احتمال افزایش قیمت بیتکوین تا ۵۰ هزار دلار در پی خرید طلا توسط وارن بافت

احتمال افزایش قیمت بیتکوین تا 50 هزار دلار در پی خرید طلا توسط وارن بافت

مجموعه شرکت‌های Berkshire Hathaway متعلق به وارن بافت (Warren Buffett)، سهام خود را برای خرید یک کمپانی استخراج طلا فروخت. به اعتقاد سرمایه‌گذاران این امر شتاب قیمت بیتکوین را افزایش خواهد داد.

این مجموعه بزرگ 503 میلیارد دلاری به رهبری وارن بافت می‌باشد که بخشی از آن به نام شرکت Goldman Sachs را برای خرید یک کمپانی طلا به نام Barrick Gold فروخته شد. مکس کایزر (Max Keiser) بنیانگذار شرکت Heisenberg Capital از اولین سرمایه‌گذاران بیت کوین می‌گوید این جریان می‌تواند به افزایش قیمت بیتکوین تا 50,000 دلار کمک کند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

نشریه فورچن (Fortune) در ۱۵ آگوست چنین نوشت که طبق گزارشات فصلنامه سهامداران شرکت Berkshire Hathaway بافت حجم سهام خود را در اکثر بانک‌های بزرگ کاهش داده است. همچنین این شرکت بخش قابل توجهی از سهام خود در شرکت‌های JPMorgan Chase ،Wells Fargo و PNG را به فروش رسانده است. 

تصمیم سرمایه‌گذاری وارن بافت در مورد ورود به طلا به جای بانک‌ها خبر از  افزایش قیمت بیتکوین می‌دهد

تصمیم بافت در مورد بستن موقعیت Berkshire در شرکت Goldman Sachs به دنبال درآمد 13.3 میلیارد دلاری بانک بود که این رقم در جایگاه دوم بالاترین درآمد معاملاتی قرار داشت. این امر نشان می‌دهد که بافت احساس خوبی نسبت به سرمایه‌گذاری بلندمدت در صنعت بانکی ندارد.

در عوض، بافت یک سهام تک در شرکت Barrick Gold خریداری کرد، سهامی که در بیشتر مواقع سال ۲۰۲۰ حکم طلا را داشته است. شرکت Barrick Gold یک شرکت استخراج طلا واقع در کانادا می‌باشد که تا به امروز رشد ۴۵ درصدی را طی سال جاری داشته است. پس از خریداری این سهم، ارزش سهام این شرکت بعد از چند ساعت معامله 8.11 درصد رشد داشت.

مکس کایزر (Max Keiser)، سرمایه‌گذار شدیدا مشتاق بیتکوین، که در شرکت‌هایی مانند کراکن (Kraken) و بیتفینکس (Bitfinex) سرمایه گذاری کرده، معتقد است که سرمایه‌گذاری وارن بافت بر روی طلا می‌تواند به نفع بیتکوین باشد. گرایش مثبت به سمت طلا حاکی از ارزش‌گذاری بیشتر برای بیتکوین است؛ زیرا برخی بیتکوین را طلای دیجیتال می‌دانند. کایزر می گوید:

100 تریلیون دلار صندوق مدیریت سرمایه جهانی کمتر از 1 درصد سرمایه‌گذاری‌های طلا می‌باشد. اکنون که بافت به سمت طلا می‌رود، با فرض سرمایه‌گذاری جهانی حداقل 5 درصدی روی طلا، قیمت حداقل آن 5,000 دلار خواهد بود. با فرض تخصیص فقط یک درصد به بیت کوین (یک تریلیون دلار) این به معنی بیت کوین 50,000 دلاری است.

نمودار هفتگی قیمت بیتکوین. منبع tradingview.com

نمودار هفتگی قیمت بیتکوین. منبع tradingview.com

تراویس کلینگ (Travis Kling)، مدیر سابق L/S و بنیانگذار Ikigai Fund نیز نظر مشابهی دارد. کلینگ با اشاره به اظهارات متناقض بافت در سال 1998 که گفته بود “طلا فاقد ابزار لازم است” چنین می‌گوید:

امروز اعلام شد که Berkshire Hathaway اولین سهم طلای خود را خریداری کرد. البته در این مرحله دلایل آن کاملا آشکار است. در صورتی که نسبت به وضعیت بیتکوین در سالهای آینده تردید دارید بدانید این همان وضعیتی است که وارن بافت نسبت به طلا در سال 1998 داشت.

ارتباطات اخیر بیت کوین با فلزات گرانبها

اگرچه بیتکوین از ماه آوریل عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته است، اما ارتباطاتی بین روند قیمت طلا و بیتکوین مشاهده شده است. اطلاعات سایت Skew نشان می‌دهد که هر دوی این دارایی‌ها در طی چهار ماه گذشته بطور همزمان افزایش قیمت داشته‌اند.

ارتباط قیمت بیتکوین و طلا. منبع سایت Skew.com

ارتباط قیمت بیتکوین و طلا. منبع سایت Skew.com

هم راستا بودن قیمت بیتکوین و طلا از زمان سقوط بازارهای جهانی در ماه مارس به این نکته اشاره می‌کند که سرمایه‌گذاران بیشتری به بیتکوین به عنوان یکی از عوامل ذخیره ارزش فکر می‌کنند. اخیراً یک شرکت 1.4 میلیارد دلاری بنام مایکرواستراتژی (MicroStrategy) به ارزش 250 میلیون دلار بیتکوین خریداری نموده است. این شرکت اعلام کرد که بیتکوین به عنوان دارایی اصلی خزانه شرکت عمل می‌کند و بیتکوین را به عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش و دارایی امن با پتانسیل‌های فراوان  به رسمیت می‌شناسد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *