پس از ریزش‌ شدید بازار ارزهای دیجیتال، آیا قیمت بیت کوین به ثبات رسیده است؟

پس از ریزش‌ شدید بازار ارزهای دیجیتال، آیا قیمت بیت کوین به ثبات رسیده است؟

بیت کوین دیروز یکبار دیگر تاثیر مستقیم خود در بازار کریپتو را نشان داد و با یک لغزش جزئی باعث شد بیش از 400 میلیارد دلار از ارزش بازار کریپتو لیکوئید شود.

دولت السالوادور که به تازگی آتشفشان‌های خود را برای استخراج بیتکوین آماده کرده بود، تا حدودی سودهای بدست آورده خود را از دست داد. این تنها پایان ماجرا نبود و در آن سوی بازار حجم بالای لیکوئیدها، بسیاری از خرده‌فروشان را از بازار خارج کرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

سوال اصلی اینجاست که آیا ریزش‌های سریالی بیت کوین و آلتکوین‌ها موقتی و از روی فاکتور ترس (FUD) بوده، یا این که مجدد شاهد ریزش‌های بیشتری در روزهای آینده خواهیم بود؟

باید دیروز را روز مهمی برای السالوادور و رئیس جمهور این کشور، پرزیدنت بوکل دانست، زیرا این کشور کوچک، بیت کوین را به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخته است. با این حال، تنها یک ساعت بعد از تصویب این قانون در السالوادور، بازار سیر نزولی خود را آغاز کرد.  

آیا این ریزش تصادفی بود؟ یا از روی غرض برخی دانه‌درشت‌های بازار صورت گرفت؟ هر چه که بود، این رویداد دارایی‌های نزدیک به 400,000 معامله‌گر در پلتفرم Bybt را به ارزش 3.46 میلیارد دلار ظرف 24 ساعت گذشته از بین برد.

رود فلتکمپ (Ruud Feltcamp)، مدیرعامل کریپتوهاپر (CryptoHopper)، دیدگاه خود را در این باره می‌گوید:

این چیزی است که من در مورد بازار ارزهای دیجیتال دوست دارم. شما فقط در بازار کریپتو می‌توانید شاهد این امر باشید که ارزشی معادل 400 میلیارد دلار ظرف 24 ساعت از بین برود؛ به طوری که پس از آن بازار احتمالاً پول‌بک بزند و به رشد خود ادامه دهد، گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

پرزیدنت بوکله در توییتی نوشت: ممکن بود این آخرین لبخند روی لبان السالوادر باشد. او از ریزش اخیر بیتکوین نهایت استفاده را برد و دارایی‌های خود را با خرید 150 بیت کوین دیگر به 550 عدد رساند که ارزش آن را حدود 25 میلیون دلار نشان می‌دهد.

رئیس جمهور با طعنه به صندوق بین‌المللی پول موارد زیر را در توییتر خود ذکر کرد:

به نظر می‌رسد تخفیف در حال پایان است! به لطف صندوق بین‌المللی پول ما 1 میلیون کاغذ صرفه‌جویی کردیم. السالوادور اکنون 550 بیت کوین دارد.

امروز، به دنبال سقوط بازار، بیت کوین بار دیگر با افت قیمت مواجه شد. با این حال، سلطان ارزهای دیجیتال به جای سقوط بیشتر، میانگین متحرک 50 روزه را کاملاً لمس کرد و از آن زمان به بعد از میانگین متحرک 200 روزه کمی عقب رفت، که این به عنوان یک سطح بسیار مهم برای حفظ این بازه قیمتی به شمار می‌رفت.

اکنون که این اصلاح را مشاهده کرده‌ایم و با توجه به این که نسبتاً سنگین بوده است، به احتمال زیاد بیت کوین شروع به بازیابی مجدد می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که یک سیگنال تقاطع طلایی در 12 یا 13 سپتامبر اتفاق بیفتد، در آن زمان بیت کوین رسماً به بازار گاوی باز می‌گردد.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *