؛ احتمال روند صعودی قیمت بیت کوین در ۱۵ آوریل

ماینرها قصد فروش بیت کوین‌ ندارند؛ احتمال روند صعودی قیمت بیت کوین در 15 آوریل | همتاپی

شاخص موقعیت ماینرهای بیت کوین (MPI) از 6 مارس پایین آمده است و ماینرها تمایلی به فروش بیت کوین‌های خود را ندارند. همچنین، با توجه به سا‌ل‌های گذشته، ماه آوریل می‌تواند یک ماه سبز باشد.

در چند روز گذشته، با انقضای 90 هزار آپشن بیت کوین در صرافی دریبیت (Deribit)، نگرانی ناشی از افزایش فروش بیت کوین برطرف شد. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در حال حاضر، ماینرها بیت کوین‌هایشان را نگه داشته و تمایلی به فروش آن‌ها در بازارهای رمزارزی ندارند، بطوری که شاهد افزایش قیمت بیت کوین به بیش از 42 هزار دلار بودیم. داده‌های سایت کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد که شاخص موقعیت ماینرهای بیت کوین (MPI) از 6 مارس به طور قابل توجهی پایین بوده است. تیم CryptoQuant این یافته را از طریق توییت زیر به اشتراک گذاشت.

شاخص موقعیت ماینرها | همتاپی

شاخص موقعیت ماینرها

همچنین در نمودار زیر، تیم مستندسازی بیت کوین نیز الگوی مشابهی را مشاهده کردند که براساس آن استخراج‌کنندگان بیت کوین رمزارزهایشان را نگهداری می‌کنند.

در حال حاضر استخراج‌کنندگان بیت کوین بیش از آنچه که می‌فروشند، بیت کوین‌های خود را نگه می‌دارند.

نمودار تغییرات موقعیت ماینرها و قیمت بیت کوین | همتاپی

نمودار تغییرات موقعیت ماینرها و قیمت بیت کوین

آوریل، یک ماه سبز برای بیت کوین

در اوایل روز 26 مارس، 99,000 معامله آپشن بیت کوین در صرافی دریپیت منقضی شد که فشار فروش بیت کوین در این هفته را تا حدی کاهش داد. علاوه بر این، قراردادهای آتی و آپشن‌های بیت کوین CME در اواخر این روز منقضی شد و بنابراین اضطراب ناشی از اینکه قیمت بیت کوین در ماه مارس به زیر 50 هزار دلار برسد را به پایان رساند.

تقریبا اکثر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌دانند که در طول تاریخ بیت کوین، ماه‌های مارس برای این رمزارز قرمز بوده است. بنابراین، حفظ ارزش بیت کوین بالاتر از این منطقه حمایت در حین انقضای آپشن‌ها و قراردادهای آتی، احتمال روند صعودی معاملات بیت کوین را به صورت هفتگی و ماهانه افزایش می‌دهد.

بررسی مجدد نمودارهای تاریخی حاکی از آن است که ماه آوریل در 5 سال گذشته یک ماه سبز برای بیت کوین بوده است، این موضوع در نمودار زیر برگرفته از Bybt.com نیز قابل مشاهده است.

جدول بازدهی ماهانه بیت کوین | همتاپی

جدول بازدهی ماهانه بیت کوین. منبع: Bybt.com

بالاترین قیمت تاریخی جدید بیت کوین در آوریل

لازم به ذکر است که بیت کوین ماه مارس را با محدوده قیمت 45 دلار آغاز کرد و تا پایان ماه به بالای 50 هزار دلار رسید که این موضوع یک نکته مثبت برای بیت کوین محسوب می‌شود.

چنانچه ماه آوریل مشابه پنج سال گذشته باشد، بیت کوین به راحتی می‌تواند بالاترین قیمت تاریخی خود را به ثبت برساند. افزایش 30 درصدی بهای بیت کوین در ماه آوریل و رسیدن آن به 52 هزار دلار در ماه مارس، ارزش این رمزارز را تا پایان ماه به 67,600 دلار می‌رساند.

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *