آیا قیمت بیت کوین به کف رسیده است؟

آیا قیمت بیت کوین به کف رسیده است؟

سرعت رالی قیمتی بیت کوین پس از این که خط میانگین متحرک 200 روزه (200MA)، را در میانه محدوده 48 هزار دلاری ریجکت کرد، کاهش یافت.

دلیل کاهش قیمت بیت کوین به زیر 41 هزار دلار

قیمت بیت کوین در 11 اپریل به 40,930 دلار سقوط کرد و این ارز دیجیتال دومین روز کاهش قیمت را پس از رکورد 43,450 دلاری تجربه کرد. قیمت بیت کوین علی رغم تلاش زیاد برای رسیدن به بالای 47,000 دلار در اوایل اپریل، در هفته گذشته با کاهش 11.13 درصدی قیمت مواجه شد حتی خرید بیت کوین توسط بنیاد ترا (Terra) که روز یکشنبه انجام شد هم نتوانست قیمت این ارز دیجیتال پرچمدار را افزایش دهد.

براساس داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، اکثر آلتکوین‌های برتر، در هفت روز گذشته حتی بدتر از بیت کوین عمل کرده‌اند، به‌طوری‌که اتریوم (ETH) و شیبا اینو (Shiba Inu) در 24 ساعت گذشته به‌ ترتیب 6.07 درصد و 5.71 درصد کاهش یافت. در زمان انتشار این مقاله، اکثر آلتکوین‌ها نیز ارزش خود را از دست دادند.

نمودار رقیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار رقیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

طبق گزارش یو تودی (U.Today)، بنیاد لونا (LFG /Luna Foundation Guard) که یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور و متمرکز بر تقویت بلاکچین ترا است، 176 میلیون دلار دیگر بیت کوین خرید. در حال حاضر LFG تقریباً 1.7 میلیارد دلار در بیتکوین سرمایه گذاری کرده است.

در زمان انتشار این مقاله، بیتکوین با قیمت 40,205 دلار خرید و فروش می‌شود، در حالی که قیمت اتریوم 3,020 دلار است.

سه دلیل بالقوه کاهش قیمت بیت کوین

1. ترس سرمایه‌ گذاران

شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال (Crypto Fear and Greed) که احساسات بازار را اندازه‌گیری می‌کند، در زمان انتشار مقاله، «ترس» را ارزیابی کرد و نگرانی‌های فراگیر در میان سرمایه‌ گذاران را نشان داد. در حال حاضر، این شاخص تنها 32/100 را نشان می‌دهد که نمایانگر تغییر از سطوح «خنثی» در هفته گذشته است.

2. قدرت DXY

شاخص دلار (DXY) که ارزش دلار آمریکا را در مقابل ارزهای مختلف اندازه‌گیری می‌کند، اوایل امروز به بالای 100 رسید که بالاترین رقم در دو سال گذشته است. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط تریدینگ ویو، ارز ذخیره جهانی در این ماه 1.64 درصد افزایش یافته است. تقویت DXY احتمالاً بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر خواهد گذاشت، زیرا بیت کوین و آلتکوین‌ها با دلار آمریکا جفت می‌باشند.

3. تشدید نگرانی‌های فدرال رزرو

صبح دوشنبه، بازده 10 ساله خزانه داری (Treasury) از 2.76 درصد گذشت، در حالی که بازدهی 5 ساله و 30 ساله کاهش یافته است. این نگرانی وجود دارد که تورم فزاینده و برنامه‌های فدرال رزرو برای تشدید سیاست‌های پولی مانع توسعه اقتصادی شود و همین امر اخیراً افزایش نرخ‌های خزانه داری را به دنبال داشته است.

این هفته دو مجموعه از داده‌های تورم منتشر خواهد شد: شاخص قیمت مصرف کننده مارس در روز سه شنبه و شاخص قیمت تولید کننده در ماه قبل در روز چهارشنبه. اطلاعات اقتصادی مهمی برای روز دوشنبه وجود ندارد.

تحلیل نمودار روزانه بیت کوین

قیمت از زمانی که خط میانگین متحرک 200 روزه را ریجکت کرد، رو به کاهش بوده و اکنون در حال تست مجدد خطوط میانگین متحرک 50 (50MA) و 100 (100MA) می‌باشد.

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، در حال حاضر با گذشتن خط میانگین 50 روزه از روی خط میانگین 100 روزه، این دو خط تقاطعی صعودی را تشکیل داده‌اند.

در حال حاضر سطح 42 هزار دلاری علاوه بر این که سطح حمایتی کلیدی می‌باشد، قیمت را نیز نگه داشته است. این همان سطح مقاومتی بود که پس از شکست محدوده صعودی که چند هفته پیش اتفاق افتاد، به حمایت تبدیل شد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیتکوین. منبع: تردینگ ویو

با این حال، اگر این منطقه نتواند قیمت را حفظ کند، یکی از سناریو‌های احتمالی، تست مجدد محدوده 36 هزار دلاری خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر قیمت از این سطح حمایت برگردد، احتمالاً منطقه 48 هزار دلاری و میانگین متحرک 200 روزه مجدداً تست خواهند شد.

تحلیل نمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین

در تایم فریم 4 ساعته، به وضوح می‌توان دید که پس از رسیدن قیمت به بالای الگوی پرچم نزولی بزرگ، روند رشد را با جهت نزولی ریجکت کرده و به یک سقف پایین‌تر (lower High) و کف پایین‌تر (lower low) تبدیل شده است.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

با این حال، سطح قیمتی 42,000 هزار دلاری می‌تواند به عنوان یک محدوده پشتیبانی قوی عمل کند. اگر بخواهیم با دید صعودی به این جریان نگاه کنیم، منطقه عرضه کلیدی کماکان در محدوده قیمتی 47 هزار دلار باقی می‌ماند، که حرکت نزولی بعدی و کف بالاتر (higher low) می‌تواند از این سطح شروع شود.این رفتار قیمتی بیت کوین نشان می‌دهد که بازار در کنترل فروشندگان بیت کوین است و روند نزولی، چندان هم دور به نظر نمی‌رسد.

در سناریوی نزولی، اگر قیمت محدوده پشتیبانی 42 هزار دلاری را از دست بدهد، تست مجدد سطح قیمتی 36 هزار دلار و انتهای الگوی پرچم نزولی (bearish flag)، قریب‌الوقوع خواهد بود. یک شکست محدوده نزولی از پایه الگوی پرچم نیز می‌تواند آن را تأیید ‌کند و یک دنباله نزولی و احتمالاً کف پایین‌تر جدید را در زیر قیمت 33 هزار دلار، که پایین‌ترین سطح قیمت در ماه‌های گذشته بوده است، تشکیل دهد.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *