تحلیل قیمت بیتکوین: آیا بیت کوین زیر ۵۰ هزار دلار خواهد رسید؟

تحلیل قیمت بیتکوین: آیا بیت کوین زیر 50 هزار دلار خواهد رسید؟ | همتاپی

به دلیل اینکه قیمت بیت کوین هنوز روی سطح کلیدی در حال نوسان است، در نتیجه، نبرد برای تثبیت بالای 50 هزار دلار همچنان ادامه دارد.

روز جمعه، 3 سپتامبر 2021، بیتکوین برای اولین بار از ماه مه، توانست از مرز 50 هزار دلار عبور کند که این یک نشانه قوی برای خریداران محسوب می‌شود.

حجم معاملات در صرافی کوین‌بیس، ۳۶ درصد بالاتر از حد متوسط بود که نشان دهنده یک موج خرید بیت کوین قوی است. علاوه بر این، میزان بسته شدن معاملات فروش آتی بیت کوین، به زیر متوسط رسیده، که نشان می‌دهد افزایش قیمت اخیر از بازار آنی (Spot) نشأت گرفته است.

نمودار ۳روزه بیت کوین | همتاپی

نمودار ۳روزه بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

بیت کوین در نمودار 3 روزه بالا، با رسیدن به بالای 50,000 دلار، الگوی شمع صعودی یا همان (bullish engulfing) را به ثبت رساند و از منطقه سبز پشتیبانی، بین 46 هزار دلار تا 48.1 هزار دلار خارج شد. از آن زمان قیمت بیت کوین در معاملات آخر هفته در حدود 50 هزار دلار ثابت ماند و روز دوشنبه توانست از مرز 51,000 دلار هم عبور کند.

براساس اطلاعات درون شبکه، روند صعودی بیت کوین هنوز ادامه دارد

مجموع داده‌های درون شبکه نشان می‌دهد که روند همچنان صعودی است. حتی در ماه سپتامبر، نوید افزایش قیمت بیشتری را می‌دهد. ذخایر بازارهای معاملات آنی صرافی‌ها، در پایین‌ترین سطح نسبت به چند سال اخیر هستند. براساس این اطلاعات، استخراج کنندگان، با پایین‌ترین میزان فروش بیت کوین، در حال فعالیت هستند. حتی گروهی از ارزهای دیجیتال که قبلا رشد داشتند و سوددهی داشتند، دوباره به حالت انباشت رسیدند.

شاخص UTXO نشان دهنده تجمع دارندگان بلند مدت است

تعدادی از تحلیل‌گران شرکت کریپتو‌کوانت (cryptoquant) براساس شاخص تراکنش خروجی خرج نشده (UTXO) رفتار معامله‌گران بلندمدت و کوتاه‌مدت را آنالیز کرده‌اند.

در اواخر ژوئیه 2021، در طول افزایش قیمت از 29,000 دلار تا 42,000 دلار، معیار توزیع زمانی نشان می‌دهد که کسانی که 3 تا 5 سال ارزهای دیجیتال نگه داشته بودند، سود کردند. با افزایش مدت زمان نگهداری، می‌بینیم که فروش آرام‌تر شده و تجمع در ماه اوت از سر گرفته شده است.

نمودار اطلاعات درون زنجیره | همتاپی

نمودار اطلاعات درون زنجیره. منبع: کریپتوکوانت

در طول ماه اوت، افرادی که سه تا پنج سال آلت‌کوین نگه‌داشته بودند کمتر از دارندگان بیت کوین سود بردند. زیرا بیت کوین به پنجاه هزار دلار نیز رسید.

دارندگانی که ارزهای دیجیتال خود را به مدت ۱۲- ۱۸ ماه نگهداری کرده‌ بودند و در کف قیمت کوین‌هایشان را فروخته بودند، مجددا در حال جمع‌آوری کوین هستند

اطلاعات درون زنجیره‌ای  فعالیت جالبی را از دارندگان ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد. این اطلاعات نشان می‌دهد دارندگانی که بیت کوین‌هایی خود را به مدت ۱۲- ۱۸ ماه نگهداری کرده بودند، هنگامی که بیت کوین در ماه مه 2021 در حال سقوط بود، بیت کوین‌های خود را به فروش رساندند.

بخشی از این گروه فروشندگان، در هنگام سقوط مارس 2020، بیت کوین‌های خود را خریداری کرده بودند. در آن زمان قیمت بیت کوین افت شدیدی تجربه کرد و قیمت از 10,000 دلار به 3,800 دلار کاهش یافت. این امر به دلیل بستن شدن معاملات آتی در 13 مارس 2020 اتفاق افتاد. این احتمال وجود دارد که این گروه نگران تکرار روند مارس 2020 باشند و احتمالا به همین دلیل بیت کوین‌های خود را ماه مه به فروش رساندند.

پس از آنکه قیمت بیت کوین در ماه مه 2021 به 30 هزار دلار سقوط کرد، هولدرهای بیت کوین‌های 12 تا 18 ماهه، زمانی که قیمت بیت کوین بین 30,000 تا 40,000 دلار تثبیت شد و به سمت قیمت 50,000 دلار حرکت کرد مجددا به صورت مداوم به خرید و جمع‌آوری بیت کوین پرداختند. همین روند باعث افزایش قیمت بیت کوین تا 50,000 دلار شده است.

دارندگان کوتاه مدت، در پایین‌ترین قیمت فروختند

با نگاهی به دارندگان کوتاه مدت، نمودار زیر نشان می دهد در زمانی که بیت کوین بین 30 تا 40 هزار دلار نوسان می‌کرد و در حال تثبیت قیمت بود، ارزهای دیجیتال یک ماهه تا 6 ماهه در حال فروش بوده‌اند. این گروه از دارندگان در طول روند افزایش بیت کوین تا 64,800 دلار، ریزش داشتند و به دلیل ترس از ضرر در حالی که قیمت در پایین‌ترین میزان خود بود، اقدام به فروش کردند.

اطلاعات درون زنجیره‌ای | همتاپی

اطلاعات درون زنجیره‌ای. منبع: کریپتوکوانت

در ادامه، مهم است که گروه ارزهای 3 تا 6 ماهه را نیز بررسی کنیم، زیرا این دسته به آرامی در حال انزوا هستند، شروع حرکت این دسته زمانی بود که بیت کوین در محدوده 30,000 دلار تا 40,000 دلار به حالت انباشت رسیده بود.

به طور کلی، افرادی که بیش از 12 ماه در بازار بوده‌اند از فروش دست برداشته و در حال انباشتن هستند. این رفتار با افزایش شاخص خروجی مصرف شده تایید می‌شود، این شاخص، زمان جابجایی ارزهای دیجیتال را ردیابی می‌کند. تاکنون هیچ نشانه از فروش یک نهنگ دیده نشده، پس احتمالا نظریه تله قیمتی گاوی بی‌اعتبار است. با نزدیک شدن به آخر هفته، معامله‌گران شاهد این خواهند بود که آیا بیت کوین می‌تواند به طور هفتگی بالای 50 هزار دلار بسته شود یا خیر، این یک گام مهم دیگر برای ادامه بازار صعودی است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *